Használt BMW S 1000 RR motorkerékpárok keresése az AutoScout24 oldalon

BMW S 1000 RR

##BMW S1000RR, A BMW UTCAI VERSENYMOTORJA

A BMW S1000RR megjelenésekor felfordította az addig japán márkák uralta nagymotor piacot, korábban ugyanis még sohasem került ennyire versenymotorra hajazó motor az utcákra. Hatalmas ereje, nagyon rövid lökete és a számos vezetéstechnikai segédeszköz azonnal közönségsikerré tette. A BMW S1000RR azóta is uralja a sportmotorok piacát, s az újabb és újabb változatai folyamatosan fejtörés elé állítják a konkurenciát. A motor legnagyobb versenytársai a Kawasaki H2, a Honda RCV és a Yamaha R1.

###A világ talán legjobb sportmotorja A minden szempont szerint etalon BMW S1000RR kilenc generációja létezik, ebből is jól látszik a BMW brutális fejlesztési tempója. Mióta a 2009-es Superbike Világbajnokságra összeszerelt RR kikerült az utcai használatba, nincs olyan év, mikor a német gyár ne rukkolna elő valami újdonsággal. Az S1000 széria rendelkezik egy meztelen R kódszámú és egy XR kódszámú változattal is.

####Első generáció 2008-2009 A kategóriateremtő első változat 2008-as verzióját folyadékhűtéses, négyütemű négyhengeres erőforrás hajtja, amit 6 sebességes manuális váltóval lehet felgyorsítani. A 78,9x50,8 milliméteres furat és löket 193 lóerős teljesítményt tud felszabadítani 13000-es fordulatszámon, míg a maximális 113 Newtonméteres nyomatékon 9750-es fordulat jön elő. Az alumínium hídvázat elöl 46 milliméteres USD villa, hátul dupla lengővilla csatlakoztatja a kerekekhez. Az első fékhatásról 320 milliméteres dupla tárcsa gondoskodik négydugattyús nyereggel, míg hátul egydugattyús 220 milliméteres szimpla tárcsát szerelt a gyártó. A 183 kilogrammos tömeghez 4,62 literes tank társult. A BMW a versenymotorokhoz illő 17 colos kerekeket használt a motornál, elöl 12070-es, hátul 19055-ös gumikkal.

####Második generáció 2009-2010 A második generáció ugyanolyan jellemzőkkel érkezett, mint az első változat, de számos vezetést segítő és versenytechnológiát csomagolt bele a német gyártó. Ilyen volt például az ABS, a dinamikus kipörgésgátló, illetve a négyféle motorozási mód: az eső, a sport, a verseny és a slick mód.

####Harmadik generáció 2010-2011 Ebben a generációban már alapfelszereltséggé vált a verseny ABS, mely tökéletesen együttműködött a dinamikus kipörgésgátlóval és a négyféle motorozási móddal. A prémium felfüggesztési csomag a fordított 46 milliméteres villával minden korábbinál jobbá tette a motor irányíthatóságát.

####Negyedik generáció 2011-2012 A negyedik generáció még tovább fejlődött, s további elektronikus felfüggesztési beállítások váltak nála elérhetővé. A BMW Motorsport olyan színváltozatokat is elérhetővé tett, melyek a gyár klasszikus versenyszíne, köztük a verseny vörös-alpin fehér párossal, a kék lánggal és a zafír feketével.

####Ötödik generáció 2012-2013 Az ötödik generáció 2012-es megjelenésével a BMW Motorsport egy olyan motort akart megalkotni, mely minden korábbinál jobban hasonlított a cég versenymotorjaira. Olyan versenytechnológiák váltak az alapcsomag részévé, mint a verseny ABS, a dinamikus kipörgésgátló vagy a váltóasszisztens. A felszereltségek között is a versenysportból érkezett alkatrészek és megoldások domináltak, mint például a 46 milliméteres fordított villa, a minden hengerben elhelyezett 4 titán szelep és az EVO fékrendszer. Az egész csomag mögött ott állt a BMW diagnosztikai rendszere, így a motoros az eddiginál jobb felügyeletet kapott a motorja fölött.

####Hatodik generáció 2013-2014 A hatodik generációs BMW S1000RR lényegében megegyezett a korábbi generációval, de további elektronikai fejlesztéseket kapott. A 2013-as megjelenés évében jött ki a meztelen változata, a BMW S1000R.

####Hetedik generáció 2014-2015 A hetedik generáció lényeges változásokat hozott, a motor ereje 199 lóerősre nőtt, míg tömege megmaradt 183 kilogrammosnak. A maximális nyomaték megmaradt 113 Newtonméteresnek, 9750-es fordulatszámon. A BMW továbbfejlesztette a motor felfüggesztéseit, így az még jobban vette a kanyarokat. A Dynamic Damping Control az alapcsomag részévé vált, mely a felfüggesztés paramétereit haladás közben is módosítani tudta. A dinamikus kipörgésgátló mellett a továbbfejlesztett váltóasszisztens és az E-gas rendszer is alapfelszereltséggé vált. Először ebben a generációban nyílt lehetősége a motorosnak arra, hogy saját motormódot hozzon létre a négy gyári mellett.

####Nyolcadik generáció 2015-2018 Természetesen a BMW S1000RR nyolcadik generációja sem maradhatott további fejlesztések nélkül, a már korábban említett széria elemek tovább fejlődtek, s az E-gas fojtószelep vezérlés is megújult. A kerekek kovácsolt alumíniumból készültek, s dupla ülés került a vázra. A műszerfal és a motor feneke is teljesen új íveket kapott, így már messziről meg lehetet ismerni az új BMW motort.

####Kilencedik generáció 2018-tól A mindezidáig legújabb generáció már 207 lóerős erőforrást kapott, mely teljesítmény 13500-as fordulatszámon áll rendelkezésre. A 113 Newtonméteres maximális nyomaték a 10500-as fordulatszámon használható fel. A legújabb S1000RR tömege 197 kilogramm, s a BMW 4,4 literes üzemanyagtankkal szerelte.

##Összegzés Az nem kérdés, hogy jó motor-e a BMW S1000RR, hiszen biztosan az. Hihetetlen motorozási élményt és brutális gyorsulást nyújt a versenytechnikai utcai átültetésével. Borsos ára azonban megválogatja, hogy kinek érhető el.