Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
mini-l.jpg

MINI

Mini: imádnivaló kultikus használtautó

Kicsi, imádnivaló és kultikus: a Mini modelljei olyannyira britek, mint a királynő és a lóverseny - a hagyományőrző márka pedig számos rajongóval rendelkezik a szerte a világban. A Mini vezetése egyenlő egy életfelfogással - sokmindennek az apróságában rejlik a nagysága. A Mini formavilága és prototípusai markánsak, és nincs olyan családtag, aki az autó formájára tekintve nem ismerné fel, hogy Miniről van szó - akár használt- akár új autóról beszélünk. A kultikus autógyártó több mint 20 éve tartozik a BMW csoporthoz, ami az újabb modelleknél nagyobb vezetési élményhez és stabil gyártási háttérhez vezetett. A jó fogyasztási mutatók és a direkt kormányzás mindig is egyet jelentett a Minivel, a súlyának köszönhetően minden egyes gázpedálra taposáskor a Mini azonnal reagál.

Mini-mánia: a Mini három variánsa, amely használtan is elérhető

Mini 3. generáció elölrőlMini 3\. generáció belülről

Aki Minit vezet, esküszik rá: apróságban rejlő nagyság. A Mini modellcsalád újbóli bevezetése óta láthatóan méreteiben is nőtt a márka. A következő tulajdonságok jellemzik a Mini modelleket: gokart autók elevensége, amelyhez luxusautók kényelme és kidolgozottsága párosul. Nem csoda, hogy a Mini-modellek még használtan is felkapottak. Az apró életmódautó mindenki kedvence. A sikkes dizájn, a nagy mozgékonyság és az alacsony ár mind a használt Mini mellett szól, amely olyan, mintha új autóként funkcionálna. Az újabb modellek emellett kevésbe vannak kitéve meghibásodásnak. A változatosságról sem kerül háttérbe: a Mini teljesítmény erős változatban is kapható, továbbá a John Cooper Works műveknek köszönhetően extra hosszú SUV vagy valódi sportautó változatban is elérhető. Bemutatunk három Mini modellt, amelyek (gyorsan) garantálják a maximális élvezetet.

Mini

Mini Countryman: azt, hogy egy Mini nemcsak az aszfaltra, hanem terepre és a vidékre is alkalmas, a Mini Countryman példája mutatja. Az ötajtós kérésre összkerékmeghajtással is kapható. 2010 óta gyártják, így még használtan is jó állapotban kapható. A Mini SUV fenomenális csomagtérrel rendelkezik, amelynek űrtartalma 350 és 450 liter között van, amely a háttámla lehajtásával akár 1170 literre is kibővíthető. Egyetlen Mini sem kínál ekkora helyet. A horog: 4,1 méteres hosszával a kicsi már Golf szintű hosszal rendelkezik. A tipikus bámész világítást hiába keresi már az ember, helyette a hosszúkás fényszórók az izmosabb első résszel kiegészülve egyértelműen több agresszivitást sugároznak. A 190 LE maximális teljesítménnyel a Mini Countryman nem véletlenül hasonlít egy harapós buldogra.

Mini

Mini Cabrio: a 2009-ben bemutatott második generációs Mini Cabrio mindig mosolyt csal az ember arcára. Az „Always Open Timer“ (a BMW nem tudott előrukkolni passzoló fordítással) a fordulatszámmérő mellett kapott helyet, és a nyitott fedéllel megtett utazási időt mutatja. A Mini Cabrio a használtautó vásárlóknak is kínál pár valóban értelmes funkciót: a hátsó ülés osztott és szabadon állítható, továbbá a csomagtér és a belső tér közötti átmenet is eléggé nagy lett - legalábbis elég egy golftáska kényelmes elhelyezéséhez. Mi több, vezetés közben akár 30 km/h sebességgel is nyitható a tető, és a második generációsnál a bukócsövek is állíthatók a karosszérián fenyegető veszély esetében.

Mini

Mini Roadster: ha egy autót csak a nyárra találtak volna ki, akkor az biztosan a Mini Roadster lenne. A kétüléses 2011-ben jelent meg először a piacokon és 2016-tól kezdődően használtan is elérhető. A BMW nemsokára megkezdi a harmadik generációs Mini Roadster gyártását. Ami sajnálatos hír, ugyanis a Mini Roadster modellnél nincs jobb széria, amely ilyen vezetési élményt kínálna. Ez sok mindenben megmutatkozik: az erős motorok 184 és 211 LE közti teljesítményre képesek, továbbá van egy sportos beütése is, ugyanis 80 km/h sebességnél automatikusan előugrik egy hátsó légelterelő, ami stabilan az utakon tartja. Az elektromosan állítható tető is alapfelszereltség. Napsütéses időben a sofőr akár saját maga is lekaphatja a tetőt.

