Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
seat-toledo-l-01.jpg

SEAT Toledo

SEAT Toledo áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról SEAT Toledo, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Némi SEAT történelem

A spanyol SEAT 1950-es megalakulásában jelentős szerepe volt a Fiatnak, a segítségükkel létrejött gyártó ezért eleinte lényegében saját emblémával ellátott Fiatokat gyártott. A márka neve a Sociedad Española de Automóviles de Turismo mozaikszó kezdőbetűiből áll, magyarul pedig nyers fordításban körülbelül annyit jelent: Spanyol Személyautó Vállalat. Megalakulása után a spanyol cég gyorsan fejlődött, annak köszönhetően, hogy egy meglehetősen biztos üzletbe szálltak be a Fiat már jól bevált modelljeinek nagy mennyiségben, de eltérő néven való gyártásával. A Fiat a 70-es évek végére már 36%-ra növelte részesedését a vállalatban, azonban 1980-ban az alapító fél Fiat nem kívánta folytatni a közös munkát a spanyolokkal. Ebből kifolyólag a gyártó első teljes mértékben önálló modellje már az új SEAT embléma használatával került forgalomba és a Ronda nevet kapta. A Fiat azonban túl nagynak vélte a hasonlóságot az új spanyol modell és saját, Ritmo névre keresztelt járművük között, ezért pert indítottak. A SEAT akkori igazgatója viszont képes volt egy kreatív megoldással kiutat találni a kellemetlen helyzetből. A két autó közötti különbségek szemléltetése végett így bemutattak egy Rondát, amelyen minden olyan elemet és alkatrészt sárgára festettek, ami különbözött az olaszok típusától. Az egyedi stratégia mentén készült fényezés eredményeképpen az autó meglehetősen sárga színben pompázott, vitának tehát nem volt helye és az ügyet lezárták. 1986-ban a Volkswagen együttműködési szerződést írt alá a SEAT-tal, megszerezve a többségi tulajdont is, amit 1990-ben a teljes felvásárlás követett. Általános igazság, hogy a SEAT autói az egyesülést követően egyre jobb minőségben készültek, ennek a minőségi hegymenetnek pedig a Toledo volt az első képviselője, mely 1991-ben látott először napvilágot.

Az első két széria: a spanyol minőség

Az alsó-középkategóriába szánt kocsi első generációja a Volkswagen Golffal megegyező padlólemezre épült, továbbá motorkínálata is a német márka által biztosított blokkokból állt. Benzinesek terén 1,6-től 2 literig terjedt a skála, a dízelüzemű motorok pedig 1,9 literesek voltak, előbbiek 74-150, utóbbiak 67-109 lóerős kivitelben álltak a vevők rendelkezésére, az újabb TDI modellek például már közvetlen befecskendezéssel. A korában igen kényelmesnek számító autó nagy előnye volt, hogy alapvetően is méretes csomagtartója (550l) a hátsó ülések ledöntésével 1360 liter térfogatúra gyarapodott, amivel a kortársainak legtöbbjét sikeresen túlszárnyalta a SEAT modellje. Az 1998-ban bemutatott második széria külleme megjelenése idején könnyed kialakításával és lekerekített formáival igen előremutatónak számított. A SEAT viszont az arculat teljes átrajzolásán kívül a sportos külsejű jármű összeszerelési minőségén is javított. A fejlődés tetten érhető volt továbbá az autó belső terében, ahol már minőségibb anyagokat használtak, valamint a dönthető hátsó ülésekkel a praktikusságát is megtartották az elődnek. A Toledohoz rendelhető motorok palettája is bővült, továbbfejlesztett benzines és dízeles blokkok széles skáláját biztosította a gyártó, ezek közül a gazdaságos és megbízható 1,8-as benzinesek és az 1,9-es TDI motorok váltak népszerűvé. A már-már sportosan pontos váltóval szerelt autó következő nemzedékét 2004-ben mutatta be a spanyol vállalat.

A formabontó és nagy visszatérő: a Toledo legújabb szériái és társaik

A harmadik generáció esetében a SEAT szakított a hagyományokkal és elődjeitől merőben eltérő formavilággal ellátott Toledót dobott piacra 2004-ben. A jármű jóval magasabbá vált, csapotthátú kialakítást kapott és már sokkal jobban hasonlított egy kompakt családi autóra, viszont a tervezők munkájának hála az összkép így is elegáns és dinamikus maradt. Ami azonban maradt a régiben, az a tágas csomagtér, ami az ülések ledöntésével ezúttal is hatalmasra növelhető. Ami a minőségbeli fejlődést illeti, a gyártó folytatta a kellemes hagyományt, így a Toledo is színvonalas járműként vonult be a köztudatba. Motorok terén a technológia – például a fogyasztás és károsanyag-kibocsátás – téren történt előrelépés, az erőforrások viszont alapvetően hasonló tulajdonságokkal bírtak, mint a VW-csoport hasonló egységei, de újítás volt a Tiptronic váltó behozatala a 2.0 FSI kivitelben. A kiemelkedően megbízható járműként számon tartott Toledónak 2012-ben jelent meg máig is gyártott, legújabb szériája, amely visszatért az első modellek formavilágához és napjaink trendjeinek teljesen megfelelő arculattal gyűjti a rajongókat a spanyol vállalatnak. A teljes körű multimédiás támogatással, új színekben, fáradtságérzékelő rendszerrel és takarékos Ecomotive motorokkal elérhető, biztonságosság terén is sokat javult autó láttán nem meglepő, hogy az elsőt leszámítva a Toledo generációit még manapság is gyakran keresik a használtautó-piacokon. Vannak mindazonáltal jó alternatívái a spanyolok ajánlatának, ezek közül jó ajánlatnak számít például a Skoda Rapid, a Volkswagen Jetta, valamint a valamivel magasabb áron kínált Audi A3-as. A teljes megújulást követően a Toledo sikerrel vette fel a kesztyűt ellenfeleivel, jó tulajdonságainak, kedvező árának és elegáns küllemének köszönhetően pedig valószínűleg a jövőben is nagy érdeklődés övezi majd.