Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
Smart

Smart használt kocsik: szuperkicsi városi autók szupernagy garantált szórakozással

Rövid méreteivel és magas tetejével az autó egy pufók utcai bolhára hasonlít, de messzemenőleg nem az: a Smart önjellemzése alapján az eredeti mobilitás szinonimájává vált, ugyanis hatalmas móka vezetni. A Smart mindig kissé szokatlan volt, leginkább azzal tűnt ki a használtautók köréből, hogy annyira rövid, hogy keresztben elfér egy parkolóhelyen. Ez nem igazán okoz gondot, csak néhány „jószándékú” rendőr tartja rajta a szemét a parkolási rendellenesség miatt. Az újabb modellek egy kicsit hosszabbak, de biztonságosabbak is ezáltal. Aki egy Smart modellt keres, egy használt modellel biztosan semmi rosszat nem választ. Mivel a TÜV egy kis sportkocsi, sokszor törpének is nevezik.

A legnépszerűbb Smart modellek a használtautók szempontjából

Smart Fortwo Citybeam Smart Forfour 2. Generation Vorderansicht

Lendületes motor, kompakt méretek és szűk fordulási kör - a Smart kiválóan használható városi közlekedésre és spontán kirándulásokra is. Minden parkolóhelyre befér, ami nagyban megkönnyíti a mindennapi életet. Emellett a Smart nem egy tömegautó, tehát az igazi egyéniségek számára is megfelelő. Számos modell áll rendelkezésre, köztük különleges modellek is. A következőkben bemutatjuk a legnépszerűbb Smart modelleket, és felfedjük, hogy mi a különbség az új és a használt változatok között.

Smart Fortwo: 2014 óta a harmadik generáció gurul le a szalagról, ám már az első generációs Smart is meghódította a használtautó-piacot. Nem is csoda, hiszen az új autók ára meglehetősen magas egy ilyen kis csavargóért. A klasszikus Smart Fortwo 1998 és 2007 között épült, és továbbra is masszív városi autónak titulálják. A minősége is olyan, amilyet a Daimler háztól elvárunk. Még az idősebb járműveknél is problémamentesen működik a technika és csak kis hajlandóságot mutat a zavarokra. A Smart Fortwo két személy számára biztosít elegendő helyet és hátul van egy kis csomagtér a motor felett - minden szempontból kényelmes a jármű. A zárt kupé változat mellett van egy kabrióvá alakítható verziója is.

Smart Forfour 2. Generation Kofferraum

Smart Forfour: a kétüléses ezen variánsa 2004-ben került piacra. A Smart Forfour első generációja és a kisöccse közt van némi hasonlóság. A kompaktautó közös projekt alapján lett tervezve és legyártva, mégpedig a Mitsubishi Colt 6. generációja alapján. Ezzel szemben a négyüléses Smartnak szinte alig volt esélye, így a gyártása két év után leállt. A Smart viszont még mindig divatos volt, akár használt kocsiként is. Az elegancia, az ívelt vonalak mind a mai napig fennmaradtak. 2014 óta a második generációval egy teljesen új dizájnt kapott. Ezt a Renault-val való együttműködés hozta létre, ezért is hasonlít a Renault Twingo modelljéhez.

Smart Roadster Seitenansicht

Smart Roadster: a “normális” Smart Fortwo modell idején nem volt éles sportautó - a Roadster változattal a gyártó kockáztatott 2003 és 2005 között azzal, hogy adózott a klasszikus nyitott tetejű kétüléses gépkocsik előtt, melyeket az 1950-es és 1960-as években gyártottak. A terv végrehajtása meglepően jól sikerült: a Smart Roadster megfelel a modern stílusú kabriónak - akár kupénak -, amely rengeteg mókát kínál a vezetés során. Ezért felelős a csekély súly, a nagy teljesítményű turbómotor és az alacsony súlypont. Még a hátsókerék-meghajtás is erősségeket rejthet. Viszont minimális hely jut a csomagoknak, a belső tér sem hivalkodó. Miközben újonnan vásárolt verziójáért elég sok pénzt kérnek, a Smart manapság is széles körben használt, így viszonylag alacsony az ára ehhez képest.

A pimaszság előre visz: a Smart meghódította az utcákat

Studie NAFA von Mercedes-Benz

A kis városi autó ötlete sokkal idősebb, mint maga a Smart. Minden kompakt kétüléses nagyapja a Ford által kifejlesztett prototípust alkalmazza, a szép “Berlin” név alatt, az 1968-as évtől. Négy évvel később a Mercedes-Benz tervezője, Johann Tomforde bemutatta első ötletét a kompakt városi autót illetően. Egy kétüléses emeletes, farmotoros, 2,50 méter hosszú modell volt: a tervezési tanulmány a későbbi Smart Fortwo modellt testesítette meg. Az Ur-Smart modelleket a következő 20 évben különböző prototípusok követték, melyeket a Mercedes-Benz adott megbízásként. Különleges népszerűségnek örvendett a NAFA, a “közelkedési jármű”, mely nagyjából 237 centiméter hosszúságú volt és az 1980-as évekből származott.

