Használt Opel Tigra keresése az AutoScout24 oldalon

Opel Tigra

Opel Tigra - a visszafogott városi vadmacska

Az Opel Tigra meglehetősen megosztja a városi vagy közepes távolságokra kitalált dögös sportautóra vágyó célközönségét: van, akinek kifejezetten tetszik valóban egy kistigrisre emlékeztető külseje, viszont van, aki soha nem tudná ezt megszokni és elfogadni. Viszont azt le kell szögezni, hogy a Tigra inkább kinézetében hozza a tigrist, teljesítményre valójában egy hiúz az erősebb vetélytársaival szemben.

Különböző márkák alatt fut a típus szerte a világon, tehát míg Európában Opel Tigraként, az Egyesült Királyságban Vauxhall Tigraként, Ausztráliában Holden Tigraként, illetve Brazíliában, Mexikóban és Argentínában egyaránt Chevrolet Tigraként ismerik. Az Opel Corsara épülő kétajtós autónak két változatát különböztetjük meg, az 1994 szeptemberétől 2001 júliusáig gyártott 2+2 üléses coupét, az Opel Tigra A-t, illetve a 2004 őszén piacra dobott, Opel Tigra TwinTop B-t, a keménytetős kabriót.

Az 1994-től 2001-ig gyártott Tigra A változat egy 2+2 üléses, Spanyolországban készült, a Corsa B motorikus alapjait felhasználó kétajtós coupé volt, ami magával hozta a Corsából ismert 1,4-es és 1,6-os Ecotec benzinmotort is, amelynek a kritikusok túlzott olajfogyasztásán kívül túl sok rosszat nem tudtak felróni. Ezek egyébként 66 és 78 kW (90, illetve 106 lóerő) teljesítményre képesek. Manuális ötsebességes váltóval rendelkeznek, de az 1,4-es változat négysebességes automata váltóval is kérhető volt. ABS csak felár esetében tartozott az autóhoz. Az 1,6-os, erősebbik változatnak maximális sebessége 203 km/óra, 0-ról 100-ra való gyorsulása körülbelül 10 másodpercet vesz igénybe, ami valljuk be, nem rossz, de a sportos külseje miatt talán ezt rövidebb idő alatt várnánk el tőle. Ebből a változatból világszerte összesen 256 392 darabot adtak el, amiből valószínűleg több került nőkhöz, mint férfiakhoz - a célközönség ugyanis, kérdés sem fér hozzá, hogy ők voltak. Hátrafele szűkülő testével egy családnak kevés lenne, de ők biztosan nem ebbe az irányba fognak fordulni, ha autóvásárlásra adják a fejüket.

Ezután pedig 3 év pihenő jött, a mérnökök dolgoztak, tervezgettek, javítgattak az elődőn, és valljuk be, hogy megérte várnunk, ugyanis a coupé helyett kaptunk egy keménytetős Twintop (TT) kiadást, ami ezerszer dögösebb lett az elődjénél (főleg lehúzott tetővel), viszont alapvető formáját és célját így is megtartotta. Ez a modell a harmadik generációs Opel Corsát idézi, mind a gépegység, mind a gépkocsi alapja, valamint belső kialakítás tekintetében, viszont előző változatával ellentétben csak kétüléses, és mind megjelenésében, mind kialakításában a Peugeot 206 CC-re emlékeztet. 2004 márciusában mutatták be a Genova Motor Shown, a francia Heuliez cég gyártotta. Abban viszont hasonlított a Tigra A-ra, hogy ha vásárlásra adtuk a fejünket, itt is két motorkivitel között tudtunk választani, viszont a 90 lóerős 1,4-es motor mellé a Corsa GSi-ből ismert 125 lóerős, 1,6-os Ecotec motor került be választható opcióként. 2005-ben bemutattak egy gyengébb, takarékosabb, 1,3-as CDTI dízelt belőle, amelyet a GM Powertrain és a Fiat fejlesztett ki.

Más kabriókkal ellentétben a tető nem teljesen a csomagtartóba ereszkedik le, hanem inkább az ülések mögé. Ennek következtében lehúzott tetővel 328 literes, míg felhúzott tetővel csaknem feleannyi, 167 literes csomagtartó áll rendelkezésünkre. Ez megintcsak azt jelzi, hogy az új modell sem lesz a családosok első számú választása.

Az erősebb motorral felszerelt modellnek itt már csak 9,4 másodpercre van szüksége a 0-ról 100-ra való gyorsulásra, ehhez 204 km/órás végsebesség társul. Bár alacsonypadlós kivitelének köszönhetően meglehetősen mélyen ülünk, városi és autópályás vezetésnél tehát teljesen kellemes élményt kapunk, azért a keménytetőt érdemes 140-150 km/óra felett felhúzni, ha nem akarunk dideregve ülni a süvítő szélben. Ennek a modellnek 90 874 eladott példány után 2009 májusában leállították a gyártását. Ezáltal tehát inkább azoknak jöhet szóba, akik egy olcsón megszerezhető használtautó vásárlásán törik a fejüket.

Azt mindenki már első ránézésre meg tudja állapítani, hogy kinek a táborát erősíti: a hurrogókét, vagy azokét, akiket elsőre megfogott a dögös és sportos, egyesek szerint kicsit nőies külső. Ha az elsőbe tartozik, akkor valószínűleg egy Peugeot 206 CC mellett fog dönteni, ha az árkülönbség nem zavarja.

Ez az autó tehát, akármelyik modellről is beszélünk, kifejezetten azoknak a 30 alatti egyedülálló embereknek, vagy pároknak készült, akik a balatoni nyaralásra még nem gyerekekkel és 8 bőrőnddel mennek, hanem csomagjaik a közepesen nagy bevásárlás utáni 4-5 szatyorra korlátozódnak. Viszont aki beletartozik ebbe a kategóriába, és még meg is fogja mindaz, amit a Tigra képvisel, annak ez lehet akár a tökéletes városi, de mégis sportos feelinget adó autó.