Használt Toyota Corolla keresése az AutoScout24 oldalon

Toyota Corolla

Toyota Corolla – a világelső kompakt

A Toyota helyzete a világban

A Toyotát 2015-ben is a világ legtöbbet érő autómárkájának kiáltották ki a Best Global Brands lista autóipari szekciójában, és az általános ipari besorolásban is a 6. helyre lépett elő. Ezek után sokunkban felmerülhet a kérdés: mi lehet vajon a vállalat sikerének titka, hogyan érhette el az autós berkekben viszonylag későn, 1937-ben alapított cég, hogy a Fordot és a GM-et is megelőzve a világ legnagyobb autógyártójává nője ki magát? Mindenképpen sokat nyom latba, hogy a Toyota élen jár a felgyorsult világ kihívásainak feltérképezésében, s mindent megtesz azért, hogy felvegye a folyamatosan módosuló életritmust, és villámgyors választ adjon a megváltozott fogyasztói igényekre a 21. század egyre kaotikusabbá váló piacán. A mobilitás ügyfélközpontú megközelítése, a sokrétű elvárásoknak megfelelő technológiai újítások, az innovatív járművek (mint a hibridek, a plug-in hibridek, az i-Road, a hidrogénhajtású üzemanyagcellás autók stb.) a városi és a hosszabb távú közlekedéssel szemben támasztott egyedi igények mellett a károsanyag-kibocsátás csökkentésének társadalmi elvárásait is igyekeznek kielégíteni. A Toyota mesterséges intelligenciával és robottechnológiával kapcsolatos kutatásokba is jelentős összeget injektál, melyek önjáró vagy autonóm járművek kifejlesztését célozzák meg, s melyek az élet egyéb területein is hasznosíthatók lennének - így például támogathatnák az idős, valamint a fizikai tevékenységükben korlátozott emberek mindennapi tevékenységeit nem csak otthonukban, de azon kívül is. A Toyota-rendszer sikerének kulcsa tehát röviden az emberek tisztelete, értékként való kezelése, valamint a folyamatos fejlesztés. Ez a recept pedig ámulatba ejtő eredményeket produkál: 2014-ben például a német műszaki vizsgáztató szervezet, a TÜV – mely jelentését mintegy 8 millió, 2012 júliusa és 2013 júniusa között nála vizsgáztatott használtautó szerviztapasztalataira és általános minőségére alapozta – 15 Toyota-modellt is kiemelt a legjobbak kategóriájában, s ezzel a legsikeresebb márkának kiáltotta ki a Toyotát, bizonyítva megbízhatóságát és hosszú távú tartósságát. Továbbá a Toyota lett a 2015-ben nemzetközi viszonylatban értékesített járművek zászlóshajója is, hiszen az autógyártók közül egyedül a japán vállalat tudott több mint tízmillió járművet eladni ebben az időszakban.

A paletta legnépszerűbb tagja, a Toyota Corolla

A több mint 150 országban forgalmazott Corolla – a Toyota sikertörténetének egyik legsikeresebb darabja – 2015-ben a globális eladás mintegy 20 százalékát tette ki, és ezzel az eladási mutatóval a márka modelljeinek továbbra is az egyik legnépszerűbb tagja maradt. A Corolla története egészen a hatvanas évek közepére nyúlik vissza. 1966 októberében mutatkozott be ugyanis az első generáció 1100 köbcentis motorral, két- és négyajtós limuzin, valamint háromajtós kupé opcióval. A második nemzedék 1970-ben debütált négy-, illetve ötfokozatú manuális, valamint két- vagy háromfokozatú automatikus váltóval, továbbá 1,2-1,6-os motorokkal. Nem kellett újabb négy esztendőnek eltelnie ahhoz, hogy piacra kerüljön a harmadik, majd 1979-ben a negyedik generáció is, amely az előbbiekhez képest szögletesebb megjelenést eredményezett limuzin, kupé, kombi és ferdehátú-kupé karosszériával. Az 1983-as évben újabb változat került napvilágra, a hátsó meghajtású Corollákat fokozatosan a fronthajtásúak váltották fel, s a választékban megjelent az 1,8 literes dízelmotor is. A hatodik generáció (1987-1991) ismét gömbölydedebb formát kapott, és feltűntek az összkerékhajtású variánsok is. A hetedik nemzedékkel a Corolla méretei és tömege is tovább nőttek: hosszabb és nehezebb lett elődeinél, továbbá az aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően teljesen legömbölyített formát kapott. 1,3-1,6 literes benzin- és kétliteres dízelmotorokkal került a piacra. 1995-től öt éven keresztül gyártották a nyolcadik generációt kompakt, liftback, limuzin és kombi változatban. Ennek a típusnak egy 300 lóerős WRC versenyautó modellje is elkészült. 2001-től nyolc éven át került forgalomba a modell hétüléses, egyterű változata, a Corolla Verso. 2000-ben újabb modellváltás következett, ugyanis bemutatták Japánban a kilencedik generációt, mely 1,4; 1,6; 1,8 literes benzin-, illetve 1,4 D-4D, 2,0 D-4D dízelmotorokkal került forgalomba. A tizedik generáció 2006-ban látott napvilágot, s motorkínálatában két benzin- (1,4; 1,6) és két dízelmotor (1,4 D-4D; 2,0 D-4D) szerepelt. A tizenegyedik generációt Japánban 2012, a nemzetközi piacokon 2013 óta gyártják, s 2016-ban megújult változata is napvilágot látott teljesen átdolgozott első résszel. Érdekesség, hogy a Corollából kétféle modellt gyárt a Toyota – létezik egy japán és egy nemzetközi piacra szánt kivitel is, melyekben a Toyota jelvényén kívül nincs túl sok közös vonás.

A Corolla a kompaktok szegmensében

Az autó méreteit és egyéb paramétereit tekintve számos márka és modell tartozhat a Corolla vetélytársai közé az új és használtautók piacán egyaránt. A japán társak között foglal helyet például a saját családból származó, városi autózásra kiváló Toyota Auris, egyéb japán cégektől pedig a Nissan Almera, a Honda Civic és a Mazda 3, nemzetközi porondon pedig a Citroën Xsara és a Citroën C4, a Fiat Stilo, az Opel Astra, a Peugeot 306 és 307, a Renault Mégane, a SEAT Leon, a kategórián már-már túlmutató Škoda Octavia, a Volkswagen Golf, a Volvo 60, a Hyundai i30 és az egyik legnagyobb rivális, a Ford Focus is. Ennek ellenére a Corolla derék módon állja a sarat, s a nemzetközi eladási mutatókat tekintve biztosan viszi a prímet a kompakt vetélytársak mezőnyében. A több mint fél évszázada gyártott, már-már legendává vált, figyelemfelkeltő formájú modell ideális választás lehet azoknak, akik a kényelmet, megbízhatóságot és a fenntartási költségeket tartják szem előtt egy autó kiválasztásakor.