A Swatch órakészítő és a Mercedes autógyár közösen alakítják a Smart modelleket

Smart-Studie auf der IAA

Az 1990-es évek elején úgy tűnt, hogy az idő végre megérett a “Mercedes City Car”, röviden az MCC utcára lépésére. A projekt vezetője Johann Tomforde volt. Fontos információkba nyert betekintést a technológia és a kivitelezés során a tanulmány járművek, az Eco Sprinter és az Eco Speedster által, melyet a Mercedes saját Advanced Design Studiójában terveztek Kaliforniában. Az áttörést a Smart számára a Nicholas Hayekkal való együttműködés hozta meg, aki alapítója, majd vezetője volt a Swatch óragyártónak. A svájci, libanoni gyökerekkel rendelkező vezető ösztönözte a Swatch mobil ötletét: egy környezetbarát mikroautó, mely elektromos- vagy hibrid meghajtású. Az első kísérletek a VW-nel együttműködve nem sikerültek, de a Tomforde-dal való együttműködés új távlatokat nyitott meg az intelligens kisautók felé vezető úton. Az együttműködésből származik a Smart neve is: az S a Swatch márkát, az M pedig a Mercedes márkáját jelöli.

A termelés és a biztonság új, intelligens utakra vezet. A legtöbb alkatrészt a beszállítók gyártják és az elemeket a francia Smallville Hambach üzemben rakják össze. Az innováció egy tridion-biztonsági cella, ami arra szolgál, hogy megvédje utasait a High-Tech acél által, és segíti a Smart jellegzetes dizájnát is. A mai napig igazi kemény dió a Smart a különféle töréstesztek során. Több járműkoncepció is segítette a jövő városi autójának létrejöttét, és az 1990-es években ez egyre több figyelmet kapott. A jármű először 1997-ben került bemutatásra a Nemzetközi Autókiállításon Frankfurtban. De aztán történt egy szerencsétlenség: az A-osztály Smart modellje nem állta ki a jávorszarvas tesztet. Ezért Johann Tomforde-ot hibáztatték és el kellett mennie.

A Smart a Mercedes-Benz új városi mobilitását képviseli

Smart Fortwo Brabus Edition Smart Fortwo Cabrio

Hónapokon belül számos változás történt a Smart háza táján. Csökkentették a vázat és az üléseket, a nyomtávot megnövelték, az új kormánymű megakadályozta a gyors kormányzási manővereket. A tömeget már mesterségesen növelték, ami a motor szilárdságát is növelte. Az első Smart-Coupé 1998-ból származik, látszólag zömök volt, de ez még inkább az úton tartotta. Mivel a Mercedes-Benz nem épített villanymotort, a Swatch vezérigazgatója, Hayek kivonult a közös vállalkozásból, így a Smart a Mercedes-Benz saját márkája lett. Egy évvel később, az ezredfordulón megjelent a sportváltozat is, a Smart Brabus-Fortwo, majd a Smart első kabrió-változata is. Két évvel később a Bertrandt autóalkatrész specialista bemutatott egy verziót tető és szélvédő nélkül. 2003-ban bevezették a Roadster változatot is, 2004-ben pedig végre a négyüléses Smart Forfour is piacra került.

Smart Fortwo von vorn Smarts von Car2go

A csúfolódók “görkorcsolyázó elefántként” írták le a Smart első sikertörténetét. Az első években a kezdés nem volt az igazi, de a városi autó egyre inkább a városi közlekedés fő mozgatórugójává vált. A Mercedes leányvállalata meghozta az áttörést a Smart car2go modelljével. Most ezek gurulnak Németország és Európa nagyvárosaiban, jellegzetes kék-fehér színben. Ahogyan a Smart világszerte fénykorát éli, úgy Kínában is ez a város autó lett a divatdiktátor. Az új, lényegesen átalakult tervezéssel és az új motorral a Smart egyaránt izgalommal tölti el az autótulajdonosokat és az új autók vásárlóit is. Az új funkciók között 20 év után végre megtalálható az elektromos hajtás – a korábbi Swatch-vezér talán boldog lenne.

Ezek a különleges Smart modellek igazán jóképűek

Kiadás Elérhető változatok Jellemzők
blackbuster Smart változat Smart Fortwo / Smart Forfour Teljesen fekete dizájnt kapott a karosszéria és a szerkezetek, a könnyűfém keréktárcsák ezüstre lakkozottak, a belsőtér pedig fekete bőrkárpit.
MOSCOT Smart változat Smart Fortwo A Smart együttműködése az amerikai szemüveg márka, a Moscot vállalatával. Feltűnő sárga-fekete dizájn, legfeljebb 100 darabot gyártottak belőle. Az első spoilert és a könnyűfém kerekeket a Brabus adta hozzá. A belső teret sárga gyűrűk díszítik.
smart cabrio edition flashlight Smart Fortwo Biztonsági cellával és tükrökkel ellátott narancssárga modell, a mellékletek fehér vagy fekete színűek, a kabriótető fekete, az ülések, a kormánykerék és a műszerfal fekete, kontrasztos varrással.
smart BARBUS fan edition Smart Fortwo A mellékletek, a hűtő és a tükrök kékek, az első légterelő, az oldalsó szárnyak és a könnyűfém kerekek Barbus, fehér bőr ülések, sport Barbus kormánykerék, fehér-kék kontrasztok és díszítés a belsejében.
smart edition citybeam Smart Fortwo Kupéként és kabrióként is kapható. Biztonsági cellával van ellátva és a kapcsolódó alkatrészek ezüstösek, keréktárcsái sportos, 3 dupla küllősek, LED nappali világítás, az ülések és a műszerfal fekete bőrhatású, ezüst-szürke díszítéssel.