Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
subaru-impreza-l-01.jpg

Subaru Impreza

Subaru Impreza áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Subaru Impreza, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Subaru márka indulása

Az 1953-ban megalakult Fuji Heavy Industries (FHI) elnöke, Kenji Kitá eldöntötte, hogy cége különleges autókat fog gyártani. A személyautó gyártásért szenvedélyesen rajongó elnök a gyár első prototípusának elnevezésében is törekedett a maximalizmusra, így végül az eredetileg P1 kódjelzést viselő autót, majd a márkát is Subarunak keresztelték. A Subaru név japánul a „vezérel” és a „hat csillag” jelentésekkel bír. Előbbi utalás a cég innovatív filozófiájára, míg utóbbi annak a ténynek az ismeretében válik egyértelművé, mely szerint az FHI hat cég összeolvadásából jött létre. 1954-ben meg is született a Subaru 1500, amely a gyártó első autójaként kényelmességével és nagymértékű stabilitásával megalapozta a márka hírnevét, mely bár Japán legkisebb autógyártója volt, az előremutató megoldások keresésében és a fejlődés terén mindig igyekezett az élen járni. 1958-ban a Subaru 360-nal megindult a személygépkocsik sorozatgyártása is. A kis japán márka 1965-ben megjelentette első boxermotoros autóját, az 1000-est, majd egy évvel később elkészítette a világ első szabadidőautóját Legacy Outback AWD néven. 1972-ben a vállalat tovább folytatta az autógyártás jövőjét is meghatározó megoldások fejlesztését, mivel ebben az évben építették meg a földkerekség legelső összkerékhajtású személygépkocsiját. Érdekesség, hogy az összkerékhajtásos autó megépítésének ötletét egy másik japán cég dolgozóinak kálváriája adta, akik a havazás miatt gyakran késtek munkahelyükről és emiatt felkérték a Subarut egy, a helyzetet orvosolni képes jármű tervezésére. A Subaru Impreza első szériája 1993-ban jelent meg és gyorsan nagy népszerűségre tett szert személygépkocsiként, és versenyautóként a rally világában is.

A Subaru Impreza siker útjain

Egy mondatban összegezve a modell legfőbb ismérveit, az Impreza a japán gyártó leghíresebb, már-már ikonikus járműve, amely erős motorjaival, kiváló összkerékmeghajtásos rendszereivel és a motorsportban (Rally-világbajnokság) elért eredményeivel vált igazán ismertté. Az 1992-ben bemutatott Impreza első generációja kupé, szedán és kombi kivitelben és 1,6-2,5 literes boxermotorokkal volt megvásárolható, valamint az autó elérhető volt első- és négykerékmeghajtással is. A nagyszerű úttartással rendelkező járművet az általa nyújtott különleges vezetési élmény és a már említett nagyteljesítményű motorjai miatt még manapság is gyakran keresik a világ különböző használtautó-piacain. Egy évvel a megjelenés után, 1994-ben jelent meg az Impreza első STi (Subaru Tecnica International) változata, kétliteres turbós boxermotorral, mely 250 lóerős teljesítményre volt képes. A japán vállalat a 2001-ben debütált második széria érkezéséig összesen hatféle karosszériával jelentette meg az autót. Az új Impreza az új évezrednek megfelelően átszabott külsőt kapott, illetve nagyobb és biztonságosabb volt elődjénél. A jármű limuzin és kombi kiadásban jelent meg, motorkínálatát pedig az elődhöz hasonlóan 1,5-2,5 literes benzinmotorok alkották, a sportos verziót az elődhöz hasonlóan a WRX, a legnagyobb teljesítményűt a WRX STi elnevezés jelölte. Később, 2003-ban és 2006-ban is frissített a híres modellen a Subaru, mindkét alkalommal modernizálva annak külső megjelenését és szélesítve az elérhető felszereltségek listáját. A Subaru Impreza második szériája sportosságának, rendkívül jó felépítésének és minőségének köszönhetően az első generációhoz hasonlóan kultuszautóvá vált mind a raliversenyzés világában, mind az autót mindennapos használatban alkalmazók körében.

A Subaru Impreza legújabb szériái

Az Impreza 2007-ben megjelent harmadik nemzedéke friss küllemmel, kibővült felszereltséggel és a modelltől megszokott igényes mechanikával és különleges vezetési élménnyel kezdte hódítását. A harmadik generációtól kezdve az Impreza, valamint a WRX és WRX STi név különvált, utóbbiak különálló, nagyteljesítményű modelleket jelöltek. Az ekkor már csak szedán, kupé és ferdehátú kivitelben elérhető autóhoz az 1,5-2,5 literes boxer-benzines palettán felül választhatóvá vált egy 2l-es 151 lóerős boxer-dízelmotor is. Ezek az erőforrások a mérnökök sokéves munkájának eredményeképpen az elődöknél jelentősen kedvezőbb fogyasztással rendelkeznek. Az autó belső terét tekintve egyértelmű, hogy a Subaru tervezői a minőségre is nagy figyelmet fordítottak a letisztult kialakítással és a számos választható extrával. A 2011-ig gyártott harmadik széria és elődei is számottevő népszerűségre tettek szert, így nem csoda, hogy a kiváló menettulajdonságokkal rendelkező modelleket máig nagy érdeklődés övezi a használtautó-piacon is. Azonban a japán márka modelljének jelentős konkurenciával kell megküzdenie osztályában. Az elsőkerékhajtásos vetélytársak közül jó alternatívát jelenthet az Opel Astra, a raliban szintén nagy rivális Ford Focus, továbbá a Honda Civic egyaránt a riválisok táborát erősíti. Az Imprezához hasonlóan összkerékhajtással is elérhető ellenfelek közül viszont jó választás lehet például a Volkswagen Golf 4motion változata, vagy a valamivel magasabb árkategóriából induló Audi A3 quattro. A kategória telítettsége ellenére a szinte legendás Subaru Impreza mindhárom generációja jól tartja népszerűségét. Családi autóként ugyanúgy remekel, mint a fiatalok társaként, és köszönhetően sokoldalúságának, manapság is számos változata talál magának használtan is új gazdát, öregbítve az Európában már csak WRX STi változatban forgalmazott Impreza hírnevét.