Használt Toyota Auris keresése az AutoScout24 oldalon

Toyota Auris

Toyota Auris - A mindennapok kompakt autója

Egy kis márkatörténet

Talán nem sokan gondolnák napjainkban, de a világ egyik legnagyobb autógyártója szövőszékek gyártásával kezdte építeni máig tartó karrierjét. A Toyota története a 19. század végén kezdődött, amikor Sakichi Toyoda feltaláló megépítette Japán első elektromos szövőszékét, mely később az ország iparának fejlesztésében és korszerűsítésében is fontos szerepet játszott. Toyoda 1918-ban fiával közösen megalapította a Toyoda Fonó- és Szövővállalatot, majd 1924-ben a vállalat elkészítette az első automatikus szövőgépet, melyet a Toyoda Automatikus Szövőszék Művek megalapítása követett. Toyoda fia, Kiichiro apjára ütött és örökölte annak feltalálói beállítottságát, így nem csoda, hogy jelentős érdeklődést tanúsított a 20-as években éppen fellendülőben lévő autóipar iránt. Miután egy nagyobb összegért eladta édesapja automatikus szövőszékének licenszét, Kiichiro lefektette a Toyota Motor Corporation nevű vállalat alapjait, aztán 1937-ben végül magát a céget is létrehozta. A vállalat a második világháború okozta kényszerleállás után lassan, de biztosan újra megerősödött és olyan sikeres autókat készített, mint a gyártó első igazán sikeres típusaként számon tartott Tiara, vagy az először 1966-ban bemutatott sikerautó, a Corolla. Érdekes adat, hogy az 50-es években még csak gyerekcipőben járó japán cégből 2000-re a világ egyik vezető vállalata lett, mely manapság már szinte minden piacra népszerű autókat gyárt. A Toyota Aurist a gyártó először 2007-ben mutatta be a nagyérdeműnek, ezzel egy sokoldalú kompakt autóval bővítve modellválasztékát.

A Toyota Auris első nemzedéke

Ami a külső megjelenését illeti, a modell a Toyota palettájába tökéletesen illeszkedő, modern küllemmel jelent meg a piacon. A marketing szempontból sokatmondóan „arany” nevet viselő autó (az aurum szó latinul aranyat jelent, innen az Auris név) belső terét is igényesen tervezték meg, a modern összhatású középkonzol jól harmonizál a sok gombbal ellátott kormánnyal. A típus helykínálat szempontjából is jól helytáll, kompakt létére az Auris hátsó ülésein kényelmesen elférnek a felnőtt utasok is. Hasonlóképpen, a csomagtartó mérete is megfelelő, összesen 354 liternyi csomaggal tölthető meg a gépkocsi hátulja, nyaralásokhoz is kiválóvá téve így a kocsit. Az autó műszerfalát is az innováció jegyében készítette el a Toyota, az Optitron nevű blokk modern, három dimenziós hatást kelt és kellemes a szemnek. Motorkínálat terén az első generációs Aurishoz kétféle benzinüzemű és háromféle dízeles erőforrás volt megvásárolható, melyek mindegyike barátságos fogyasztást biztosított, legyen szó akár az 1,4 literes, 90 lovas benzines, vagy a 2,2 literes, 177 lóerős dízel változatról. Az autó további nagy előnye volt mindezek mellett, hogy az EuroNCAP töréstesztjeit példás, ötcsillagos eredménnyel teljesítette, valamint a gyermek- és gyalogosvédelemben is az élmezőnyben helyezkedett el a tesztek alapján. Az akár start-stop rendszerrel is elérhető első generáció értékei a mai napig is csak lassan kopnak, így időtálló járműként az Auris népszerűsége a használtautó-piacon is jelentős.

Az új Auris és társai

2012-ben a Toyota leleplezte az új, második generációs Aurist, mely már ötajtós, illetve Touring Sports kombi karosszériaváltozatban érhető el. Motorválaszték terén is történt előrelépés az előző változathoz képest, a kompakt autó benzines, turbódízel motorokkal, illetve hibrid hajtáslánccal is megvásárolható. Az Aurisról bármely erőforrás választása esetén elmondható, hogy halk és gazdaságos működést biztosít, azonban ez különösképpen igaz a hibrid változatra, ami még inkább környezetkímélővé teszi a modellt. A második széria 2015-ben átesett egy modellfrissítésen is, mely után a kocsihoz elérhetővé vált a Toyota Safety Sense rendszer, aminek köszönhetően a jármű önműködően vészfékez, figyelmeztet, ha elhagynánk a sávot, vagy akár automatikusan kezeli a távfényt. Az új Aurisban a kor elvárásainak megfelelően már található egy hétcolos érintőképernyő is, melyen az autót érintő összes beállítás egyszerűen elvégezhető. A számos felszereltségi szinttel rendelkező járművet CVT automata váltóval is meg lehet vásárolni, de a dízel- és benzinüzemű változathoz 6 sebességes kézi váltó is választható. Bár a széria manapság is komoly népszerűségnek örvend a használt- és új autók piacán is, az Aurisnak több vetélytársa is akad a kategóriát jellemző szoros versenyben. A konkurencia táborában említhető a Ford Focus és a teljesen eltérő megjelenéssel rendelkező, de hasonló árkategóriában induló Skoda Octavia. Jó alternatíva válhat még a valamivel magasabb árfekvésű, de hasonló specifikációkkal rendelkező SEAT Leonból is. A kompaktautók osztályát jellemző kiélezett verseny ellenére a Toyota Auris évről évre sikerrel tartja meg előkelő pozícióját, ami arra enged következtetni, hogy a legújabb modell és a jövőben érkező utódok is nagy valószínűséggel csatlakoznak majd az Aurishoz a sikeres autók táborában.