Használt Honda Hornet motorkerékpárok keresése az AutoScout24 oldalon

Honda Hornet

##HONDA HORNET, AZ ÖRÖK KEDVENC

A Honda Hornet, vagy más néven a CB 600F, 15 éves története során többször is megújult, de mindvégig megmaradt annak, aminek készült: egy meztelen utcai motornak, s az újabb és újabb motorváltozatok még inkább kihozták ezt az oldalát. Komoly kihívás elé állítja a motorost ez a motor, hiszen a 600 köbcentis erőforrásával szinte lehetetlen betartani a sebességhatárokat. Egy komoly motorosnak azonban sikerül kézben tartania a több, mint 100 lóerőt, s a Honda minden modellfrissítéssel újabb és újabb eszközöket adott ennek a teljesítéséhez. A Honda Hornet legnagyobb versenytársai a Kawasaki Z750, a Suzuki Gladius és a Yamaha XJ6.

###Az igazi motorozási élmény A Honda Hornet hatalmas rajongótáborát nem nehéz megmagyarázni, ez a motor ugyanis széles körben ismert kiváló motorozási élményéről. Akár kezdőként, akár haladóként hajtva, a Honda CB 600 F minden változata igazi motorként viselkedik. A széria története 1998-ban indult, amikor a japán gyár Európában bemutatta a motort. A teljes története alatt négy alkalommal is megújult, a gyártása egészen 2013-ig folytatódott. 2014-től komoly változtatások történtek a Horneten, ekkor a motorblokk űrtartalma 649 köbcentire nőtt, s a modellt átnevezték Honda CB 650F-re.

####Első generáció 1998 Az 1998-ban kijött első generáció 599 köbcentis, négyütemű soros négyes motorja 94,69 lóerőt adott le 12000-es fordulatszámon, legnagyobb nyomatéka 62,76 Newtonméter volt a 9500-as fordulaton. Ezen jellemzők mellé 65x45,2 milliméteres furat és löket, illetve a 12:1-hez sűrítési arány társult. A motor még karburátort használt, s hatsebességes váltóval szerelték. Elöl 41 milliméteres teleszkópos villát, hátul hét pozícióban állítható rugós felfüggesztést kapott. Az első dupla tárcsafékek 296 milliméteres, a hátsó szimpla 220 milliméteres tárcsával működtek. A hagyományos Hornet-változat 16 colos kerekekkel érkezett, 130/70ZR16-os gumikkal. Az ülés 795 milliméter magasra került, s a 176 kilogrammos tömeghez 16 literes üzemanyagtankot adott a gyártó.

####Második generáció 2000-2002 A második generáció motorikusan csak az erejében és nyomatékában változott, a 94 lóerős maximális teljesítményt 12000-es, a 61,78 Newtonméteres maximális nyomatékot pedig 10000-es fordulatszámon leadva. A felfüggesztésnél csak első villa útja csökkent 5 milliméterrel, a fékek változatlanok maradtak. A japán cég ennél a generációnál változtatta meg a kerékméretet 17 colosra, így a gumiméret is 120/70ZR-17-re változott.

####Harmadik generáció 2003-2006 A 2003 és 2006 között gyártott harmadik generáció motorja 96,5 lóerőt adott le 12000-es fordulaton, míg maximális nyomatéka 63 Newtonméterre változott, 10000-es fordulatszámon. A futómű 41 milliméteres fordított teleszkópos villával készült, a hátsó felfüggesztés nem változott. Az első-hátsó tárcsafékek változatlan nagyságúak maradtak, de opcionálisan már ABS-t is lehetett rendelni a motorhoz. A harmadik generációs Hornet üzemanyagtankja már 17 literre nőtt.

####Negyedik generáció 2007-2013 A 2007-ben megjelent negyedik generációnál változott először a furat és löket, az új érték 67x42,5 milliméteres lett. A 102 lóerőt a motorblokk 12000-es fordulaton, a 63,5 Newtonméteres nyomatékot 10500-as fordulaton adta le. Ennél a modellnél cserélte le a karburátort az elektronikus üzemanyag-befecskendezés, illetve az első fékek tárcsái is 240 milliméteresre nőttek. Az ülésmagasság pár milliméterrel 800 milliméterre nőtt, a motor tömege szinte változatlan maradt, 173 kilogramm. Az üzemanyagtankot ismét megnövelte egy picit a japán gyártó, s 19 literesre bővült.

####Ötödik generáció 2014-től Az új Honda CB 650F-es változattal a Hornet 650 köbcentis motorrá vált, s ez számos jellemző változását is magával hozta. A furat és löket 67x46 milliméteresre, a sűrítési arány pedig 11,4:1-hez értékre változott. A mindössze 85,8 lóerőt a motor már 11000-es fordulaton leadta, a maximális nyomatéka megmaradt 63 Newtonméternek, 8000-es fordulaton. Az első fék tárcsái már 320 milliméteresre nőttek, míg hátul megmaradt a 240 milliméteres szimpla tárcsa. Az ülés 10 milliméterrel magasabbra került, míg az üzemanyagtankja újra 17 literesre karcsúsodott.

##Összegzés A Honda a Hornet típussal nagyon jól elkapta a meztelen motorok iránti növekvő keresetet, s ezt a modellt az egyik legkeresettebb modellé tette. A hosszú életút mindegyik generációja közönségkedvencnek számít, s az igazi motorozási élményt testesítik meg. A Honda sohasem rejtette ezt a modellt burkolatok mögé, így már messziről felismerhető jellegzetes alakja. Megbízhatóságának és kényelmes útfekvésének köszönhetően pedig még sokáig a használt motor piacok keresett tagja marad. A hagyományok a legújabb modellel is folytatódnak, mely már megfelel a legújabb emissziós normáknak. A Honda Hornet egy igazán jó választás lehet mind kezdő, mind tapasztalt motorosok számára.