Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
renault-kadjar-l-01.jpg

Renault Kadjar

Renault Kadjar áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Renault Kadjar, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

"

A Scénic RX4 modelljével a renault az ezredforduló táján mutatta be először az SUV szegmensben, azonban három év múltán ismét az első crossover-hype lett a csoportban. 2008-ban újraindítás formájában bemutatták az utódot, a Renault Koleos modelljét, mely 2003-tól a kompakt SUV Renault Captur mellett állt. Most hogy hét évnyi gyártás után a Koleos megérett a nyugdíjra, a következő SUV utód szinte azonos méretekkel érkezett, ez pedig a: Renault Kadjar - csupán a modell magassága csökkent, mintegy tíz centiméterrel. Az első bemutatkozása a Genfi Autószalonon történt 2015-ben, illetve piaci bevezetése Németországban kezdődött, nagyjából három hónappal később. Versenytársai közé tartoznak mindenekelőtt a VW Tiguan, a Mazda RX3 vagy a Ford Kuga, ezek ára is nagyjából megegyezik: a modell alapváltozata benzinesként 20 000 euró alatt kapható. Emellett, a Kadjar csak részben a francia gyártó fejlesztése: egyrészt csomó technológiát vettek át a Niss Qashqai modellektől, és köszönhetően a Renault-Nissan-Szövetségnek több technikai hátteret és motort is megosztottak. Másrészt egy kicsit a Renault Espace mögé bújva az új középosztály SUV modelljei közé sorolhatók - japán technikával illetve francia ismertetőjegyekkel.

A Renault Kadjar piaci bevezetésekor egy benzines és két dízeles verziót kínáltak, négyhengeres motorral, elsőkerék meghajtással: a Kadjar benzines változata 1.2 TCe 130 1,2 literes hengerűrtartalommal nagyjából 5.500 ford./perc fordulatszámmal, legfeljebb 96 kW (130 LE) teljesítménnyel. Maximális nyomatáka 205 Nm, ezáltal 2000 ford./perc fordulatszámmal, nagyjából 10,1 másodperc alatt gyorsult fel nulláról 100 km/h-ra. A leggyorsabb Kadjar modell végsebessége 192 km/h. ugyanakkor a modell fogyasztása viszonylag a legmagasabb, de átlagosan még így is 5,6 liter prémium benzint fogyaszt. Szennyezőanyag-kibocsátása 126 g/km CO2.

A dízel szegmenst két alap motor képviseli, valamint egy turbófeltöltő négy változatban: a motor hengerűrtartalma 1,5 liter, míg a benzines modell hatfokozatú sebességváltóval volt kapható, addig a Kadjar 1,5 dCi 110 EDC automata sebességváltóval volt kapható, hatsebességes kettős kuplung funkcióval. Ebben az esetben a maximális nyomatékot csökkentették, így az1750 ford./per fordulatszám 250 helyett 260 Nm EDC nélkül érhető el. Teljesítménye 81 kW (110 LE), tehát ugyanaz maradt, akárcsak 181 km/h végsebessége. Gyorsulása nulláról 100 km/h-ra az automata változatnál 11,7 másodperc, mindössze 0,2 másodperccel gyorsabb. Az 1,5 literes Kadjar fogyasztása mindössze 3,8 liter gázolaj, szennyezőanyag-kibocsátása pedig 99 g/km CO2.

Az 1,6 literes Kadjar változat 1.6 dCi 130 hatfokozatú manuális váltóval kapható, és jellegzetesen csak ez a modell kapható opcionálisan összkerékmeghajtással (4x4). Teljesítménye 96 kW (130 LE, 4000 ford./perc), nyomatéka 320 Nm 1750 ford./perc, végsebessége pedig 190 km/h. A gyorsulásban azonban vannak különbségek, mégpedig a nem összkerék meghajtású gyorsulása nulláról 100 km/h-ra 9,9 másodperc, az összkerékmeghajtású modellé pedig 10,7 másodperc. Ezenkívül az összkerékmeghajtású fogyasztása 4,9 liter gázolaj 100 km-en, tehát 0,6 literrel több, CO2 kibocsátása pedig 129 g/km, összkerékmeghajtás nélül pedig 113 g/km. E modell legegyszerűbb változata 26 990 euróba kerül, összkerék meghajtással pedig 29 890 euró.

