Használt Toyota Corolla Verso keresése az AutoScout24 oldalon

Toyota Corolla Verso

2001-től 2009-ig a Toyota a Corolla Versót kompakt furgonként dobta piacra

Mielőtt a japán autógyártó [Toyota]() a 2009-es gyártási évtől a programját a furgon osztályán belül újrarendezte, és a 7 üléses és 5 ülésesként gyártott nagy terű limuzinokat egy egységes meghatározás alatt, Verso és Verso-S-ként vitte kereskedelembe, addig az ázsiaiak a családi furgonjaikat a méretük szerint osztotta be a különböző gyártási sorozataiba. A Verso nevet az 1990-es évek végétől először csak adalék kifejezésként használták, hogy a magasabban felépített modelleket, rugalmasabb ülőhely-koncepcióival a [limozinktól]() és a [kombiktól]() el tudják határolni. Ebben az időben a tervező furgon programja egy bevezető modellből állt, amely a mini furgonok osztályában indult és amely [Yaris]() Verso néven került a piacon bevezetésre. A csúcsmodellek a 7 ülésesként gyártott nagy térrel rendelkező limuzinok voltak, amelyek a Picnic utódjaként 2001-től az Avensis gyártási sorozatba voltak behelyezve. E közé helyezte a Toyota a kompakt furgonjait, amelyek a [Corolla]() oldalán a középkategória programjait kerekítették volna le. Az európai piacokon azonban az 1997-es évben a különböző ülőhely-kihasználással rendelkező 4- vagy 6 ülésesként bevezetett kompakt furgon még nem volt kapható. Először a 2001 és 2009 közötti időintervallumban gyártott második generációt hozta a Toyota Corolla Versóként az európai országokban forgalomba.

Szokatlan térkoncepció a Verso előd Toyota Corolla Spacio számára

Az, hogy a Toyota Európában az 1990-es évek második felében sem vette fel a kompakt furgonok osztályát az ajánlatába, a japánok modell programját tekintve nem tűnt elsőre érthető döntésnek. Emögött viszont láthatóan az a stratégia állt, hogy a nagy terű limuzinok virágzása konzekvensen az ő érdekeiket szolgálják. Mivel a viszonylag nagy dimenzióval rendelkező 7 üléses [Picnic-kel]() és a [Previával]() a japánok ezen szegmensen belül jó felállással szolgáltak az európai piacokon. Az otthoni piacon valamint a világ többi részén a Spacióval vagy a Versóval voltak jelen a kompakt furgon osztály felhozatalában. Ez viszont elsőre szokatlan módon sikerült: a Corolla Verso elődje az ázsiai vagy észak-amerikai piac megjelenésének premierjére először egy 4 üléses változatban - melynek két különálló ülése volt a második sorban - lett áruba bocsátva. Más opcióként a furgont egy harmadik, a hátsó utastérben elhelyezett üléssel is felszerelték. Ezzel a módszerrel a kereken 4,20 méter hosszú és szűken 1,70 méter széles Corolla Spacio/Verso 6 üléses modellként is felszerelhetővé vált. Mivel a Toyota furgon teteje 1,63 méter magasra épült és a far része kocka alakúra lett kiállítva, a harmadik sorban lévő két hely akár felnőtt utasoknak is elegendő fejszabadságot kínált. Előszőr csak több mint fél évvel a piaci megjelenését követően lett a furgon hagyományos 5 üléses ülésrendben elérhető.

A 2001-es évben a Toyota a Corolla Versót 7 üléses kiadásban Európába hozza

Miután a japánok a Spaciónak az 1990-es évek végén egy arcfelvarrást ajándékoztak, a 2001-es évben egy teljesen átalakított új generációt mutattak be, amely Corolla Verso néven került immár Európába és amelynél a tervezők végleg elbúcsúztak az előd szokatlan ülőhely-koncepciójától. A három felszereltségváltozat helyett a Corolla Veso egy hagyományos 7 üléses helyfelosztást kínált, mint ahogy sok furgonnál a kompaktabb méretek ellenére szokás volt: három egyenként hátrahajtható ülés a második sorban és egy harmadik hátsó ülés két egyszemélyes üléssel, amelyet teljesen le lehet hajtani, hogy egy egyenes tároló felületet lehessen létrehozni.

