Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
seat-altea-l-01.jpg

SEAT Altea

SEAT Altea áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról SEAT Altea, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A SEAT-ról dióhéjban

A spanyol SEAT autógyártó cég 1950-ben jött létre. Az alapításban nagy szerepe volt a Fiatnak, a spanyolok tehát eleinte voltaképpen az olasz márka autóit gyártották, átemblémázva. A márka neve a Sociedad Española de Automóviles de Turismo mozaikszó kezdőbetűiből ered, ékes magyar nyelven pedig nagyjából annyit tesz: Spanyol Személyautó Vállalat. A század kellős közepén történt alapítást követően a SEAT gyors fejlődésnek indult, főleg annak köszönhetően, hogy a Fiat modelljeinek gyártása nagyon jövedelmező üzlet volt az adott időszakban, köszönhetően az olasz kocsik népszerűségének és minőségének. A Fiat az 1970-es évek végén már több mint 36%-ra növelte részesedését a SEAT-ban, ezért is volt meglepő, hogy az olasz alapító fél 1980-ban megszakította az együttműködést a spanyolokkal. Az események ilyen fordulata után a gyártó első teljesen saját modellje már a SEAT új, saját emblémájával került forgalomba, azonban a Ronda nevű modell karrierje nem indult zökkenőmentesen. A Fiat túl nagy hasonlóságot vélt ugyanis felfedezni az új típus és saját Ritmo elnevezésű autója között, ezért pert indítottak. A SEAT korabeli igazgatója viszont egy látványos megoldással eldöntötte a két cég közötti vitát, mivel készíttetett egy olyan Rondát, amelyen minden elem sárga volt, ami különbözött az Fiat modelljétől. A nem mindennapi taktika fényesen bevált, mivel a Ronda szinte teljesen sárga volt, így vitának helye nem maradt és lezárták az ügyet. Később, 1986-ban aztán a Volkswagen aláírt egy együttműködési szerződést a feltörekvő spanyol márkával, majd 1990-ben teljesen fel is vásárolta azt. Ebből kifolyólag és a VW tapasztalatának köszönhetően a SEAT autói egyre jobb minőségűvé váltak. Ez a minőség javulás többek között a 2004-től gyártott kompakt egyterű, az Altea megjelenéséig is kitartott.

Újító szellemben: az Altea indulása

Már a megjelenését tekintve is újító szellemben készült az Altea, mivel ez volt a márka kínálatában az első autó, amelyet az olasz Walter de Silva tervezett, olyan áramvonalas és kifejezetten modern formát kölcsönözve az egyterűnek, ami a később megjelent modellek küllemét is meghatározta. Több mint 10 éves pályafutása alatt az autónak három kivitele jelent meg, ezek az alapváltozaton kívül az XL jelölésű, kibővített méretű és a Freetrack névre hallgató összkerékhajtásos verzió voltak. Előbbi a nagyobb helyigényűeknek, míg utóbbi azoknak készült, akik az aszfaltnál egyenetlenebb terepen is használni kívánták az Alteát. A sokoldalúan használható kocsihoz különféle motorok rendkívül széles tárháza állt a vevők rendelkezésére, ezen belül a benzines paletta az 1,2 literes TSI blokkoktól a 2,0 literes FSI és TSI erőforrásokig terjedt. Dízeles oldalon kizárólag turbós megoldásokat találunk, ezek 1,6-os, 1,9-es és 2,0 literes kivitelben voltak válaszhatók, illetve hazavihető volt még az autó 1,6-os gázüzemű motorral is. Erejüket tekintve a legkisebb motorok (104 lóerőtől) is megfelelő dinamizmussal és gazdaságos fogyasztás mellett mozgatták a karosszériát, míg a nagyobb teljesítményűek (akár 211 lóerővel) a viszonylag keményre hangolt futóművel már a valódi sportosság határait feszegették. A használtpiacon is népszerű Alteához ezenfelül öt- és hatsebességes manuális, ötsebességes automata, illetve 6 vagy 7 sebességes DSG automata váltót választhattak a vásárlók. A kishíján 19 centiméterrel hosszabb Altea XL megnövelt csomagtér kapacitást és általánosan tágasabb belső teret, míg a terepen egyaránt jól használható Freetrack öszkerékhajtást és markánsabb külsőt ad az alapmodell erényeihez.

Kényelem és felszereltségek: a SEAT Altea vetélytársaihoz viszonyítva

Nem túlzás azt állítani, hogy a SEAT Altea belső terét a minél szélesebb körű kényelem jegyében tervezték a spanyol mérnökök. Komfortosak és változatosan állíthatók az ülések, továbbá a fej- és lábteret illetően is jut elég hely a hátul helyet foglalóknak, a sok rekesz és pakolóhely pedig igen praktikussá teszi az utasteret. A kocsi csomagtartója az osztályon belül kifejezetten tágasnak mondható, az XL változat esetén viszont ez a méret még inkább terjedelmes, emellett az ülések lehajtásával növelhető tovább a rendelkezésre álló hely. Ami azonban egyértelműen kiemeli a mezőnyből az Alteát, az a biztonságosság, mivel az egyterű megkapta az Euro NCAP maximális, ötcsillagos minősítését. Felszereltség terén szintén jól teljesít a jármű, mivel az extrák között megtalálhatjuk a fűthető üléseket, a multifunkciós kormánykereket, a tempomatot, a 8 hangszórós Hi-Fi rendszert, valamint akár tetőmonitorral és GPS navigációs rendszerrel egyaránt rendelkező példányt is találhatunk. Szép számmal akad viszont riválisa a spanyolok egyterűjének a kategóriában, melyek közül egyértelműen kiemelkedik a Renault Scénic, jó alternatívát jelent a Honda Jazz, továbbá jó lehetőség a Peugeot 3008, a Citröen Xsara Picasso és a Mazda 5. Noha 2015-ben befejezték az Altea gyártását, a jármű hosszú karrierje alatt számos rajongót szerzett a SEAT-nak, és sikeres modellként vonult ki az új autók piacáról, hogy használtan tovább növelje a márka jó hírét.