Skoda Felicia áttekintés
Átfogó áttekintést talál az autóról Skoda Felicia, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább
Aktuális ajánlatok mert Skoda Felicia
-
Skoda Felicia Combi 1.3 Gasolina
€ 300,-- 176 677 km
- 06/1994
- 44 kW (60 LE)
- Használt
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, ES-08490 Tordera -
Skoda Felicia 1.3 LX
€ 800,-- 100 000 km
- 05/1999
- 40 kW (54 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
-
6,4 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
154 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Magánszemély, BE-4000 Liège -
Skoda Felicia *Zulassungsbescheinigung Teil 2 fehlt*
€ 650,-- 132 077 km
- 01/2000
- 50 kW (68 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-23556 Lübeck -
Skoda Felicia Friend LX 1.6
€ 999,-- 125 370 km
- 08/1999
- 55 kW (75 LE)
- Használt
- 3 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
-
6,9 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. - - (g/km)
Kereskedő, DE-12681 Berlin -
Skoda Felicia 1.6 LX Limousine*Winterauto*TÜV09.2023
€ 1 080,-- 311 941 km
- 08/2000
- 55 kW (75 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
-
7,3 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
173 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, DE-09126 Chemnitz -
Skoda Felicia 1.6 GLX Limousine JUNG-TIMMER 25 JAHR
€ 1 600,-- 115 000 km
- 07/1997
- 55 kW (75 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
-
7,3 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
173 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, DE-75397 Simmozheim -
Skoda Felicia Bastlerschatz
€ 770,-- 202 000 km
- 10/1999
- 40 kW (54 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-06861 Dessau-Roßlau -
Skoda Felicia
€ 27 500,-- 100 000 km
- 07/1961
- 36 kW (49 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- - (Váltó típusa)
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-03205 Calau -
Skoda Felicia
€ 11 000,-- 128 592 km
- 01/1999
- 55 kW (75 LE)
- Használt
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, FR-06700 Saint-Laurent-du-Var
Cseh sikertörténet: a Skoda útja a sikerig
A legtöbben a Skoda márkát manapság már autóiról ismerik, azonban azzal csak néhányan vannak tisztában, hogy járműveket a cseh vállalat csak jóval alapítása után kezdett el gyártani. 1895-ben egy szerencsétlenül járt biciklista, Václav Klement alapított egy kerékpárjavító üzemet a bicikligyárat működtető Václav Laurinnal, a hirtelen indult vállalkozás pedig 1905-ben már el is készítette első autómobilját. Azonban a kis cég pénzügyi nehézségekkel küzdött, majd az első világháború után le is égett, majd megvásárolta azt a pilzeni Skoda művek. Innentől valóságos kaland az autógyár történelme, amelyet 1946-ban elszeparáltak a Skoda művektől, és olyan megfizethető, strapabíró járműveket kezdtek gyártani, mint az Octavia vagy a régi Felicia. 1964-ben átálltak a farmotoros kocsik gyártására, ezt a hagyományt csak az 1987-ben bemutatott fronthajtásos Favorit bemutatása szakította meg. A rendszerváltás eljövetelével azonban a Skodánál is más szelek kezdtek fújni, a márka történelmét meghatározó fordulat pedig 1991-ben következett be, amikor a Volkswagen felvásárolta a cseh céget. Ezzel elkezdődött a már VW platformokra épülő autók gyártása, melyek a Skodához hűen strapabíróságukkal és megbízhatóságukkal, valamint az egyesülés után egyre javuló minőségükkel gyorsan népszerűvé váltak és fokozatosan építették fel a cseh márka mára már igen jó hírnevét.
Az együttműködés gyümölcse: a Skoda Felicia
A Skoda Felicia volt a csehek utolsó olyan modellje, amely saját platformjukon alapult, viszont már a Volkswagen segítségével és technológiai hátterével készült. Ez a gyakorlatban egy kis mérete ellenére meglepően tágas járművet jelentett, mely megbízhatóan működött és keveset fogyasztott. A Felicia elődjénél, a Favoritnál lényegesen modernebb külsővel látott napvilágot, ezt a tervezők lekerekített idomokkal és lágyabb vonalvezetéssel érték el. Motorkínálat terén is fejlettebb volt a kisautó, mint elődei: soros négyhengeres erőforrásai 1,3 l-es, nyolcszelepes, 54 vagy 67 lóerős kivitelben voltak elérhetőek, és kedvező fogyasztást biztosítottak. A Feliciához elérhető motorok nagy előnye volt továbbá, hogy az esetleges és ritka meghibásodások esetén az alkatrészek ára sem szökött a magasba. A meglehetősen időtálló kocsi alacsony ára és fenntarthatósága miatt a használtautók piacán is figyelemre méltó sikereket ért el. 1995-ben megjelent a kombi, illetve a kétajtós pickup és kisáruszállító kivitel is. Ezzel a Skoda több rétegnek kedvezett egyszerre, a kombit a családosok értékelhették nagyra, a két, inkább munkavégzésre kialakított változatot pedig a kis- és középvállalkozók szerették meg. A modell zajos sikert aratott 1998-ban, amikor a nagy mennyiségű és pozitív visszajelzések hatására a Skodát választották az év legjobb autógyártójának.
Modellfrissítés után: A Felicia és riválisai
A Volkswagen és a Skoda mérnökeinek köszönhetően minőségi felfüggesztésével finoman rugózó Feliciát 1998-ban modernizálták, ekkor a ferdehátú és a kombi kivitel külsejét alakították át a korszak elvárásinak megfelelően. A módosítások közül az egyik leglátványosabb az átdolgozott hűtőrács és a megnövelt méretű lökhárítók voltak, de az utasok teljeskörűbb védelmének érdekében a karosszéria bizonyos részeit is átalakították. A kompakt kisautó változatos felszereltségi szintekkel került piacra. Az extrák között voltak alapvetőbb pluszok is mint a légzsák és az ABS, de egyaránt elérhető volt a Felicia különlegesebb kényelmi pluszokkal, például klímaberendezéssel vagy velúr kárpitozással. Ez volt az első Skoda továbbá, amely dízelmotorral is megjelent, az 1,9 literes német fejlesztésű blokk pedig a motorpaletta egyik favoritjának számított. Azonban a korabeli kisautók piaca meglehetősen telített volt, így a csehek modelljének számos gyártó típusával össze kellett mérnie erejét. Ezek közül a Volkswagen berkein belülről a hármas Golf vagy a szintén német Opel Astra, a Fordtól az Escort, valamint a japánoktól a Suzuki Swift jelenthetett jó alternatívát. Az erős verseny ellenére azonban a Skoda Felicia jól megállta a helyét a piacon, számos országban rövidebb-hosszabb ideig vezetve a kisautók eladási listáját. Első Volkswagennel közös fejlesztésként pedig sikerrel taposta ki az utat a Skoda későbbi modelljei előtt, a használtautó piacon pedig még jóval a gyártás 2001-es befejezése után is sűrűn keresett maradt.