Toyota Celica áttekintés
Átfogó áttekintést talál az autóról Toyota Celica, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább
Aktuális ajánlatok mert Toyota Celica
-
Toyota Celica
€ 2 999,-- 60 000 km
- 08/1975
- 88 kW (120 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- - (Váltó típusa)
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, DE-70794 Filderstadt -
Toyota Celica 2.0 4WD Turbo
€ 19 500,-- 73 452 km
- 08/1994
- 153 kW (208 LE)
- Használt
- 3 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
-
8 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
1 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Magánszemély, ES-28702 Madrid -
Toyota Celica Celica Cabrio Typ TA60 1.6L
€ 6 800,-- 170 000 km
- 03/1985
- 125 kW (170 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, DE-51702 Bergneustadt -
Toyota Celica 3p 2.0i turbo 16v LE 4wd cat.
€ 30 000,-- 129 000 km
- 11/1992
- 153 kW (208 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, IT-07018 Sassari -
Toyota Celica Celica 4 coupe
€ 12 000,-- 4 000 km
- 05/1988
- 170 kW (231 LE)
- Veterán autó
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, ES-18100 Armilla (Granada) -
Toyota Celica Celica 2p 1.8 16v vvtl-i
€ 14 500,-- 86 000 km
- 02/2000
- 232 kW (315 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
-
7,7 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
1 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Magánszemély, IT-23887 olgiate molgora -
Toyota Celica Carlos sainz
€ 30 000,-- 129 000 km
- 11/1992
- 153 kW (208 LE)
- Használt
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, IT-07018 Sassari -
Toyota Celica TA 28 - ST
€ 9 999,-- 61 323 km
- 06/1976
- 63 kW (86 LE)
- Veterán autó
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, DE-33014 Bad Driburg -
Toyota Celica TA 22 1600 GT 2TG
€ 32 950,-- 46 850 km
- 06/1975
- 85 kW (116 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, NL-3417ME MONTFOORT
Szövőszékektől a sportautóig: Toyota történelem
Nem tartozik a köztudott tények közé, hogy a mára egyik leghatalmasabb autógyártó egyszerű szövőszékek gyártásával kezdte meg világméretű hódítását. A Toyota sztorija az 1800-as évek végén kezdődött, ekkor alkotta meg Sakichi Toyoda Japán első elektromos szövőszékét, a találmány pedig a történelem során az ország iparának fejlesztésében és modernizálásában is fontossá vált. Toyoda 1918-ban fiúgyermekével, Kiichiro-val közösen megalapította a Toyoda Fonó és Szövővállalatot, majd 1924-ben a vállalat létrehozta az első magától is működő szövőgépet, amit a Toyoda Automatikus Szövőszék Művek megalapítása követett. Toyoda fia apjára ütött, és a feltalálói vénával is megáldott legény élénken érdeklődött a 20-as években erős fejlődésbe kezdő autóipar felé. Apja szövőszék licenszének eladása után Kiichiro lefektette a Toyota Motor Corporation alapjait, és 1937-ben aztán hivatalosan is megalakult a cég. A második világháború kiheverése után lassan újra megerősödött a Toyota, és újra számos sikeres autót készített, olyanokat, mint a gyártó első igazán nagy sikereként számon tartott Tiara, vagy az 1966-ban debütált sikerautó, a Corolla. A Toyota kivételes előmenetelét jelzi, hogy az 50-es években még csak önmagát kereső cégből 2000-re a világ egyik legnagyobb vállalata vált, amely napjainkban szinte minden kategóriában népszerű autókat gyárt.
Toyota Celica: ikon az utakon
A legendás sportautó első változata 1970-ben látott napvilágot csapotthátú és keménytetős kivitelben, a 2+2 üléses kupé szinte azonnal belopta magát a sportautók szerelmeseinek szívébe, megfizethetőségével pedig gyorsan emelkedett a tulajdonosok száma is. Az autóhoz elérhető 1,4 és 1,6 literes benzinmotorok kétféle manuális, vagy 3 sebességes automataváltóval biztosították a Celicát legendássá tevő vezetési élményt. A gyártó több felszereltségi szinttel kínálta a járművet, ami a korszakban szokatlan személyre szabhatóságot eredményezett. A tervezők munkájának eredményeképp már valódi ötüléses kupéként meg a piacon a második generáció 1977-ben, az 1979-es modellfrissítés után már szögletes lámpatestekkel és alapvetően markánsabb megjelenéssel. Az 1981-1985-ig gyártott harmadik nemzedék is inkább külső terén korszerűsítette a Celicát, például a híressé vált bukólámpával, amivel az autó légellenállását csökkentették. A teljesen digitális műszerfallal szerelt autóhoz ebben az időben jelent meg az első turbómotor, mellyel a Toyota az 1,6, 1,8 és 2 literes blokkokból összetevődő kínálatot frissítette. A típus életében meghatározó volt az negyedik széria, ez volt ugyanis az első, amely fronthajtással került forgalomba és kizárólag csapotthátú kupé verzióban gyártották, megújult, letisztult formatervezésű karosszériával. Érdekesség, hogy ebben a változatban volt a világon egyik elsőként LCD képernyővel ellátott műszerfal. Az ötödik generáció 1989-es arculatát tekintve vadonatúj, gömbölyded formákkal hódított, valamint három fejlettebb, 2 literes erőforrás hajtotta, amelyeknek legerősebb GT-Four kivitele 225 lóerővel mozgatta a járművet. A négykerékhajtással is elérhető modell hatalmas sikereket ért el a rallybajnokságokon, az öt generáció darabjait pedig máig is gyakran kuriózumként tartják számon és keresik a használtpiacon.
A Toyota Celica utolsó nemzedékei és kihívói
A merőben új külsővel, négy fényszórós kialakítással debütált Celica hatodik generációja már frissen fejlesztett padlólemezre épült, ami sportosabbá és könnyebbé is tette az autót. A kézi- és automataváltóval is megjelent sportkocsihoz 1,8-2,2 literes benzines blokkok jártak, a két literes kivitelt turbófeltöltővel is szerelték, amivel a Celica - elődeihez hűen - különleges vezetési élménnyel ajándékozta meg a sofőröket. Az előző szériához hasonlóan a hatodik is létezett kabrióváltozatban, ezúttal már elektromos tetővel. A legenda hetedik nemzedéke 1999-ben látott napvilágot, szinte futurisztikusan a 21. századba illő dizájnnal és kizárólag csapotthátú kupé kivitelben. A minden addiginál könnyebb elsőkerék meghajtású autót a Yamahával együtt fejlesztett 1,8 literes VVT blokkok hajtották 145 vagy 190 lóerővel. A használtpiacon máig népszerű utolsó szériának is megvoltak azonban a maga ellenfelei, a BMW például Z-sorozatát, az Audi a TT-t, a Hyundai pedig a Tiburon-t küldte a szorítóba ellene. Ennek ellenére a Celica több mint 35 éves pályafutása alatt végig sikeres tudott maradni, öregbítette a gyártó és a japán autókultúra jóhírét, ezzel pedig méltó helyet foglal el az ikonikus sportautók előkelő táborában.