Használt Toyota Tundra keresése az AutoScout24 oldalon

Toyota Tundra

A Toyota Tundra a 2000-es évben a pickup gyártási sorozatok zászlóshajójává vált

A japán Toyota járműkészítő vállalat sok országban volt prominensen képviselve az 1960-as évek végétől a pickupok szegmensében, a Toyota Hilux gyártási sorozat modelljeivel. Az első generációban főként munkajárműként használt teherautók az 1980-as évek során, komfortos extrákkal és erős V6 motorokkal felszerelt szabadidő járművekké alakultak át, melyek hamarosan dupla kabinnal, ötajtósként is a boltokba kerültek, és rakodásra alkalmas alternatívaként lehetett őket piacra dobni a sportos haszonjárművekkel (SUV) szemben. Főként a nagy fontosságú észak-amerikai piacon volt sikere ennek a koncepciónak. Ami még hiányzott a japánok programjából, az az amerikai nagy pickup-okra orientálódott, modern fullsize teherautó volt, mely alkalmas volt a nyolc cilinderes osztályba való bevezetésre, és erőteljes vontató járműként is használható lett volna. Ezt a feladatot a 2000-es modellévben a Toyota Tundra vette át, melyet a gyártó a pickup gyártási sorozata zászlóshajójaként futatott végig amerikai gyára futószalagjain.

A Tundrát a 2007-es gyártási évtől három tengelytáv-változatban készítették

Erőteljesen kiemelkedő elülső rész, nagy méretű, krómozott hűtőrács és szélesebb kerékív - ezzel az amerikai, teljes méretű teherautók osztályának stílusára jellemző fellépéssel mutatta meg a 2000-es piaci bevezetésénél a majdnem két tonna nehéz Toyota Tundra , hogy optikájában is a japán gyártó pickup programjának zászlóshajója akar lenni. A Tundra terepjárót három különböző karosszériaváltozatban és két különböző tengelytávval, 3,26 méterrel és 3,57 méterrel kínálták fel. A második gyártási generációban egy hosszú változat - 4,20 méteres tengelytávval - egészítette ki a 2007-es évtől a modellek palettáját, melyek a 2013-as évben történt generációváltásnál méreteikben változatlanok maradtak.

A Toyota Tundra pickup karosszériaváltozatai

Alapmodellként a Tundra egy rövid vezetőfülkés kétajtósként ment végig a futószalagokon az USA-ban. Négyajtósként a teherautó két változatban volt kapható, dupla kabinosként és egy még egyszer meghosszabbított vezetőfülkés változatban, Toyota Tundra Crewmax-ként volt elérhető. A gyártási sorozat legnagyobb modelljei ezzel 6,30 méteres teljes hosszra jutottak, miközben a kétajtós 5,33 méteres karosszériahosszal került piacra. A harmadik generációban a gyártó megváltoztatta a kabin felépítések jelöléseit azáltal, hogy a négyajtóst ismét Toyota Tundra Double Cabként és Tundra Access Cabként vitte piacra, és ezzel a pick-upok első generációiban használt kabinforma jelöléseket vette újra fel.

A Tundra csúcsváltozataiban egy V8-as motor dolgozik

A piaci bevezetésnél a tervező a Toyota Tundrát a belépő változatában 3,4 literes lökettérfogat osztályon belüli, V6-os hajtóművel szerelte fel, mely a pickup számára 142 kW-os (193 LE) teljesítményt tett elérhetővé. A 2005-ös gyártási évtől a V6 aggregátor teljesítménye 176 kW-ra (239 LE) nőtt. A csúcsváltozatokba a japánok az első gyártási években egy 183 kW (248 LE) teljesítményű nyolc cilinderest építettek be. A 2007-es évtől egy 5,7 liter lökettérfogatú V8-as gépezettel bővítették motorpalettájukat, mely erősebb teljesítményszintet tett lehetővé, mely egészen 284 kW-ig (386 PS) jutott.