Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
mazda-mx-5-l-01.jpg

Mazda MX-5

Mazda MX-5 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Mazda MX-5, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Mazda történelemóra

A Mazda története 1920-ban kezdődött, ekkor alakult meg ugyanis a Toyo Kogyo Cork Co. Ltd, amely sok egyéb mellett főként dugókat gyártott. A cég tevékenysége egy természeti katasztrófa következtében változott meg, ugyanis 1923-ban Tokiót földrengés rázta meg és a város újjáépítéséhez Ford teherautókat is használtak, ami lenyűgözte a Toyo Kogyo akkori tulajdonosát, Jujiro Matsudót. A vállalat vezetője ekkor határozta el, hogy saját járműveket gyárt majd, ennek megfelelően 1931-re el is készült a háromkerekű Mazdago. A második világháború végét is jelentő Hiroshimai atomtámadás után a gyár megsemmisült, azonban gyorsan újjáépítették és 1960-ban megjelent a Toyo Kogyo első személyautója, az R360 kupé. Érdekesség, hogy a cég autói már szinte a kezdetektől fogva Mazda néven jelentek meg, azonban hivatalosan csak 1984-ben nevezték át a vállalatot. A ’60-as évek végén megkezdték a Mazdák európai exportját és ugyanebben az évben látott napvilágot az első Wankel motoros Mazda is, a 110 S Cosmo. 1979-ben a Ford 25%-os részesedést szerzett a cégben, manapság ez már meghaladja a harminc százalékot is. Az amerikai gyártó segítségével aztán elindult a japán modellek amerikai értékesítése, a két márka együttműködése pedig a mai napig tart. Az MX-5 1989-től van jelen a gyártó kínálatában és a kétüléses, megfizethető sportautó népszerűsége azóta is töretlen.

A Mazda MX-5 első nemzedékei és rövid útja a sikerhez

A csupán egy tonnás kis élményautó már röviddel a megjelenése után gyorsan növekvő népszerűségnek örvendett. A jármű hátsókerék meghajtással rendelkezett, motorkínálatában pedig 1,6-1,8 literes benzines erőforrások szerepeltek, melyek közül a legerősebb akár 168 lóerős teljesítményre volt képes. Ezek a könnyű, modern blokkok és az MX-5 felépítése tették lehetővé, hogy olyan élmény legyen vezetni a kis Mazdát, ami később legendássá tette és megalapozta az elkövetkezendő generációk sikerét. Azonban az autó nem csak belső tulajdonságinak köszönhetően volt sikeres, hanem friss dizájnnal és áramvonalas felépítéssel is rendelkezett, ráadásul a modell stílusos bukólámpákat kapott. Az 1998-ban megjelent második széria is folytatta az előd sikerét, a külcsínen kívül egyaránt finomítottak az autó vászontetejének nyitási mechanizmusán. Az extrák mennyiségét tekintve már az alapfelszereltség is bőséges volt, a limitáltabb darabok között azonban még ma is találhatunk akár bőrkárpitos változatot is. Ami az autó teljesítményét illeti, a második nemzedék is 1,6-1,8 liter hengerűrtartalmú blokkokkal rendelkezett, illetve választható volt hozzá 5 vagy 6 sebességes kézi váltó, illetve 4 sebességes automataváltó is. Az összeszerelés és az alkatrészek jó minőségének köszönhetően máig találni a használtautó piacon kiváló állapotú MX-5-öket. A modell renoméját a 2005-ben érkezett harmadik széria is csak növelni tudta, ebben az autóban már valamivel tágasabb belső tér és megnövelt csomagtartótér várta a régi, vagy új rajongókat, vásárlókat. A magasabb felszereltségi szintekhez már alapvető tartozék volt a bőrborítású belső tér és az automata klíma egyaránt. Motorválaszték terén újdonság a 167 lóerős 2 literes erőforrás, megjelenését tekintve pedig egyértelműen a második évezred igényei szerint tervezték át a járművet, mely már elegánsabb vonalakkal, bukólámpa nélkül hódított.

Az MX-5 legújabb szériája és ellenfelei

2005-ben megjelent a Mazda MX-5 harmadik szériája, ami rengeteg újdonságot hozott a már-már legendásan népszerű sportkocsiba, például az opcionális nyitható keménytetőt, illetve üde formai megoldásokat. A technológia fejlődésének és a Mazda mérnökeinek köszönhetően az autó kedvezőbben fenntarthatóvá is vált, valamint jó összeszerelési minőségéből kifolyólag még manapság is sok kiváló állapotú darabot találni a használtautópiacon. Ez a típus már 1,8 és 2l-es benzinmotorokkal érkezett, előbbi esetén öt-, utóbbinál hatfokozatú manuális váltóval, valamint felszereltségek terén is fejlődött a modell, elérhető volt hozzá többek között ülésfűtés is. 2009-es ráncfelvarrása után a harmadik generációt 2015-ben hivatalosan is leváltotta a jármű negyedik szériája, mely már a Mazda vadonatúj „KODO – A mozgás lelke” formatervezése szerint készült. A japán mérnökök a legújabb kor elvárásainak megfelelően alakították át az autó külsejét-belsejét. A már holttér-figyelő rendszerrel is ellátott sportautóhoz rendelhető akár 7 inch átmérőjű színes képernyő, tolatóradar valamint motorindító gomb. A továbbra is élvezetes menettulajdonságokról az új MX-5-ben az 1,5 és 2,0 literes SkyActive turbós benzinmotorok gondoskodnak, melyek 131 vagy 160 lóerős teljesítménnyel mozgatják meg az autó könnyű karosszériáját, opcionálisan automataváltóval is. Az autónak jelentős konkurenciája is akad a piacon, az ellenfelek közül a Toyota GT86 és szintén kabrió Fiat 124 Spider jelenthetnek alternatívát, illetve magasabb árkategóriából az Audi TT és a BMW Z4 jöhet szóba, mint lehetőség. Mindazonáltal a közben megjelenésének 25. évfordulóját is megélt MX-5 szinte legendás státusza miatt és a különös vezetési élmény miatt, amit nyújt, még valószínűleg sokáig népszerű marad majd, a riválisok pedig tovább ösztönzik a kategória fejlődését.