Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
seat-cordoba-l-01.jpg

SEAT Cordoba

SEAT Cordoba áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról SEAT Cordoba, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Némi SEAT történelem

A SEAT a Fiat segítségével alakult meg 1950-ben, az új spanyol cég pedig eleinte átemblémázott Fiatokat gyártott. A márka nevét adó mozaikszó a Sociedad Española de Automóviles de Turismo szavak kezdőbetűiből tevődik össze, és magyar jelentése nagyjából ennyit tesz: spanyol személyautó vállalat. A SEAT az első időkben a Fiat modelljeit gyártotta saját nevén, spanyol változatban - ennek eredményeképp a vállalat folyamatosan fejlődött és 1967-ben már Spanyolország legnagyobb autógyáraként működött. A Fiat eddigre 36%-ra növelte részesedését a cégben, azonban 1980-ban az olasz társalapító megszakította az együttműködést a spanyolokkal, így már az új SEAT embléma használatával került forgalomba a gyártó első teljesen önálló modellje, a Ronda. A Fiat viszont túlságosan nagy hasonlóságot vélt felfedezni az új spanyol modell és saját, Ritmo nevű autója között, így pert indított. A SEAT igazgatója a kényes helyzetet egy kreatív megoldással orvosolta, melynek keretében bemutattak egy olyan Rondát, amelyen minden olyan alkatrész sárgás fényezést kapott, ami megkülönböztette azt a Ritmótól, így az autó meglehetősen sárga lett és az ügyet lezárták. 1986-ban a Volkswagen együttműködési szerződést írt alá a SEAT-tal, és ezzel többségi tulajdont is szereztek a vállalkozásban, amit 4 évvel később a teljes cég felvásárlása követett. Ettől fogva a spanyol márka autói megbízhatóbbak és általában véve is jobb minőségűek lettek. Ebben az új korszakban született a Cordoba is, ami voltaképpen az Ibiza lépcsőshátú, vagy kombi kivitelű testvére volt.

A Cordoba első szériája és sikerei

A Cordoba 1993-ban jelent meg, és viszonylag kis méretének és ehhez mérten jelentős praktikusságának köszönhetően szép sikereket ért el és gyorsan népszerűvé vált a használt- és új autók piacán is. Az autó nagy előnye a ferdehátúaknál sokkal méretesebb csomagtartója, mely 455 literes terjedelmével sok középkategóriás autónak is becsületére vált volna, és ezen a Cordoba Vario elnevezésű kombi változata még tovább tudott bővíteni. A lépcsőshátú kis SEAT megjelenésének a Giorgetto Giugiaro munkáját dicsérő, szedános küllem elegáns külsőt kölcsönzött, és a karosszéria dizájnja is sikeresen emelte ki a Cordobát a korszak hasonló autói közül. A járművet a gyártó viszonylag széles motorkínálattal értékesítette, ezek között megtalálhatók voltak a benzines (1,2-estől 2 literes kivitelig, akár 158 lóerős Cupra sportváltozatban) és a dízelüzemű (akár 1,9-es kivitelben, 132 lóerővel) erőforrások is, melyek tisztességes fogyasztással üzemeltek és megbízhatók voltak. A kettő- és négyajtós, valamint kombi verzióban is kapható autó több réteg igényeit is képes volt kielégíteni abból kifolyólag, hogy a kétajtós változatot inkább a sportos, de elérhető járművet keresők részesítették előnyben, a négyajtóst és a kombit pedig olyan családosok vagy magánszemélyek, akik a szokásos európai autódizájntól eltérőt szerettek volna. 1999-ben a Cordoba átesett egy modellfrissítésen, ezután az autóhoz kapható motorok gazdaságossága sokat javult, illetve az elérhető felszereltségek kínálata is jóval szélesebbé vált - például szériatartozék lett az aszimmetrikusan dönthető hátsó üléstámla, tovább könnyítve a családosok dolgát.

A Cordoba második generációja és vetélytársai

A 2002-től 2008-ig gyártott második szériás Cordoba sikerrel vitte tovább elődje tulajdonságait és számos újítással javított is azokon. A legszembetűnőbb változás természetesen a modernizált megjelenés, mely még az elődnél is egyértelműbben hirdette az autó latinos eredetét. A kisméretű jármű második generációja az elsőhöz hasonlóan méretét meghazudtolóan hatalmas csomagtérrel rendelkezett. A Cordoba belső értékeit sem hagyták változatlanul a spanyol mérnökök, akik megújult fékekkel és szélesebb, korszerű modellpalettával látták el a kocsit. A választékban megtalálható voltak az 1,2-es, 1,4-es, 1,6-os valamint 2 literes benzines blokkok is, melyek maximális teljesítménye 64-től 115 lóerőig terjedt. Dízeles erőforrásokból az autóhoz 1,4-es vagy 1,9-es TDI volt elérhető, 75-től 130 lóerős kivitelig, illetve létezett még egy 65 lóerős, 1,9 l-es SDI motor is. Az új nemzedékben az alapfelszereltség része volt a CD-s autórádió, a menetstabilizáló elektronika, valamint a kipörgésgátló és a fűtött ablakok. Nem csoda hát, hogy az autó számottevő népszerűségre tett szert megjelenése után, és még a gyártás befejezése után is gyakran keresett modell maradt a használtautók piacán. Azonban a kényelmes kisautónak jónéhány riválisa is akadt a kategóriában, melyek közül említésre érdemes az Opel Astra és a szintén német Volkswagen Golf IV és V, továbbá jó alternatíva válhat még a Skoda Octaviából és a Honda Civicből is. Bár a SEAT már nem gyártja a Cordobát, a kombi kivitelben is kapható praktikus kis lépcsőshátú nagyon jól öregedett, és máig kiváló vétel lehet valamely használt változata, legyen szó családi használatról, a haverok fuvarozásáról, vagy szimplán a munkahely és otthon közötti mindennapos ingázásról.