Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
skoda-octavia-l-01.jpg

Skoda Octavia

Skoda Octavia áttekintés

4,6 (ratings)

Átfogó áttekintést talál az autóról Skoda Octavia, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A márka története

A Škoda a világ harmadik legrégibb autógyártója – története egészen az 1895-ös évig nyúlik vissza, amikor Václav Laurin és Václav Klement biciklik előállításával kezdett foglalkozni. Tevékenységüket 1899-ben motorkerékpárok készítésére is kiterjesztették, s 1905-re már az autógyártás vált a legfőbb célkitűzésükké. Első automobiljuk (Voiturette A) pillanatok alatt népszerűvé vált, s ezzel tulajdonképpen megvetették a cseh autóipar alapjait is. Az akkor még Laurin & Klement néven ismert, nemzetközi szinten is sikereket elkönyvelő gyár 1907-ben további bővítésbe és korszerűsítésbe kezdett, s 1925-ben, az addigra már személyautók és tehergépkocsik, autóbuszok, repülőgépmotorok és agráripari gépek gyártásával is foglalkozó cég vezetői úgy döntöttek, hogy a további modernizálás és fejlődés érdekében fuzionálnak egyik legjelentősebb ipari partnerükkel, az Emil Škoda által alapított Škoda Művekkel. A világgazdasági válság után a Popular elnevezésű modell 1930-as piacra dobása újabb páratlan üzleti sikert hozott, a modell bevezetésével a cég ismét hatalmas elismerést és üzleti sikert könyvelhetett el. A II. világháború alatt, a német Hermann-Göring cégcsoport részeként, a Škoda is hadiipari járművek és fegyveralkatrészek gyártására tért át. Az 1946-os államosítást követően a gyár pártállami irányítás alá került, de néhány modelljének (Spartak, Tudor, Octavia, Felicia – az utóbbit sokáig a keleti blokk sportautójaként tartották számon) köszönhetően sikerült fenntartania hírnevét. A 60-as évek végére azonban már nem maradt elég ereje arra, hogy a nyugat-európai modern technológiával felvehesse a versenyt, ezért a Škoda Művek 1991 áprilisában, a VW cégcsoport égisze alatt vegyesvállalati formára tért át, s számos modelljét modernizálva végül a VW-platformra épülő autók gyártására tért át, melyek kedvező árfekvésükkel és megbízhatóságukkal ismét versenyképessé tették a Škoda márkanevet. Az azóta eltelt idő alatt a Škoda több új modellt is piacra dobott, ezek közé tartozik például a Fabia, a Superb, a Yeti, a Roomster, a Praktik, a Rapid, a Citigo, a CitiJet és így tovább. A Škoda újra patinásan csengő nevét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy 2012-ben 15 milliomodik gépkocsijuk, egy harmadik generációs Octavia is legördült a Mladá Bolesláv-i gyártósorról.

A Škoda Octavia

A napjainkban első generációsnak nevezett Škoda Octaviát - mely nevét a Spartak utódaként kifejlesztett, eredetileg 1959-től 1971-ig piacra kerülő típus után kapta - 1996-tól gyártotta a cseh autógyár. A Golf IV padlólemezére épített, limuzin és kombi karosszériával, az összkerékhajtás opciójával, 1,4-2,0 literes benzin- és 1.9 l-es dízelmotorral forgalomba hozott Octavia volt a vállalat első, VW-csoport irányítása alatt elkészült modellje. A Golf V platformjára épült, szintén limuzin és kombi kivitelű második generáció 2004-ben látott napvilágot, s a VW-motorok beépítése mellett egy 2,0 literes dízel változattal, továbbá 2007-ben egy úgynevezett offroad (megemelt hasmagasságú) variánssal is bővítette a palettát. Mindkét generáció csúcsmodelljét az RS változat jelentette. Az Octavia 2009-ben frissítésen esett át – új fényszórókat, új hátsó- és ködlámpákat, átalakított visszapillantó tükröket, motorháztetőt és lökhárítókat kapott, s megjelent a hétfokozatú DSG váltó is, melyet a TSI motorokhoz lehetett rendelni. A márka 2011-ben meghirdetett új arculatának szellemében („New Power of ŠKODA") kialakított harmadik nemzedék bemutatása a 2012-es évhez kapcsolható, piacra kerülésére pedig egy évvel később, 2013-ban került sor. Az MK3 a szakemberek munkáját dicsérő páratlanul megnövelt helykínálatával és kiváló ár-érték arányával egy csapásra feladta a leckét versenytársainak. Az Octavia népszerűsége tehát töretlenül ível felfelé 1996-os piacra kerülése óta, s több országban, így például Kínában, Oroszországban, Kazahsztánban és Indiában is gyártják. 2016 márciusában az egymilliomodik darab (egy összkerékhajtású Scout) is legördült a Mladá Bolesláv-i gyártósorról, s ezzel 5 millió fölé emelkedett az 1996 óta eladott Octaviák száma.

Az Octavia és kategóriatársai az új és használt autók piacán

Számos nemzetközi kitüntetés tulajdonosa, a Škoda legismertebb modellje – melyet „a márka szíve"-ként, dinamikus fejlődése szimbólumaként is emlegetnek – 2016 első felében kétféle karosszériával (limuzin és kombi) került a vásárlókhoz. A Golf VII moduláris technikájára épülő modell változatai között helyet kap az első- és összkerékhajtás, a terepes Scout, az exkluzív Laurin & Klement, a sportos RS, a földgázüzemű G-TEC, valamint egy 1,0 l-es, 115 lóerős TSI motorral rendelkező típus is. Az új és használt alsó-középkategóriás autók listáján számtalan modell szerepel – magasabb és alacsonyabb árfekvésben egyaránt. Ide tartozik például a Hyundai i30, a Toyota Auris, az Opel Astra, a Honda Civic, a Ford Focus, a Mazda 3, a BMW 1, a VW Golf, a Subaru Impreza, a Ford C-MAX, a Ford Focus és így tovább. Az Octavia – tágasságát és praktikusságát tekintve – mindenképpen mércéül szolgálhat kategóriájában.