Mini a MINI-hez: a kultikus modell és az imádnivaló utódjai

Mini

Mely másik autó köszönheti születését egy világpolitikai krízisnek? A Minit, pontosabban a klasszikus Minit 1959 és 2000 között gyártottak. A modell létrejöttéhez a kezdőlökést a Szuezi-válság adta, három évvel a hivatalos gyártás megkezdése előtt. Nagy-Britanniát egy lehetséges kőolajhiány fenyegette és Alec Issigonis, a Brit Motor Vállalat (BMC) technikai főnöke kapta a megbízást, hogy egy takarékos kisautót tervezzen. Issigonis a nagy dobást kicsiben képzelte el: a Mini volt az első brit kisautó, amely egyben egy teljesen új járműosztályt teremtett meg. A kereken 3 méteres hossz minden centije ki lett használva, a négy hengeres motor keresztben elöl volt és a sebességváltó egyből alatta kapott helyett. A kerekeket olyan távol rögzítették a karosszériától, amennyire csak lehetett, ezáltal az első generációs használt Mini autók belső tere meglepetésszerűen nagy.

Mivel a BMC az Austin Motor Company és a Morris Motor Company egyesüléséből jött létre, az első generációs Mini modell szintén Austin Seven / Se7en illetve mint Morris Mini Minor került a piacokra. Két évvel később, 1961-től további változatok jelentek meg a kisteherautótól a kombi változatig. John Cooper, a sportkocsi konstruktőre és Alec Issignosis szoros barátja előrukkolt a Mini Cooper modellel, ami a Mini sportosabb változata és manapság nagyon magasra értékelt használtautóként. A BMC a Mini konstrukcióval eltalálta a vevői igényeket és a Minik fogytak mint a Fish & Chips. Még magát a királynőt is lenyűgözte az első bemutató alkalmával. Európa-szerte 30 gyár ontotta magából a Miniket, egyrészt mivel a nyugodt oxfordi gyáregység (amely egyben a BMC központja is) nem bírt a kapacitással, másrészt mert gazdaságosabb volt helyben gyártani az akkor még magas európai importvámok miatt.

1972-től kezdődően több mint 3 millió Minit adtak el. A Mini Classics, azaz a klasszikus Mini használtan nagyon keresett modell, legyen szó bármely gyártási évről - elsősorban azért, mert az első generációs modell technikai hiányosságai az 1967-es második ciklustól kezdődően orvoslásra kerültek. Habár a kisautó felettébb sikeres volt, az anyavállalat válságból válságba botorkált az évtizedek alatt. Ezután a BMC a British Leyland Motor Corporation tulajdonába került, amely számos brit gyártó uniója volt. Az államosítás nem sikerült, így különböző befektetők számára eladásra került a cég. A Mini ezután az MG Rover Csoporthoz került, amely az 1990-es évek kezdetén elsőként kínálta kabrió változatban is a Minit. 1994-ben a Rovert megvette a BMW és a német gyártó nem sokkal ezután új generációs Mini gyártását kezdeményezte.

4

2000-ben a BMW különvált a Rovertől, de nem a Minitől. A technikai fejlesztéseket Münchenből koordinálták, de a tulajdonképpeni gyártás továbbra is Nagy-Britanniában történt. A gyártásnak továbbra is az oxfordi Morris üzem ad helyet, legyen szó a megannyi modell bármelyikéről, amelyek a használtautó-piacra kerülnek - mindegyik gyártása itt történik a mai napig. A britek legkedveltebb autójának számít, kereken 5,4 millió jármű került legyártásra az ezredfordulóig a 41 éves gyártörténet alatt. 2001 óta a Mini One hivatalos márkanevet felváltotta a MINI név - ami egyben az új BMW tulajdonos szakítását jelzi a régi BMC tradíciókkal. Optikailag nagyon hajaz az előző modellekre, anélkül azonban, hogy egy az egyben másolná. A karosszéria klasszikus formavilágot követ egyéni tervezői ízlés kihangsúlyozásával, és a belső tér felszereltsége is modern: minden tekintetben tipikus brit modell. Egy használt Minit találni nem nehéz: a kisautó soha nem volt ekkora sláger.

Tipikus Mini: mind a három használtautó generáció maximális vezetési élményt kínál

Generáció Gyártási Év Karosszéria Típus Meghajtás Szabályos Modellek Különleges Modellek
1. generáció 2001 és 2006 között kombi szedán, kabrió Benzines: 90 és 218 LE között/Dízel: 75 és 88 LE között One / One D / Cooper / Cooper S Seven / Park Lane / Checkmate, sportváltozat GP-Kit, Sidewalk (csak kabrió)
2. generáció 2006 és 2014 között kombi szedán, kombi, kupé, kabrió, roadster Benzines: 75 és 211 LE között / Dízel: 90 és 143 LE között One / One D / Cooper / Cooper D / Cooper S / Cooper SD / John Cooper Works Clubman, Clubman Hampton, Countryman, Paceman, E, E Race, Inspired by Goodwood
3. generáció 2014 óta kombi szedán, kombi, kabrió, kupé, roadster (az utolsó kettő 2015-ig) Benzines: 75 és 231 LE között / Dízel: 95 és 170 LE között One First, One, Cooper, Cooper S, John Cooper Works, One D, Cooper D, Cooper SD Clubman, Countryman, Park Lane, Metropolitan

További hivatkozások áttekintése