Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
porsche-cayman-l-01.jpg

Porsche Cayman

Porsche Cayman áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Porsche Cayman, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Porsche Cayman az 1996-ban megjelent Porsche Boxster coupé változata, amely 2005 végén került piaci forgalomba. Bár a kisebb Porschék közé tartozik, teljesítményben ennek a belépőkategóriás modellnek sem kell szerénykednie: egy ízig-vérig versenyautó stuttgarti tökéletességgel tálalva. A Boxstert mára már senkinek sem kell bemutatni: gyönyörű, kerek formák egy lapos testben, amelyek együtt adják az autónak a hajós alakját - talán mindenkinek ez a modell ugrik be elsőre, ha meghallja a Porsche márkanevet. Nevét a boxer és a boxster ötvözéséből kapta, mellyel egyszerre utalnak arra a frappáns névadók, hogy az autónak boxermotorja van, illetve arra, hogy nyitott tetős és két üléses, tehát roadster. Első generációs változatát 1996-ban mutatták be, és egy 2,5-ös motorral szerelték fel az alapváltozatot. Később ezt a motort lecserélték egy 2,7-esre, és megjelent egy 3200 köbcentis változat is a Boxster S modellben. 2005-ben pedig lehullott a lepel a második generációról, amelyet a Carrera GT inspirált. Ez az időszak kulcsfontosságú a Cayman-éra történetében: ekkor születik meg ugyanis a Porsche Cayman.

A 987c elnevezésű első generációt a Nemzetközi Autókiállításon (IAA) mutatta be a stuttgarti cég. Az autó nagy része a finn Uusikaupunkiban készült, a maradék pedig a sváb fővárosban, Stuttgartban. 2006 augusztusáig csak a 3,4-es, 295 lóerős Cayman S változat volt elérhető, amelyben az „S” a jobb felszereltség és az erősebb teljesítményt volt hivatott jelezni a szkeptikus számára. Az alapváltozat „csak” 2,7-es motorral rendelkezik és 245 lóerővel tud száguldani, de óriási erő van ebben a meghajtásban is. Az alap motor öt- vagy hatsebességes váltóval rendelkezik, 6,1 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, és 9 litert fogyaszt 100 kilométeren, míg az „S” változat 5,4 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet és 10,6 literes átlagfogyasztása van, már ha számítana a gazdaságosság a nem túl olcsó verdánál. 2009-ben két új motort vezetett be a Porsche: az alapmodell egy 2,9 literes, 265 lóerős masinát kapott, és esetlegesen a fogyasztása is csökkenthető azzal, ha a különleges hétsebességes Porsche váltóval felszerelve kéri a vásárló.

2012 novemberében, az LA Auto Show-n prezentálták a nagyközönségnek a Cayman második generációját, az úgynevezett 981c típust. Elődjénél könnyebb, teljesítménye is nőtt 10, illetve 5 lóerővel a Cayman S esetében. Küllemében is történtek apró módosítások, de a nagyja maradt, hiszen teljesen felesleges változtatni a tökéletes sportautó formán. A 275 és a 325 lóerős új motorok a következő teljesítményre képesek: előbbi 5,7, utóbbi kereken 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a maximum forgatónyomaték pedig 290, illetve 370 Nm. Fogyasztásuk is mindenképp csökkent az elődökhöz képest, 8,2 literes és 8,8 literes átlagról lehet beszélni, és nem is kell külön megemlíteni, hogy ez miért nagy teljesítmény egy ilyen kocsitól.

Egy óriási ráncfelvarrás keretében 2016-ban eljött a harmadik generáció, ekkor mutatták be ugyanis a Porsche 718 Cayman 982-es típust, amely értelemszerűen az év elején bemutatott Boxster alapjaira épül, a két modell pedig egyesült a 718-as név alatt, amelyben a Boxster a Cayman cabrió változata. Az új Cayman meghajtásáról az előddel ellentétben egy négyhengeres boxermotor gondoskodik, melyről büszkén kijelentheti a Porsche, hogy ők az egyetlen cég a Subaru mellett, akik ilyet gyártanak a megjelenés évében. Az elődjénél még erősebb lett, pedig már ott sem lehetett panaszkodni, de a 718 Cayman már 5,1 másodperc alatt átlépi a mágikus százas határt, míg nagytestvére 4,5 másodperc alatt teszi ezt meg, maximum sebességük pedig 275 illetve 285 kilométer/óra. A gyártó a fogyasztáson is optimalizált, állításuk szerint 8 liternél nem nagyon eszik több benzint az alapváltozat, és ha egy sportautó nemcsak hihetetlen gyors, hanem gazdaságos is, akkor mi lehet a baj? Semmi.

Aki használtan vesz autót, annak nagyobb esélye van hétszámjegyű számmal szembe futnia, de valljuk be, nem az átlagember választása lesz a Porsche Boxster. Attól függetlenül, hogy egy belépőkategóriás Porschéről van szó, simán felér a nagyobb testvéreihez is teljesítményben. Konkurenciája lehet olyan sportautóknak, mint például az Infiniti Q60, a Nissan 370Z, az Audi TTS, a BMW M235i, az Audi R8 vagy a Porsche 911 és a Boxster, ha házon belül hasonlítgatunk. A Porsche egy olyan életérzés, aminek bár meg kell fizetni az árát, minden benne eltöltött perc nagybetűs élmény lesz, és biztos, hogy soha nem fogják elfelejteni a sebesség szerelmesei. Minden fillért megér.