Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
vw-touareg-l-01.jpg

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Volkswagen Touareg, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Volkswagen márka nem csak akkor cseng jól, ha olcsó és megbízható autót akar vásárolni a használtautóra vágyó közönség, a német gyár az efelett lévő kategóriákban is letette már a névjegyét az asztalra, amelyre tökéletes példa a VW Touareg. Ez a szabadidőautó, vagyis SUV, egész pontosan fordítva „sportcélú haszonjármű” azt csinálja, ami a feladata: a terepjárók előnyeit a személygépkocsik komfortjával egészíti ki, és nagyon jó ebben. Olyan emberek számára van kitalálva, akik megbízható járművet akarnak arra az esetre, ha le kell térni a jó minőségű aszfaltról. Az autó a terepen is megállja a helyét, de azért ajánlott a megfelelő használata, hiszen ki akarna összepiszkolni egy ilyen gyönyörűséget?

A luxus crossovert a Volkswagen pozsonyi üzemében gyártják 2002 óta, nevét pedig egy észak-afrikai, a Szaharában élő nomád népcsoportól kapta. Eredetilg a Volkswagen-csoport, a Porsche és az Audi közös projektje volt, mellyel közös céljuk egy olyan modell megalkotása volt, amely mind a terepen, mind a sportkategóriában megállja a helyét. A három cég által közösen megtervezett platformra épült később az Audi Q7 és a Porsche Cayenne is, melyeket szintén a pozsonyi üzemben gyártanak, bár felszereltségükben, motorikusan, és stílusukban is eltérnek egymástól. A Cayenne és a Touareg mind ötülésesek, az Audi Q7 viszont egy harmadik sor üléssel is elérhető, ezzel hétre bővítve a szállítható utasok számát.

2002-ben került a piacra a Touareg, először két választható motort adva a potenciális vásárlóknak, melyek közül az egyik egy hathengeres, 220 lóerős benzines 3200 köbcenti térfogattal, a másik pedig egy óriási, 5000 köbcentis, 10 hengeres, 313 lóerős dízelmotor. A benzines hatsebességes váltójával nem egészen 10 másodperc alatt gyorsul 100-ra álló helyzetből, 100 kilométeren pedig 13,5 litert fogyaszt el, míg a dízeles társánál ezek az értékek 7,8 másodperc és 12 liter. Pár héttel a megjelenés után még két variánst bevezettek: egy 174 lóerős dízelt és egy V8-as benzinest, amely 310 ló erejével képes száguldani. 2004-ben a V6-os teljesítményét megnövelték 241 lóerőre, és kiegészült a paletta egy V6-os TDI-vel is, 224 lóerős meghajtással. A Touareg modellek csúcsát novemberben mutatták be: a W12-es típus 331 kW-ja 450 lóerőt jelent, és ezzel egyértelműen megnyerte a lóerő-harcot a motorválaszték egyedei között.

2006-ban a modell ráncfelvarráson esett át, novemberben átalakított elsővel és hátsó lámpákkal jelentkezett a minőségéről híres német autógyártó. Ehhez még hozzácsaptak néhány extrát, mint például a nyomkövető asszisztenst, az üléseket átalakították és a második modellgenerációig már sokat nem változtattak rajta a mérnökök. De a ráncfelvarrás előtti modellnek sem kell szégyenkeznie, sőt... A Touareg extrái közül íme néhány, a teljesség igénye nélkül: bixenon fényszórók, kulcs nélküli indítás, bluetooth-os telefon SIM kártya foglalattal, tolatókamera.

2010. február 10-én bemutatták a nyilvánosságnak a Touareg II-t, majd áprilisban piacra is dobták. A második generációs Porsche Cayenne platformjára épül, így elődjéhez képest hossza 4 centiméterrel nőtt, magassága 2 centiméterrel csökkent, tömege viszont egészen 200 kilogrammal kevesebb lett. Motorpalettáján csupán a két V6-os motort hozta magával az előd felhozatalából, elérhető lett emellett egy 4,2 literes, V8-as TDI és egy hibrid meghajtású változat is. Funkcióit meglátva mindenkinek elakad a lélegzete: szórakozásunkról egy kiemelkedő hangrendszer gondoskodik, amelyet érintőképernyővel vagy a multifunkciós kormánnyal lehet vezérelni. Ezenkívül pedig a sávkövető, a mindenhol helyet foglaló kamerák és az ennek köszönhető temérdek információ gondoskodik arról, hogy a sofőr egy sci-fi filmben érezze magát. 2014 októberében ezt a modellt is átdolgozták, megjelenésével már egyértelműen a nem sokkal utána megjelenő Passat B8-at idézve. Megfeleltették az Euro 6-os környezetvédelmi normáknak, módosítottak a start-stop rendszeren, és így nyerte el az autó a jelenleg ismert, tökéletes formáját.

Sok extrát fel lehetne még sorolni a Touareg funkciói közül, de már az eddig említettek ismeretében is nyíltan kijelenthető: ez egy ízig-vérig luxus terepjáró. Bár még annak is jobban a zsebébe kell valószínűleg nyúlnia, aki használtautó vásárlására adja a fejét, hiszen nemcsak kialakítása tekintetében, hanem árában is a felső kategória felé kacsingat. A konkurencia közül említésre méltó vetélytársak lehetnek például a BMW X5, a Honda Pilot, az INFINITI QX70, a Mercedes Benz M osztály, vagy az ugyanerre a platformra épülő, már korábban említett Audi Q7 vagy a Porsche Cayenne, ha valakinek a tetszését ez a modell elsőre nem nyerte volna el. Akinek igen, annak viszont garantáltan nem lesz csalódás: a terepjárók csúcsával bárhová kényelmesen, sportosan lehet eljutni, és akkor sem kell megijedni, ha földúton, vagy mondjuk az erdőben kell tovább folytatni az utat. Egy igazi multifunkciós bicskával van dolgunk.