Használt Skoda Fabia keresése az AutoScout24 oldalon

Skoda Fabia

Škoda Fabia – az innovatív és dinamikus kisautó

A Škoda a kezdetektől napjainkig

A Škoda Auto Csehország legjelentősebb autógyára, mely a Volkswagen cégcsoport égisze alá tartozik. Az Emil Škoda által alapított vállalat sikerének mértékét tükrözi, hogy mindössze két évtizedre volt szüksége ahhoz, hogy Csehország legnagyobb ipari vállalatává nője ki magát, s a személygépkocsik és a teherautók mellett akkoriban még többek között tömegközlekedési eszközöket, mozdonyokat és fegyvereket is gyártott. Négyhengeres, 54 lóerős első automobiljukat különböző modellek és változatok széles palettája követte az évek folyamán, olyan rendkívül népszerűvé vált márkaneveknek engedve teret az új és a használtautók piacán egyaránt, mint az 1101, 1201, 1203, a Spartak, az Octavia, a Felicia, az S110R (kupé), a 105, 120, 130, a Rapid, a Favorit, valamint különböző versenyváltozatok, és még hosszasan lehetne folytatni a sort. A Škoda komoly befektetésekkel igyekszik lépést tartani a megnövekedett igényű autópiaccal, így szinte évről évre új modellek, illetve modellfrissítések sorával rukkol elő. 2016-ban is széles választékból szemezgethet a Škodára vágyó vásárló, melyek között a kisebb modellektől - mint a Citygo, a Fabia és a Rapid - egészen a felsőkategóriás járművekig - mint a Superb - válogathatunk, de mindenképpen említést érdemel az egyterű Roomster és a Yeti is. 2016 szeptemberére várható a kiemelkedően tágas, ugyanakkor kompakt külső méretekkel rendelkező új Škoda-modell, a Kodiaq világpremierje, mely markáns formanyelvezetével és új dizájnvonalával a szabadidő-autók szegmensét fogja gazdagítani. A Škoda eladási mutatói nem csak a kelet- és nyugat-európai régióban, de Kínában is sorra rekordokat döntenek meg, s ennek köszönhetően a cég híres emblémájából, az úgynevezett „Škoda-nyíl”-ból - melyet a legenda szerint egy indián fejet ábrázoló dombormű ihletett – egyre többet láthatunk márkaszalonokban, használtautó-kereskedésekben, valamint az utakon egyaránt.

A Fabia generációi

A Fabiát – mely a szintén népszerű kisautót, a Feliciát váltotta fel – a Škoda Auto VW-csoporthoz való csatlakozásának évében, azaz 1999-ben mutatták be először a Frankfurti Autószalonon. Az első generáció kialakításakor a VW Polóval és a SEAT Ibizával azonos padlólemezt használtak, s három karosszériaváltozatban (limuzin, kombi és ferdehátú), valamint 1,0-2,0 literes benzin- és 1,4-1,9 literes dízelmotorokkal hozták forgalomba egészen 2007-ig. Sokféle karosszéria- és motorváltozata mellett tágas utasterének, stabil futóművének, erős fékeinek, könnyen kapcsolható váltójának és nem utolsósorban megfizethető vételárának köszönhetően egy szempillantás alatt fogalommá vált a kisautók csoportjában. Nem meglepő tehát, hogy már az első nemzedéket is számos nívós díjjal jutalmazták, több európai országban is az “Év autója”-nak választották, s az 1999-es év legjobb új modelljeként elnyerte a német Bild am Sonntag magazin „Arany Kormánykerék” díját is. A második generáció 2007-ben debütált a Genfi Autószalonon, s utolsó darabja 2014-ben gördült le a gyártósorról. Ugyanarra a padlólemezre építetették mint elődjét, s ferdehátú, valamint kombi kivitelben, 1,2-1,6 literes benzines és 1,4-1,9 literes dízelmotorral dobták piacra. A Fabia II 2010 tavaszán ráncfelvarráson esett át, mely a turbómotorok megjelenését, továbbá a teljes modellválaszték Euro 5 normássá fejlesztését is magával hozta. A szaksajtó és a nagyközönség leginkább a modell tágas belső terét, stílusos megjelenését és ötletes részletmegoldásait méltatta. A rally világában mindig is élenjáró Škoda 2011-ben – a 100 esztendős Monte Carlo Rally előtt tisztelegve – egy limitált szériás Fabia Monte Carlo modellt is piacra dobott. Az egyedi változat sportos kiegészítői tulajdonképpen a gyár 110 év alatt elért motorsport sikereinek állítanak emléket (a 2011-es szezonban például a Fabia Super 2000 szerezte meg az első három helyet). A család legfiatalabb tagja, a Fabia harmadik nemzedéke – mely precizitásával, térkínálatával, lenyűgöző megjelenésével, valamint innovatív biztonsági-, kényelmi- és infotainment-rendszereivel egyaránt mércét állít kategóriatársainak – 2014-ben mutatkozott be először a Párizsi Autószalonon. Három- és négyhengeres motorral, kombi változatban, kézi 5 és 6, valamint DSG 7 fokozatú váltóval is kapható, s a széria mindegyik változata Euro 6-os motorral büszkélkedik. Tágas utastér, könnyed vezethetőség, példás minőségű összeszerelés, fiatalos, élesen metszett fényszórók, kiváló formaterv és ergonómia, remek parkolhatóság, áthangolt futómű, olyan ötletes részletmegoldások, mint például a csomagtartó kihajtható akasztója, az ajtózsebbe pattintott, kivehető szemeteskosár vagy a tankbetöltő ajtajába pattintott jégkaparó csak néhány példa azokból az előnyökből, melyek az új Škoda Fabia mellett szólnak, s melyek fiatalos kompakttá varázsolják a korábbiaknál jóval környezetkímélőbb modellt.

A Fabia és kategóriatársai

A Fabia az egyik legnépszerűbb kisautó az új és a használtautók piacán egyaránt. Vetélytársai között említhető többek között a Mini, a VW Polo, az Audi A2, a Mazda 2, az Opel Corsa, a Hyundai i20, a Ford Fiesta, a Citroën DS3, a Peugeot 208, a Nissan Micra, a Suzuki Swift, a Fiat 500, a Toyota Yaris, a Kia Cee’d és így tovább. Számos összehasonlító teszt készült a kisautók szegmensében, melyek alapján a Fabia mindig is előkelő helyen szerepelt. Dicsérik ár-érték arányát és értékállóságát, komfortos és tágas első üléseit, megbízhatóságát, valamint fogyasztási mutatóit is. A Škoda a 2010-es évek egyik legnagyobb autóipari sikersztorija, melyről modelljeinek eladási adatai is meggyőző információval szolgálnak (2016 márciusában például 106 300 autót szállítottak le világszerte, ami 4,2%-os növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest). A modellszériák tekintetében a Superb, a Fabia és a Yeti viszik a pálmát – ezek ugyanis átlag feletti növekedési mutatókat értek el. A csehek egyik büszkesége, a magabiztosságot sugárzó, sportos és egyben elegáns megjelenésű Fabiának nem kellett hosszú idő ahhoz, hogy elnyerje a vásárlók szívét.