Használt Toyota Aygo keresése az AutoScout24 oldalon

Toyota Aygo

Toyota Aygo

Történelem

Manapság már nem sokan mondanák meg elsőre a világ egyik legnagyobb autógyártójáról, hogy karrierjét szövőszékek gyártásával kezdte. A Toyota története a 19. század végén kezdődik Sakichi Toyodával, aki létrehozta Japán első elektromos szövőszékét, mely később a szigetország iparának korszerűsítésében és fejlesztésében is nagy szerepet játszott. Toyoda 1918-ban alapította meg fiával közösen a Toyoda Fonó és Szövővállalatot és 1924-ben a legyártották az első automatikus szövőgépet, amit a Toyoda Automatikus Szövőszék Művek életre hívása követett. Toyoda fia, Kiichiro rendelkezett apja feltalálói vénájával és élénken érdeklődött a 20-as években fellendülőben lévő autóipar felé. Apja automatikus szövőszék licenszének eladását követően Kiichiro lefektette a Toyota Motor Corporation alapjait, és 1937-ben maga a cég is létrejött. A vállalat a második világháború után lassan tért magához, de néhány év alatt megerősödött és olyan sikerautókat készített, mint a gyártó első kiugró eladásait szállító Tiara, vagy az 1966-os másik hatalmas siker, a Corolla. Érdekesség, hogy az 50-es években még csak szárnyait próbálgató japán cég 2000-re a világ egyik legnagyobb vállalatává nőtte ki magát, mely korunkban már szinte minden piacra és osztályban sikeres autókat gyárt. A Toyota Aygo gyártását a japán vállalat 2005-ben kezdte meg Csehországban a Citröennel és Peugeottal közös gyárában, ahol a két említett márka is először küldte gyártósorra új kisautóit.

Az elérhető japán kisautó

Az Aygót a Toyota 2005-ben mutatta be a Genfi Autószalonon, a név eredete az angol „I go” kifejezés fonetikus változata, azaz Aygo, ami magyarul a „megyek” jelentéssel bír, és a szabadságot és a mobilitást jelképezi. Az Aygo tervezése voltaképpen egy költségcsökkentési terv része, ugyanis a három említett gyártó (Peugeot, Citröen és a Toyota) úgy döntött, hogy együtt fejlesztik ki legújabb kisautójukat, így redukálva a gyártás és a tervezés árát. A közös munka eredménye a japán márka részérül az Aygo, amely egy divatos megjelenéssel bíró, minőségi kisautóként vonult be a köztudatba. A Toyota már kezdetben is meglehetősen kedvező áron kezdte értékesíteni a járművet, ami testvéreitől meglehetősen különböző, modern belső és külső dizájnt kapott. A három- és ötajtós kivitelben elérhető kocsi egy benzin- és egy dízelüzemű motorváltozattal került forgalomba, előbbi 1 literes és 69 lóerős, míg utóbbi 1,4 l-es és 55 lóerő leadására képes. A kis méretéből fakadóan kiváló manőverezhetőséggel rendelkező autó technológiailag fejlett erőforrásainak köszönhetően alacsony fogyasztással is bírt. Ez megbízhatósággal is párosult, felettébb kedvezővé téve így a fenntartás költségeit is. Az Aygo 2009-ben átesett egy ráncfelvarráson, melynek keretében megújult a jármű külseje (áttervezett lökhárítók és lámpadizájn) és az extrák köre is kibővült, majd 2012-ben érkezett a következő frissítés, ami már voltaképpen a második generációnak készítette elő a terepet és továbbfejlesztette az elődöt mind belbecs, mind külcsín terén.

Kicsik és korszerűek: a legújabb Aygo és kortársai

Megjelenés terén azonban még erre is rá tudott licitálni a 2014-ben bemutatott második szériás Aygo, már-már futurisztikus külsőjével, melyet a lámpák irányában elnyújtott festéssel, a modern hatású idomokkal és a fiatalos színválasztékkal értek el a Toyota formatervezői. A gyártó továbbfejlesztette az előd könnyen vezethető futóműjét, ami miatt a parkolás könnyebbé, a fordulókör pedig még kisebbé vált, megörvendeztetve ezzel az autót inkább városban használókat. Ugyanakkor több gyártó kisautója is versenyre kel az Aygóval, így egyaránt ösztönözve a kategória fejlődését és kiélezve versengést. A riválisok közül vonzó lehet a már régi ellenfél Nissan Micra, a német Volkswagen Up, valamint a Hyundai i10-es modellje is jó ajánlatnak számít. Jó lehetőség lehet még a kisautók piacáról a Renault Twingo és a Skoda Citigo, ezenfelül pedig a Ford is kínál meggondolandó opciót a Ford Ka-val. Az öt-és háromajtós, vagy akár vászontetős kivitelben is kapható Aygo viszont sikeresen helyt áll az erős mezőnyben, köszönhetően például takarékos, 1.0 literes, 69 lóerős motorjának és továbbfejlesztett biztonsági funkcióinak. Ez utóbbiak között a Toyota Safety Sense rendszer keretében megtalálható az ütközés előtti biztonságra ügyelő, sávelhagyásra figyelmeztető és a közlekedési táblákat is felismerő rendszer. A számos újdonság mellett érintőképernyős multimédia-rendszerrel is elérhető az Aygo, ezzel segítve a jármű rendszereinek könnyű kezelését. A Toyota széles rétegek igényeinek megfelelően hatféle stílusban kínálja az Aygót, melyek mind különböző arculatot kölcsönöznek, ilyen módon változatos színekkel és formákkal növelve a személyre szabhatóságot. Ennek a sokféleségnek, az előd és az új generáció sikerének a használtpiacon, illetve a Toyota folyamatos támogatásának hála a városi használatra és hosszabb távokra is alkalmas kis Toyota Aygót még jó eséllyel sokáig láthatjuk majd az utcákon.