Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
subaru-brz-l-01.jpg

Subaru BRZ

Subaru BRZ áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Subaru BRZ, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A japán Subaru autógyártó neve, legalábbis az európai piacokon, elsősorban az olyan, a limuzinok gyártási sorozatában használt különlegességei miatt volt ismert, mint a boxmotorok és a négykerékmeghajtás. De éppen a Subaru számára fontos amerikai piacon a japánok az 1980-as évek közepétől ismételten sportos kupékkal voltak jelen, melyek legtöbbjei a márkára tipikus motorokkal és meghajtással voltak felszerelve. A Subaru kupé tradícióját az 1985-ös évben a Subaru XT nevű sportkupé alapította meg, mely az 1990-es évek elejéig maradt programban. Az utód a Subaru SVX lett, mely az 1996-os évig ment végig a futószalagokon. Az ezt követő években a vállalat elkezdte - a japán Toyota tervezőivel közösen - a kupék egy új generációját kifejleszteni. Ezúttal az volt a cél, hogy egy teljesen sportosságra hangolt járművet vigyenek az utakra, melyben a két autógyártó kompetenciájának kellett egyesülnie. A karosszéria és a tervek a Toyotánál készültek, a hajtóművet és a motortechnikát a Subaru tervezői fejlesztették ki. Az együttműködés eredményét a tervező a 2012-es gyártási évben mutatta be, a Subaru BRZ-vel , mely 2+2 üléses kupéként folytatta a sportautógyártás hagyományát a Subarunál.

A Subaru BRZ-ben egy 200 lóerős boxermotor dolgozik

A BRZ számára a technikusok egy saját meghajtóplatformot terveztek, mely gyártási módjának az alacsonyan elhelyezett motorjával és hajtóművével jobb súlyelosztást, és ennek megfelelően jobb vezetési stabilitást kellett eredményeznie. Mint ahogy azt a Subarunál elvárhattuk, a BRZ sportautóban egy boxermotor került bevetésre, mely 147 kW-os (200 LE) teljesítményt bocsátott a kupé rendelkezésére. Technikai különlegességek a Subaru BRZ aggregátoránál: a szívómotor közvetlen benzinbefecskendezéssel volt felszerelve. Ezzel, a fogyasztási értékei mellett, a 2,0 literes hajtómű teljesítménye is optimalizálva lett. Így a gyártó a sportkupé átlagfogyasztását - felszereltségétől függően - 6,9 és 7,8 literes érték között határozta meg. Ez 159 g/km és 181 g/km közötti széndioxid-kibocsátásnak felelt meg.

A Subaru BRZ sportkupé 230 km/órás csúcssebességet tud elérni

A Subaru BRZ-nek kifejlesztett boxermotort egy manuális hatsebességes váltóval vagy egy hatfokozatos automata váltóval lehetett kombinálni. Felszereltségétől függően a hátsómeghajtású Subaru BRZ kupé 210 és 230 km/óra közti csúcssebességet ért el. A leggyorsabb Subaru BRZ-k állóhelyből 7,6 másodperc alatt jutottak el 100 km/óráig. Az automatás modelleknél ez az érték 8,2 másodperc lett.

Klasszikus formatervezés a Subaru BRZ számára

A sportos teljesítményhez a Subaru BRZ aerodinamikai szempontok alapján kialakított karosszériája is hozzájárult. A tervezők a modellnek sportkupéknál tipikus, lapos stílusvezetést adtak, rövid átmenetekkel, hosszasan leeső tetővonallal és nyújtott motorháztetővel. A meredeken leeső hátsó részt egy kellően magas diffúzor lemez dominálta, melybe a kipufogórendszer mindkét csöve be volt építve. A jármű színére lakozott hátsó spoiler nagyobb hátsó érintkezési nyomást eredményezett magasabb sebességeknél. Ami feltűnő volt a külső burok kialakításában, az az egy lendületben, az oldalsó karosszériába átvezetett, szélesen beállított kerékház volt, mely kiemelte a japán Subaru BRZ sportkupéjának dinamikus fellépését.