Suzuki Swift áttekintés
Átfogó áttekintést talál az autóról Suzuki Swift, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább
Aktuális ajánlatok mert Suzuki Swift
-
Suzuki Swift 1.2 Base Airco 15' Elek. pakket Groot onderhoud
€ 3 650,-- 129 263 km
- 06/2011
- 69 kW (94 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
-
116 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, NL-7317 BE APELDOORN -
Suzuki Swift 1.3 Exclusive |Airco,ElekPakket|
€ 2 495,-- 171 881 km
- 09/2005
- 68 kW (92 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
-
143 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, NL-4879 AV ETTEN-LEUR -
Suzuki Swift 1.6 Sport / Airco / Stoelverw / Elektr.Pakket.
€ 5 999,-- 96 586 km
- 02/2009
- 92 kW (125 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, NL-6931 KB Westervoort -
Suzuki Swift 1.0 Eco Meeneem Prijs.
€ 1 250,-- 71 041 km
- 11/2002
- 39 kW (53 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
-
120 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, NL-5405 BN UDEN -
Suzuki Swift 1.3 GLS AIRCO + NIEUWE APK
€ 1 995,-- 185 639 km
- 09/2007
- 68 kW (92 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
-
148 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, NL-3751 BG BUNSCHOTEN-SPAKENBURG -
Suzuki Swift 1.3 Shogun
€ 1 150,-- 316 001 km
- 02/2007
- 68 kW (92 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
-
148 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, NL-2391 PZ HAZERSWOUDE-DORP -
Suzuki Swift 1.0 GL Start (3-trg.)
€ 1 000,-- 78 000 km
- 02/1998
- 39 kW (53 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
-
5,5 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
130 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, DE-41849 Wassenberg -
Suzuki Swift 1.6 Sport*Clima*Navi*Stoelverwarming*KeylessGo*
€ 5 750,-- 97 785 km
- 08/2009
- 92 kW (125 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, NL-7335 GW APELDOORN -
Suzuki Swift Swift 1.2h Top 2wd my19
€ 13 500,-- 25 000 km
- 02/2020
- 66 kW (90 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Elektromos/benzin
-
5,0 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
113 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, IT-54033 Carrara - Massa Carrara
A kezdetektől napjainkig…
A Suzuki Swift története 1983-ban kezdődött. Ekkor gördült le ugyanis a már bevált Suzuki G-sorozatú motorral hajtott ősmodell a Suzuki Motor Corporation japán gyártósoráról, ekkor még SA310 néven. Hiába tartják néhányan ma is ezt a változatot a világ egyik legmegbízhatóbb autójának, a modell eladási mutatói eleinte alulmúlták a vállalatvezetés európai várakozásait, ezért rövidesen új néven (Swift, melynek jelentése: fürge) és modernizáltabb változatban került forgalomba. A később a világ több helyén és számos különböző néven gyártott kisautó azóta is töretlenül őrzi kiemelt helyét az új és használt autók piacán. Az első generációs Suzuki Swifteket (1983-1988) karburátoros vagy befecskendezéses, 1.0, illetve 1.3 literes, három- és négyhengeres motorral dobták piacra, s már ekkor megjelentek a típus első sportos változatai is. Tulajdonképpen ezek az első generációs modellek alapozták meg a megbízható japán autó fogalmát az európai piacon. Annak következtében, hogy például a Ford Fiestát fürgeségével, az Opel Corsát pedig kedvezőbb fogyasztásával szárnyalta túl, néhány éven belül nagy népszerűséget vívott ki magának a vásárlók körében. A második generáció (1989-1991) legszembetűnőbb változtatásait a legömbölyített forma és az 1,6 l-es, négyhengeres motor bevezetése jelentették. Ekkor jelent meg az első négykerék-meghajtású változat, valamint rövid ideig egy kabrió típus is, Kínában pedig egy limuzin is forgalomba került Gazelle néven. A tágasabb belső tér és a nagyobb csomagtartó tovább növelték a Swift népszerűségét szerte a világon. A Suzuki Swift MK3 (1992-2003) sikerszériája összefonódik a Magyar Suzuki esztergomi üzemével, hiszen Észak-Amerika már 1994-ben, Japán pedig négy évvel később befejezte a harmadik generációs modell gyártását. A Magyarországon gyártott típus több teszten is pozitív eredménnyel végzett: kiemelték többek között páratlan aerodinamikai kialakítását, tágas belső terét, fürgeségét, megbízhatóságát, a remek vezetési élményt, s a törésteszten is meggyőzően teljesített. A modell 1996-ban, 2000-ben és 2002-ben is ráncfelvarráson esett át, míg végül 2003 márciusában az utolsó példánya is legördült a gyártósorról.
