Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
peugeot-308-l-01.jpg

Peugeot 308

Peugeot 308 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Peugeot 308, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Ahogy a németeknél a VW Golf, esetében, úgy a franciáknál az 1960-as években a Peugeot esetében is a 300-as modellsorozat futott. Az erős piacon az egyterűek kategóriájában 1976-ban a Peugeot-Citroën- csoport egyesülésével létrejött a Peugeot 304, mégpedig 1969-ben, hagyományosan hasonlóan a szedánok, kombik és a klasszikus szövet-tetejű kabriók karosszériájához. A 2003-ban bemutatott kupé-kabrióPeugeot 307 CC modelljével a franciák bevezették az összecsukható acéltetős változatot az egyterűek osztályába, és ezááltal számos európai piacon felkapott árucikknek számított a kabriók virágzó szegmensében. Egy sikeres koncepció, melynek új generációja 2007-ben Peugeot 308 néven került a kereskedelembe.

A Peugeot 308 sorozatának szedánjai és kombijai dinamikus dizájnt kaptak

A Peugeot 308 buja külső méreteivel, tehát 4,27 méter hosszával és 1,81 méter szélességével felülmúlja elődjét, mégpedig hét-nyolc centiméterrel. Mivel a tervezők a magasságot 1,51 méterről 1,49 méterre csökkentették, az új modell egy dinamikus megjelenést kapott, melyben kiemelték a hosszúkás fényszóró egységet is a nagy hűtőrácsot. Elindult a Peugeot 308 gyártása is 2007 őszén, mégpedig három és ötajtós szedán változatban. 2008 elején megjelent a piacon a kombi, melyet a Peugeot hagyományosan kombi (SW) változatban nagy üvegtetővel kínált, és két extra helyet is kínált a csomagtérben, így a Peugeot 308 hét személy számára kínál férőhelyet.

A Peugeot 308 benzines modellje

Az legtöbb eladott ötajtós Peugeot modell egy benzines belépő modell, 1,4 literes hengerártartalommal és 70 kW (95 LE) teljesítménnyel, mely a Peugot 308 modelljét 182 km/h sebességre gyorsította fel. A szedán átlagos fogyasztása a gyártó szerint 6,4 liter (155 g/km CO2). A BMW gyárral való együttműködéssel feljesztették ki az 1,6 literes benzines motort, mely négy teljesítményszinten készült, mégpedig 88 kW (120 LE), 103 kW (140 LE), 110 kW (150 LE) és a csúcsmodell, melynek teljesítménye 128 kW (175 LE), mely a Peugeot 308 modelljének 225 km/h sebességet nyújtott.

A Peugeot 308 dízelmotorjai

A dízel motorok esetében négy motor közül lehet választani, mégpedig ötfokozatú vagy hatfokozatú manuális sebességváltóval, automata sebességváltóval vagy elektronikusan vezérelt sebességváltóval. A 2009-ben bemutatott 2,0 literes top-dízel 103 kW (140 LE) teljesítette az Euro5 szabvyánokat, fogyasztása pedig 5,5 liter (144 g/km CO2). Az alap dízeles modell 1,6 literes, 66 kW (90 LE) teljesítményű, fogyasztása pedig kombinált 4,5 liter (120 g/km CO2), ezzel pedig ez a leginkább üzemanyag takarékos Peugeot 308 modell.

A kupé kabrió Peugeot 308 modell

A legfiatalabb modellt a 2009-es kinti szezon kezdetén mutatták be, mégpedig Peugeot 308 CC néven, kabrióként, elektro-hidraulikus süllyeszthető tetővel. Benzinesként a kabrió életmód modelljeként 1,6 literes motorral jött, 88 kW (120 LE) teljesítménnyel, így a kubé-kabrió akár 195 km/h sebességre is képes. Motorjának átlagfogyasztása 6,9 litere Super (159 g/km CO2). Dízelként a Peugeot 308 CC 1,6 literes motorral, 82 kW (112 LE) teljesítménnyel, illetve 2,0 literes motorral 103 kW (140 LE) teljesítménnyel került forgalomba. A csúcsmodell végsebessége 208 km/h, átlagfogyasztása pedig 5,9 liter gázolaj (155 g/km CO2). A Peugeot 308 CC összes motorja megfelel az Euro5 szabványnak.