Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.

Kipufogó tuning

A kipufogó vezeti el a motorból az égéstermékeket, s a legtöbb esetben ez az egyik leggyengébb alkatrésze az autónak. Mivel a kondenzvíz összegyűlhet a kipufogó rendszerében, így nagy a veszélye a rozsdásodásnak, s ennek eredményeként a kipufogó valamelyik része cseréjének.

A tapasztalatok alapján a gyári kipufogók sokszor gyengébbek az utólagosan beépíthető rendszereknél, köszönhetően az alacsonyabb költségekre való törekvésnek. A kipufogó tuning ráadásul könnyen el is végezhető, így érdemes legalább feljavítani a gyári alkatrészeket egyedi megoldásokkal.

Hogyan működik a kipufogó?

A motorból a leömlő csonk gyűjti össze az égéstermékeket, ahol az egymás mellett lévő hengerek ebbe a közös csonkba pufognak ki. Mivel a szélső hengerek távolabb vannak a csonktól a középső hengereknél, így a kiáramló gáz nem halad tökéletesen. Jobb megoldás az olyan csonk, melynek bevezetései egyenlő távolságra vannak minden hengertől, s a speciálisan megtekert részek kiegyenlítik a fizikai távolságokat.

A flexibilis betét nyeli el a motorból érkező rezgéseket, így azok nem haladnak végig az egész kipufogó-rendszeren. A betét képes bármilyen irányba elmozdulni, levezetve a rezgőmozgást. A katalizátor is fontos eleme a kipufogónak, a belsejében nemesfém rács fogja fel a motor felől érkező káros anyagokat.

A katalizátor oxidálja a szennyező anyagokat, a szén-monoxidból szén-dioxidot, a nitrogén-oxidból nitrogéngázt és oxigént, a szénhidrogénekből pedig szén-dioxidot és vizet készít. Mivel fizikai akadályt képez a kipufogóláncban, ezért kis mértékben fojtja a motor teljesítményét.

A középső dob a következő elem, mely dupla csőként funkcionál, rekeszekre osztva. A rekeszek felváltva üresek vagy hangtompító anyaggal tömöttek, így a beáramló égéstermék lelassul, s a hanghatások egy része is elnyelődik. A hang megszüntetését a hátsó dob teszi, mely változó méretű belső tereivel sikeresen tompítja a hanghatásokat.

A kipufogó tuning kedvenc területe a hátsó dob, ahol sportdob beszerelésével a motor hangja sokkal mélyebbé válik. Ilyenkor a hátsó dobnak is a középső dobra hasonlító felépítése van, csak a felhasznált hangtompító anyagok a magas hangokat semlegesítik, a mélyeket megtartják.

A kipufogó végének szinte semmilyen fontos szerepe nincs a kipufogás rendszerében, csupán kivezeti a gázokat a hátsó dobból. Ez az alkatrész is a kipufogó tuning kedvelt terepe, hiszen nagyon sok optikai tuning szerelhető fel erre a helyre. A kipufogóvég lehet krómozott, szélesített, színes, ikercsöves - a lehetőségek tárháza szinte végtelen.

A különféle kiegészítők otthon is felszerelhetők, de autószerviz szintén segíthet a szerelésben. Utóbbi előnye, hogy van eszköze a kipufogóhoz való hozzáféréshez, viszont nyilvánvalóan további pénzösszegeket emészt fel a munkadíj. A gyártóspecifikus tuning eszközök gyorsan felszerelhetők, mert pontosan ott vannak felfüggesztve, ahol a gyári kipufogó elemek. Az univerzális kipufogó tuning viszont nem illeszkedik 100%-ban az eredeti alkatrészekhez, így ilyen alkatrészek felhasználásakor szükség van egy kis leleményességre is.

Minden cikk

Deutschland Brandenburger Tor

DE kategóriás jogosítvány

Tanacsado · Speciális témák
All calculator for driving costs

A kilowatt és a lóerő

Tanacsado · Speciális témák
winter-791086 1920

A szélvédő jégtelenítése

Tanacsado · Speciális témák
Kevesebb megjelenítése