Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
Opel Mokka

Az Opel Mokka 2012-ben, mint kompakt SUV került a piacra

Az észak-amerikai piacokat a General Motors (GM) autókonszern Chevrolet márkájú autói uralták, főleg az olyan klasszikusok, mint a Chevrolet Blazer, a sportcélú haszonjárművek (SUV) és a Pick-upok. Miután az SUV Európában is hatalmas népszerűségre tett szert, a GM csoport az 1990-es évek elején átvette a terepjárók forgalmazását, Európában pedig főként az Opel Fronterát kezdték el forgalmazni. A japán terepjárókon alapuló modell sokáig az egyetlen volt abban a kínálatban, melyet az Opel az off-road szegmensben kínált. Az első kompakt SUV végül a 2006-os évben készült el, melyet a dél-koreai piac indítására készítettek, ez Opel Antaraként gördült le a szalagról. Az ázsiai szakértelmet kihasználva az amerikaiak a következő években kezdtek el még kisebb SUV-okat fejleszteni, amelyek az SUV modellek palettáját még inkább lekerekítették. A legtöbb európai országban az új SUV-modell az Opel Mokka nevet kapta, és a 2012-es év végén vezették be a helyi piacokra.

Az Opel Mokka crossover koncepciója

A maga 4,30 méteres hosszával és 1,80 méteres szélességével a Mokka láthatóan tömörebb, mint az Opel Antara, melynek összsúlya felszereltségétől függően a két tonnát is elérheti. Összehasonlításképpen: az Opel Mokka alig 1,5 tonna össztömegű. A tervezők az Opel Mokka tervezésekor a crossover koncepció felé orientálódtak. Így az 1,65 méteres, viszonylag magasra épített Opel kompakt SUV-ja viszonylag dinamikusnak hat a rövid túlnyúlással és a terepjárók stíluselemeivel együtt. Ezek közé tartozik a tetőcsomagtartó, a különféle műanyag alkalmazások vagy az aláhajtásvédők elöl és hátul.

Az Opel Mokka összkerékmeghajtással is rendelhető

Az SUV és a kompakt szedán teljesítményével összhangban az Opel Mokka különféle meghajtással rendelkezik. A sorozatgyártott Mokkát hagyományos elsőkerék-meghajtással tervezték. Opcionális összkerékmeghajtás is rendelkezésre áll, amely biztosítja a felület és a vezetési helyzet közti optimális erőelosztást az elülső- és a hátsó tengelyen. Az összkerékmeghajtást az Opel Mokka nagyobb benzinmotorral és dízeles változatban kínálja.

Az Opel Mokka kompakt SUV benzin-és dízelmotorral

Az Opel Mokka 2012-ben benzinmotorral lépett piacra, két teljesítményfokozattal. Az elsőkerékmeghajtású modell 1,6 literes áramfejlesztővel működött, mellyel az Opel Mokka kapacitása 85 kW (115 LE) volt. Az átlagos fogyasztása 6,5 liter, a CO2 értéke pedig 153 g/km-nek felel meg. Az összkerékmeghajtás benzinmotoros verziója 1,4 literes turbómotorral kapható, melynek maximális teljesítménye 103 kW (140 PS) átlagos 6,3 literes fogyasztással (149 g/km CO2). A nagyobb motorok kombinált kézi hatfokozatú sebességváltóval kaphatóak. A dízelmotoros verziót a gyártó 1,7 literes common-rail rendszerrel tervezte, amely 96 kW (130 LE) teljesítményt biztosít az Opel Mokkának. Lehetőségektől függően a dízel is rendelhető különböző meghajtásrendszerrel, valamint kézi- és automata sebességváltóval. Az Opel Mokka kivételével az összes modellt felszerelték Start-Stop funkcióval is.