Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
suzuki-jimny-l-01.jpg

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny áttekintés

4,2 (ratings)

Átfogó áttekintést talál az autóról Suzuki Jimny, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Az alapoktól: egy kis történelem

Valószínűtlennek tűnhet, de a japán Suzuki cég története a cég alapítójának szövőgépeivel indult. Az alapító Michio Suzuki épphogy csak betöltötte 22. életévét, de már megtervezte és árulta első szövőgépét, mellyel sikerei egymást követték, így nem meglepő, hogy a vállalkozás 1920-ban a tőzsdén is megvetette lábát. Nem volt egyszerű dolga a későbbiekben a Suzuki Motor Company-nak, a világháborúk és a piac fejlődése is nehézségeket gördített a cég útjába, ami azonban sikerrel kilábalt a nehéz helyzetekből, és az 1950-es évek közepére már több mint 6000 motorkerékpár gördült le a szerelősorjaiól évente. Valamivel később a cég első autója, a kéthengeres, 360 köbcentis Suzulight megszületett, ettől fogva pedig folyamatos a Suzuki autógyártásának fejlődése. A számos szakember munkája nem is volt hiábavaló, hiszen a vállalat mára a világ egyik legismertebb és legnagyobb márkájává nőtte ki magát, melynek típusai újonnan és használtan is a legkeresettebb járművek között szerepelnek. Összkerékhajtású négykerekűt a japán társaság először 1970-ben készített, a Suzuki Jimny néven megjelent első kisterepjáró 1968-ban debütált a piacon, megfizethető alternatívát nyújtva a terepen is kiváló autót keresőknek.

Munkagép és szabadidőautó: a Jimny első szériái

Az első generációba tartozó Jimny létravázra épült, az első és hátsó kerekeket egy kardántengely hajtotta és komoly katonai terepjárógumikon gördültek, valamint a front- és hátsó részen is laprugós merev híd hivatott biztosítani a terepen való közlekedéshez megfelelő képességeket. A gyártó továbbá szintén csökkentette a jármű súlyát, így egy 360 köbcentiméter hengerűrtartalmú motor is elegendő volt a kocsi hatásos mozgatásához. A modell 1969-es megjelenése után a Suzuki a léghűtéses erőforrásokat vízhűtéses rendszerűekre cserélte valamint elkészített egy teherszállításra is alkalmas változatot. A könnyű súlya és szinte elnyűhetetlen motorjai miatt rendkívül jól irányítható autót azonban mind többen és többen vásárolták szabadidős céllal. Ebből kifolyólag a második széria 1981-es megjelenésének alkalmával a tervezők nagyobb hangsúlyt fektettek a külsőre és finomítottak a formatervezésen, ami miatt a kocsi már egy nagyváros látképéből sem lógott ki. A zajszint és a rezgés csökkentése, illetve a szigetelés javítása is olyan változtatások voltak, amik a Jimny szabadidő autó imázsát erősítették. Később a teljesítmény javításának érdekében bevezetett turbófeltöltéses motor egyaránt vonzotta a vásárlókat, 1995-ben aztán a felfüggesztést cserélték le egy tekercsrugós megoldásra, ami miatt kényelmesebbé vált a kisterepjáró közúti használata. A manapság is kapható Jimny legújabb nemzedékét 1998-ban dobta piacra a Suzuki, a modell pedig töretlen népszerűségnek örvend új- és használtautóként is, legyen szó akár mezőgazdasági munkáról vagy vadászatról.

Elérhető és praktikus: a Jimny és kategóriája napjainkban

A Suzuki Jimny legfrissebb generációja már egy városi használatra is minden elemében megfelelő autóként élte meg premierjét az autópiacon. A finomabb külső mögött azonban egy valódi terepjáró rejtőzik, ami létraalvázával, futóműjével és opcionális négykerékhajtásával bármily mostoha terepen megállja a helyét. A kisterepjáró felszereltségek terén is sokat fejlődött, a külső extrák mellett elérhető hozzá például klímaberendezés, elektromos ablakemelés, műbőr üléskárpit és akár ülésfűtés is. A Jimny továbbfejlesztett motorja is hozzájárul a sokoldalú használhatósághoz, amivel a négyhengeres, 1,3-as és 62 kW teljesítmény leadására képes erőforrás (ötfokozatú kézi vagy automataváltóval) a kényelmes közlekedéshez és a nehezebb terepeken való előrejutáshoz is elegendő tartalékkal rendelkezik. A lehajtható ülésekkel és tágas csomagtartóval is felszerelt modell vákuumkapcsolású kerékaggyal ellátott 4x4 rendszerével menet közben is ki- és bekapcsolható az összkerékhajtás és a különböző üzemmódok. A biztonság terén egyaránt fejlettebb (oldalmerevítéssel, vészfék segéddel és szériatartozék légzsákokkal) Jimny bár kategóriájában egyedülálló, néhány gyártó modelljével megegyezik a célközönsége. Ilyen például a családi és szabadidőautó Renault Captur vagy a Dacia Duster, valamint az ellenfelek táborát erősíti még a klasszikus Lada Niva is. Azonban a Jimny kedvező árával és sokoldalúságával a szabadidőautók és a vérbeli terepjárók egyedi kombinációját kínálja használtan és újonnan is, ami miatt nagy rá az esély, hogy még a jövőben is gyakran látott vendég lesz az utakon a kis 4x4-es.