A Renault Kadjar technológiája

A Nissan Qashqai technológiájához képest a Kadjar valamelyest előnyben volt, de nem a súlyát, hanem hosszát és szélességét illetően, ugyanis 7 centiméterrel hosszabb és 4 centiméterrel szélesebb. A két modell kinézete viszonylag hasonló, de a Kadjar valamelyest veszített ""izmos"" megjelenéséből, főként a nagysága és a kiterjesztett kerékdobok miatt - széles hozzájárul a szélesség megnövekedéséhez. Mindenekelőtt azonban a hullámformájú motorháztető és a bivalyszerű orr az, amit ki kell emelnünk, melyen az ezüst Renault rombusz emblémája, nagyjából 20 centiméterrel magasabban büszkélkedik. A LED-es első lámpákat a Kadjar teljes egészében a jelenlegi Espace ötödik generációjától vette át, belső tere pedig megfelel a Qashqai elrendezésének. A tengelytáv a 19 colos abroncsokkal körülbelül 2,6 méter, fordulóköre pedig körülbelül 10,72 méter.

A Renault a Kadjar modelljét ""igazi offroad tulajdonságokkal"" rendelkező járműnek írta le, ám a presztizs SUV megnevezés sokkal találób lenne - valamint a Kadjar elsősorban elsőkerék-meghajtású jármű volt. Végtére is a modell a továbbfejlesztett kipörgésgátlót kapott, ez az ""Extended Grip"", illetve egy védőburkolatot kapott elöl és hátul és egy 20 centiméteres talajmagasságot. Az összkerék meghajtás a 4x4 modelleknél egy gombnyomással választható - ám itt három meghajtó mód áll rendelkezésre.

A Renault Kadjar felszereltsége

Egy igazi saját fejlesztés a multimédiás rendszer, mely a ""R-Link 2"" nevet kapta, beleértve az online funkciókat, a nyelvi funkciókat és a hét hüvelykes érintőképernyős monitor, a Renault hasonlóan a BMW-hez mechanikus eszközöket is telepített. Egy szép utóíz, még ha nem is éppen funkcionális, a kialakítás lehetőségeinek öt színváltozatát képes megjeleníteni a kijelzőn. Az Infotainment magába foglalja a Bluetooth navigációs rendszert, a dinamikus útvonaltervezővel és aegy fedélzeti számítógéppel, mely a takarékos vezetést támogatja.

A kiváló hangzás érdekében, a Kadjar különleges modellje is megrendelhető, a Bose Edition, melyben különleges hangrendszer, 3D hangzás és digitális jelfeldolgozás is helyet kapott a Bose fedélzetén. A rednszer egy központi hangszóróból áll, hat magashang sugárzóból és egy integrált mélynyomóval a csomagtartóban, a gazdag basszus érdekében. Ehhez jönnek a tükrök, melyek zongora-feketék, a gyémánt csiszolású könnyűfém kerekek és a Bose logó a karosszérián és az ajtó szalagokon - összkerékmeghajtássú dízeles változatban javasolja ezt a gyártó, mely mind közül a legdrágább, 33 490 euró.

A nagy és mély öntött formázott ülések részben nyithatóak, a csomagtér pedig bővíthető a 472 literről 1478 literre - meglepően így szinte a Kadjar azonos a VW Tiguan, ami 470 literről 1510 literre bővíthető. A tartály egyébként legfeljebb 55 liter.

Az aszisztencia rendszerek manapság már nem hiányozhatnak, és ebben a Kadjar is bővelkedik: a sávelhagyás figyelmeztető, a közlekedési tábla felismerő, a parkolást segítő rendszer elöl és hátul, vészfékezés, tolatókamera és így a teljes csomag az összes érzékelővel a biztonságos vezetés élményét biztosítja.

"