Az „új Swift” generáció
A 2002-es év mérföldkő a Suzuki európai történetében, hiszen a japán vállalat ekkor hirdette meg teljes európai modellválasztékának megújítását. Ennek köszönhető az „új Swift” MK4 (2005-2010), melyet 2004 őszén mutattak be először a Párizsi Autószalonon, majd 2010-től az MK5 is. A 2005-ben piacra került „új Swift” jelentős változásokat hozott az előző generációhoz képest. A méreteit tekintve 3695 mm hosszú, 1690 mm széles, 1500 mm magas, 2390 mm-es tengelytávú változatot eleinte 1,3 literes (93 LE), illetve 1,5 literes (109 LE) négyhengeres benzinmotorral kezdték forgalmazni, de dízel- és sportváltozata (1,6 l-es 125 lóerős benzinmotor) is hamarosan megjelent a piacon. A 2016-os év első felének európai modelljei (Swift, Swift Sport) is a kategóriaelsők között szerepelnek kompakt méretükkel, meglepően tágas belső terükkel, korszerű biztonsági és telekommunikációs megoldásaikkal és fogyasztási értékeikkel - hogy csak néhányat említsünk a számtalan előny közül. Igazi városi autó, mely ugyanakkor a sztrádán sem vall szégyent. Az 1.2-es motorral felszerelt, összkerékhajtással, illetve automata váltóval is választható Swift három- és ötajtós változatban kapható, a Swift Sportot pedig 1.6-os motorral gyártják. A paletta széles: az alaptípustól kiindulva egészen a csúcsfelszereltségig válogathatunk a modellek közül. GLX változata például négy irányban állítható kormánykereket, MP3-as rádiót, Bluetooth rendszert, fedélzeti számítógépet, multifunkciós bőrkormányt, kulcsnélküli indítást, tükörbe épített irányjelzőt, ülésfűtést és ködlámpákat is kínál a hét légzsák, ABS, ESP és az automata légkondicionáló alapfelszereltség mellett. Az „új Swift”-ről mi sem árulhat el többet, mint hogy globális értékesítési mutatói 2016 áprilisában – azaz tizenegy év és öt hónap forgalmazási időszak elteltével – elérték az ötmilliós darabszámot. Köszönhető ez annak is, hogy az autó megálmodói nem hagyták sorsára a típust, s 2004-es bevezetését követően számos innovációval gazdagították a Swiftet, valamint több országra, így például Indiára, Pakisztánra, Thaiföldre és Vietnamra is kiterjesztették a gyártását. Az ötmilliós eladott darabszám 54 százaléka az indiai, 17 százaléka az európai, 10 százaléka a japán, míg 19 százaléka egyéb piacokon talált gazdára – összesen 140 országban, illetve régióban szerte a világon.
A Suzuki Swift és riválisai
A Swift egy igencsak zsúfolt kategóriában próbál az élre törni – riválisai közé tartozik például a Dacia Sandero, a Toyota Yaris, a Peugeot 206, az Opel Corsa, a Volkswagen Polo, a Fiat Punto, a Fiat Panda, a Nissan Micra, a Renault Clio és a Skoda Fabia is. Ennek ellenére az „új Swift” kiemelkedő helyet foglal el az új és a használt autók piacán egyaránt. A japán piacon például a megcélzott eladási szám dupláját sikerült teljesíteni, Európában harminc százalékkal többet adtak el a típusból az esztergomi induláskor remélt értékekhez képest, s Kínában és Indiában is az egyik legsikeresebb modell címét tudhatja magáénak. A csomagtér méreteit tekintve a Micra és a Panda állnak hozzá legközelebb, melyek hasonló felszereltséggel drágábbak a Swiftnél, így ár-érték kategóriában mindenképpen a Swift hozható ki győztesként. A nagyobb kisautók (például a Renault Clio vagy a Peugeot 208) pedig jóval többe kerülnek, s fenntartási költségük is messze túlszárnyalja a Swiftét.