Használt Toyota Hilux keresése az AutoScout24 oldalon

Toyota Hilux

Toyota Hilux – a klasszikus erőgép

Némi történelmi kitekintés…

Kevesen mondanák meg elsőre a világ egyik legnagyobb autógyártójáról, hogy pályafutását szövőszékek gyártásával kezdte, a gépkocsigyártás üzletébe pedig meglehetős késéssel lépett be. A Toyota története a 19. század végén kezdődik Sakichi Toyoda feltalálóval, akinek a világ az első elektromos szövőszéket köszönheti, mely később Japán iparának modernizálásban és fejlesztésében is fontos szerepet töltött be. Toyoda 1918-ban fiával, Kiichiroval megalapította a Toyoda Fonó- és Szövővállalatot, majd 1924-ben vállalatuk létrehozta az első automatikus szövőgépet, amit a Toyoda Automatikus Szövőszék Művek megalapítása követett. Kiichiro apjára ütött és örökölte annak alkotói vénáját, így élénken érdeklődött a 20-as években fellendülőben lévő autóipar iránt. Miután túladott apja automatikus szövőszékének licenszén, Kiichiro lefektette a Toyota Motor Corporation alapjait, majd az 1937-es évben maga a cég is létrejött. A második világháború alatt a termelés és a fejlődés visszaszorult, de a béke után a cég erősödött és több sikeres modellt is készített, köztük a gyártó első kiugró sikereként emlegetett Tiarával, vagy az 1966-os sikerautó Corollával. Az 50-es években még csak alacsony gyártási kapacitással rendelkező vállalat a 2000-es évekre a világ egyik legnagyobb autógyártójává nőtte ki magát. A Toyota Hilux a már amerikai piacon is megjelent Stout utódja volt, az eleinte munkagépnek szánt autó 4 sebességes kézi váltóval és hátsókerék-meghajtással jelent meg.

A Toyota Hilux fejlődése az évek során

Az 1969-től gyártott modell neve a „high”(magas) és „luxury”(luxus) szavak összevonásából ered, ezzel utalva a Hilux minőségére. Bár a Toyota eredetileg haszongépjárműnek tervezte, a pickup lassacskán népszerűvé vált a családok körében egyaránt, illetve egyre gyakrabban használták szabadidőautóként is. 1983-ban aztán a cég jelentősen átformálta a sorozatot, és bevezették a duplakabinos kialakítású kiadást, mely azok számár készült, akiknek fontos a személyautós kényelem, de a klasszikus terepjárós tulajdonságokat is ki szeretnék használni. Az 1980-as évek közepén már a negyedik generációnál járó Hilux motorpaletta terén is sokrétűbb megoldásokat kínált, a belépő 1,6-os benzines ugyanúgy a kínálat részét képezte, mint a 2,4-es turbódízel 93 lóerővel. Elérhető volt továbbá 1979-től az autóhoz az összkerékhajtás is, mellyel a gyártó az autót terepes képességei miatt keresőknek kedvezett. Az 1988-ban megjelent új széria szélesebb nyomtávval rendelkezett, így úttartása javult, a V6-os háromliteres motorral szerelt változata pedig elnyerte a rangos Motor Trend magazin Év Terepjárója díját. Az ekkoriban még Japánban gyártott típus 1992-ben kapott egy modellfrissítést, melynek köszönhetően modernebb kinézettel és már az új, ma is ismert Toyota emblémával hódított. A kocsi ötödik generációjához már elérhető volt a négysebességes automataváltó, illetve a belső kialakítás komfortosságán is tovább javított a Toyota. Érdekesség, hogy bizonyos piacokon a Hilux kapató volt négyajtós kivitelben is. A soron következő két nemzedék fokozatosan fejlesztette az autó technológiai és kényelmi megoldásait, minek következében többek között az utolsó három széria képviselői a mai napig népszerűnek számítanak a használtautó-piacon is. A már igen korszerű megjelenéssel rendelkező és a világ szinte minden piacára gyártott hetedik generációs Hiluxot 2015-ben váltotta a legújabb, nyolcadik nemzedék, mellyel a Toyota minden tekintetben napjaink elvárásainak megfelelővé fejlesztette a szabadidős és családi autóként, valamint munkagépként is gyakran használt pickupot.

A Hilux és versenytársai manapság

A kifinomult, mégis elegáns dizájnnal megjelent nyolcadik generáció áttervezett alvázra épül, és karosszériáját a kellemes megjelenés mellett felkészítették nagyobb terhekre is. Azonban manapság már egy pickupban sem elhanyagolható a kényelem, így a japán tervezők minden szükséges extrával ellátták a Hilux belső terét, ami az eddiginél komfortosabb ülésekkel és átdolgozott rugózással, jó minőségű anyagokkal, érintőképernyős fedélzeti számítógéppel és akár Hi-Fi rendszerrel is beszerezhető. A megnövelt platónak hála a szállítható rakomány mennyisége is nőtt, illetve a duplakabinos modell kivételével (3,2t) minden Hilux vontató kapacitása 3,5 tonna, a hasznos teherbírást pedig 1 tonnában állapították meg. A start/stop rendszerrel és intelligens nyitási- és indítási rendszerrel is bíró autó akár szürkületérzékelő automatikával is megvásárolható. Ami pedig a motorválasztékot illeti, az autó Magyarországon újonnan kizárólag egy blokkal, a legújabb technológiának megfelelően készült 2,4 literes 150 lóerős turbódízellel kapható, más piacokon azonban elérhetők 2,7 és 4 literes motorok is. A pickupok piaca azonban szerencsére nem szenved hiányt kínálatban, így a Toyota modelljének több riválissal is harcba kell szállni. Ebből kifolyólag jó alternatíva lehet a kategóriában a Nissan Navara, a Ford Ranger és a Volkswagen Amarok is, illetve szintén a japán piacról a Mitsubishi L200 is szóba jöhet lehetőségként. A Toyota folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően viszont a használtautó-piacon is népszerű Hilux valószínűleg még sokáig sikeres lehet - innovatív megoldásaival egyaránt ösztönözve a kategória fejlődését.