A Toyota Corolla Verso 70 és 900 liter rakodási térfogatot tesz lehetővé

Az alacsonyan fekvő rakodóperemmel és a széles csomagtartófedéllel a Toyota tervezői gondoskodtak arról, hogy a csomagtérhez egyszerű legyen a hozzáférés. Ha a hátsó ülés háttámláit visszahajtottuk, akkor a 2004-es gyártási fázistól a Corolla Versóban 900 liter maximális tároló térfogat állt rendelkezésére. Az 5 ülésesnél a Toyota kompakt furgon tároló részlege jó 400 litert tett lehetővé a csomagok szállítására. Ez egy kimondottan szokványos érték volt a kompakt furgonok osztályán belül. Csak ha 7 ülésesként használva, felhajtott harmadik üléspaddal került bevetésre a Corolla gyártási sorozat Verso modellje, akkor nem tudott praktikusabb tárolókészséget nyújtani: ily módon csak jó 70 litert lehetett az ülések mögötti szűk részen tárolni.

A 2004-es év óta Corolla Verso a török Toyota gyár futószalagjain megy végig

A 2004-es évben, modelljeik ápolásával a japánok jól láthatóan felértékelték Corolla Verso változatait. Japánban a furgonok először 4,24 méteres hosszal, szűken 1,70 méter szélességgel, valamint 1,61 méteresen fektetett tetőmagassággal mentek végig a gyár futószalagjain, ezt követően azonban jóval nagyobb mértekkel jöttek ki a furgonok. A Toyota a Corolla Verso karosszériáját több mint tíz centiméterrel 4,36 méterre nyújtotta, ezzel egyetemben a modellek szélességben is hét centimétert növekedtek, egészen 1,77 méterig. Ehhez hozzáadva optikailag változtattak az első és hátsó részek kialakításán. További újítás: a 2004-es gyártási évtől a Toyota a Corolla Versót az európai piacok számára a török gyárában készítette, ahol ezek a kompakt furgonok 2009-ig mentek végig a futószalagokon, mielőtt ezeket az egyszerűen Toyota Versónak elnevezett utódok váltották volna.

A 2005-ös évtől a Toyota a Corolla Verso számára erősebb dízeleket kínál fel

A 2001 és 2004 közötti évek során a Toyota a kompakt furgonjainál a hangsúlyt a benzines változatokra fektette. Így a japánok a Corolla Versót két különböző hengerűrtartalommal és teljesítményosztályú változatban kínálták fel, miközben a furgon dízeles változata csak egyféle felszereltséggel volt kapható. Az alap kiadásnál egy 1,6 literes hengerűrtartalmú benzin aggregátor került bevetésre, amely a Corolla gyártási sorozatnál egészen 81 kW-os (110 LE) teljesítményt tett lehetővé. Az erősebb kiadásba a Toyota egy 1,8 literes hajtóművet - egészen 99 kW-tal (135 LE) - építette be. Az első gyártási fázis modelljei használtan később dízelként jelentősen alacsonyabb teljesítménykészséggel voltak kaphatóak. Ennek az oka, hogy a Toyota 2004-ig csak egy 2,0 literes öngyulladót kínált, amely a furgonok számára maximum 66 kW-t (90 LE) tett lehetővé. Először 2005-ben került a Corolla Versónál két erősebb dízel bevetésre, amelyek 100 kW-t (136 LE) illetve 130 kW-t (177 LE) tudtak a gyártási sorozat csúcsmodelljeiből előhívni. A benzinmotorizálásnál a második gyártási fázisban azonban alig változott valami.