Használt Toyota Avensis keresése az AutoScout24 oldalon

Toyota Avensis

Toyota Avensis – a középkategória sokoldalú képviselője

Kalandos eredettörténet

Manapság már nehéz lenne első blikkre megmondani a világ egyik legnagyobb autógyártójáról, hogy pályafutását szövőszékek gyártásával kezdte. A Toyota története a 19. század végén Sakichi Toyoda feltalálóval kezdődött, aki elkészítette Japán első elektromos szövőszékét, mely később az ország iparának korszerűsítésében és fejlesztésében is nagy szerepet játszott. Toyoda 1918-ban alapította meg fiával közösen a Toyoda Fonó- és Szövővállalatot, majd 1924-ben a vállalat megépítette az első automatikus szövőgépet, amit a Toyoda Automatikus Szövőszék Művek megalapítása követett. Toyoda fia, Kiichiro is megörökölte apja feltalálói vénáját és élénk érdeklődést tanúsított a 20-as években fellendülőben lévő autóipar iránt. Miután egy nagyobb összeghez jutott apja automatikus szövőszékének licensze után, Kiichiro lefektette a Toyota Motor Corporation nevű vállalat alapjait, és 1937-ben végül maga a cég is megalakult. A vállalat a második világháború jelentette kényszerpihenő után folyamatosan, lassan, de biztosan erősödött és olyan sikeres modelleket készített, mint a gyártó első nagy sikereként számon tartott Tiara, vagy az 1966-ban elkészített sikerautó, a Corolla. Érdekesség, hogy az 50-es években még csak szárnyait próbálgató japán cégből 2000-re a világ egyik legnagyobb vállalata lett, mely ma már szinte minden kategóriában sikeres autókat gyárt. Az 1998-ban bemutatott Avensis a Toyota Carinát váltotta a márka modellpalettáján. A középkategóriában induló autó első generációja kombi, limuzin és Liftback verzióban volt elérhető, többek között 1,6 és 2,0 literes benzines és 2,0 turbódízeles motorokkal.

Az Avensis fejlődése a 2000 után

A gyártó 2001-ben mutatta be az Avensis kibővített beltérrel rendelkező nagyobb változatát, az Avensis Verso-t. Az új változat kedvelt lett a vásárlók körében, nagyrészt praktikusságának, jól felszereltségének és kibővített belterének hála, melyben már öt felnőtt és két gyerek is kényelmesen elfért. Két évvel később, 2003-ban aztán a modell teljesen felújított verziója gördült le a gyártósorról, melyet immár teljes egészében Európában készítettek. Az új, második szériás Avensis volt az első olyan autó, amely ötcsillagos minőséggel állta ki az Euro NCAP (az Európában forgalmazott autók biztonságosságát mérő program) tesztjét, illetve az első típus, melyet Európában térdlégzsákkal dobtak piacra. Az előző generációban megismert motorpalettához képest immár 2,4 literes benzines, illetve 2,2 literes dízelüzemű D4D erőforrás is választható volt az Avensishez. 2006-ban az autó átesett egy modellfrissítésen is, melynek keretében a Toyota a második nemzedék számos tulajdonságát javította és néhány hiányosságot is sikeresen orvosolt. A céges és családi autónak is kiváló Avensis többek között a fentebb említett jó tulajdonságai és motorjai megbízhatósága miatt évről évre jelentős érdeklődésre tart számot a használtautók piacán is. A népszerű jármű utódját jelentő 3. szériát 2008-ban, két évvel a modellfrissítés után a Párizsi Autószalonon mutatta be a gyártó a nagyközönségnek, mely már számtalan újdonsággal büszkélkedett és egy alapoktól újragondolt gépkocsi volt. Küllemét tekintve az új Avensis már jóval sportosabb vonalat képviselt, de látványosan felismerhető és karakteres maradt. Az új modell már egy az elődnél is kényelmesebb és minőségibb autóvá vált, mely csendes utasterével és sokoldalú használhatóságával hódította meg számos vásárló szívét.

Az új Avensis és lehetséges alternatívái

A legújabb Avensist a Toyota négyajtós szedán és ötajtós kombi változatban kínálja. Motorválaszték terén is számos lehetőség áll a leendő vásárlók rendelkezésére: a modellhez választható többek között 1,6 és 1,8 literes Valvematic benzines erőforrás, akár 2,0 literes és 143 lóerős dízelmotor, továbbá a motor függvényében elérhető a modell 6 sebességes manuális vagy 7 sebességes CVT automataváltóval is. A modellhez választható felszereltségi csomagok listája is minden igényt kielégítő és segítségükkel teljesen személyre szabható az autó. A Live szinttől az Active és Active Trend csomagokon át az Executive változatig terjedő választék segítségével mindenki megtalálhatja a számára rokonszenves összeállítást. Az új Avensis már LED fényszórókkal és teljesen megújult kezelőfelülettel, valamint korszerűsített biztonságtechnikai rendszerekkel csábítja a lehetséges vevőket. Az immár 40mm-rel hosszabb jármű sportosabb külső megjelenésén is első látásra szembetűnő a változás, azonban az utastér is jelentős átalakításon ment keresztül. Köszönhetően az átgondolt műszerfalnak és kormánynak, az eddigieknél is komfortosabb üléseknek, valamint a multifunkciós, 8 colos központi érintőképernyőnek, az autó sofőrbarátabb mint valaha. Ugyanakkor a középkategóriás limuzinok és kombik piacán belül az évek alatt igen versenyképes kínálat alakult ki, így az Avensis sem egyedül indul harcba a vásárlók kegyeiért. A konkurencia soraiban említhető a Ford Mondeo, a Mazda 6-os modellje, az Opel Insignia, illetve az új Volkswagen Passat is kedvező választási lehetőség lehet. A valamivel magasabb árfekvésű vetélytársak csoportjába sorolható még a 3-as BMW, valamint az Audi A4-es modellje. Ebből is látszik, hogy telített a verseny a középkategóriában, azonban a Toyota - mint a világ egyik legértékesebb vállalata - az Avensist már a világ számos piacán sikerrel értékesítette. A legújabb változat pedig széles motorválasztékával, emellett sokrétű felszereltségével céges, vagy akár flottaautónak ugyanolyan jó választás lehet, mint egy többgyermekes családnak. Mérsékelt árazásának, biztonságosságának és sokoldalúságának köszönhetően az új Avensis várhatóan nagy érdeklődésre tart majd számot, használt változatai pedig 2016-ban is sok vásárló számára bizonyulhatnak kiváló választásnak.