Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.

A motorkerékpár ápolása

A motorkerékpár sokaknak a szabadságot testesíti meg, hiszen motorra pattanva bármikor el lehet jutni bárhova. Magyarországon a motorosok többsége inkább szezonálisan használja ezeket a járműveket, az első jó idő megjelenésével kitolva őket a garázsból.

Természetesen szükséges a rendszeres karbantartás, ami még szórakoztató is lehet. A motorkerékpár – a karcolások eltávolítása kivételével – viszonylag könnyen megtisztítható, s lépésről lépésre szebbé válik az összes alkatész.

A motort először érdemes lemosni, ehhez a legjobb a víz porlasztását elvégző nagynyomású készüléket használni. Ezzel alaposan be kell nedvesíteni minden felületet, így a kosz feloldása már elkezdődik. A motorblokkon nagyon makacs kosz tud megtapadni, melyhez speciális tisztítószert kell rápermetezni, majd állni hagyni, míg az olajos lerakódás elkezd oldódni. Ehhez idő kell, így érdemes továbblépni a műanyag felületek ápolására.

Bogártetemek és karcolások

Kiemelt feladat az orrész karbantartása, ide ég be a legtöbb bogártetem, amit szintén nem visz le a tiszta víz, még a nagynyomású mosó segítségével sem. Motorosboltokban egész olcsón megvásárolhatók a különféle bogároldó spray-k, melyeket a bogarakra fújva fel lehet oldani a szennyeződéseket. Kis idő múlva a bogároldó és a kosz lemosható a vízzel, ahol még maradt pár bogár, ott óvatosan rá kell segíteni körömmel.

Sajnos soha sem lehet igazán tiszta a motorkerékpár – karcolás eltávolítása ide vagy oda -, ha a nyereg és a lámpatestek tisztítása nem történik meg. A nyeregre többféle tisztítószer kapható, többségük még ápolja is a műbőr felületet. Érdemes olyan szert választani, melytől nem válik síkossá az ülés, így a motorra pattanva nem lesz zavaró csúszkálás a nyergen.

A lámpatestek az idő múlásával elkezdenek bemattulni, így nagyobb időközönként érdemes kipolírozni ezeket az alkatrészeket. A műveletet szakszerviz is elvégzi, de otthon is megoldható a megfelelő szettek megvásárlásával.

A polírozáshoz gyakran szükséges a műanyag testek megcsiszolása, akár többször is, felváltva használva a durva, majd a finom csiszolóvásznat. A polírozás folyamatát a polírozó paszta és korong végzi, utóbbit fúróra is fel lehet szerelni a megfelelő fordulatszám eléréséhez. A felújított lámpatest évekig újszerű állapotban marad, s sokkal nagyobb fény jut át rajta.

A motorkerékpárok esetén a karcolások eltávolításának kérdésköre örök vitára ad okot a motorosok között, hiszen sok motoros szerint a karcolások a motorozás velejárói. Azoknak, akik mégis szeretnék eltávolítani a karcolásokat, a világítótestekhez hasonló eljárásnak kell alávetniük a motort.

Természetesen a használandó eljárás nagyban függ a karcok kiterjedésétől és mélységétől, ideális esetben kisebb polírozás után szinte láthatatlanná válnak a sérülések. Más a feladat, ha a karc nagyon mély, s már nem tüntethető el házi eszközökkel. Ilyenkor érdemes megfontolni a szakszervizek felkeresését, akik motorok esetében sokkal kedvezőbb áron tudnak polírozni, mintha egy nagyobb autóról lenne szó.

Minden cikk

All Engine oil quality levels - differences

Motorolajok minőségi besorolása

Tanacsado · Autójavítás
All calculator for traffic-violent-pionts

A büntetőpontos rendszerről

Tanacsado · Autójavítás
MPU

Az alkoholtesztről és annak menetéről

Tanacsado · Autójavítás
Kevesebb megjelenítése