Használt Suzuki Burgman motorkerékpárok keresése az AutoScout24 oldalon

Suzuki Burgman

##SUZUKI BURGMAN, A DIVATOS VÁROSI ROBOGÓ

A Suzuki Burgman 400-as robogója tipikus nagyrobogó, a motorossal együtt is csak pár száz kilogrammos tömege, erős motorja és divatos kialakítása tökéletes városi közlekedési eszközzé teszi. Gond nélkül legyorsulja az autókat, így nem kell attól félni, hogy az autóval közlekedők elnyomnák az ezzel a robogóval közlekedőt. A Burgman 400-as már az ezredforduló környékén is szép motornak számított, de igazán nagyot a 2005-től gyártott második változata villantott. A legnagyobb versenytársai a Yamaha X-Max 400, a Honda Forza 300, a Piaggio Beverly 350 vagy a Piaggio MP3 500.

###A kényelmes városi kanapé A Suzuki a Burgman szériával kapcsolódott be a nagyméretű városi robogók versenyébe, mely egyre népszerűbbé vált. Ezeknél a kényelem mellett már fontossá vált a megfelelő méretű tárolók megléte, illetve a szép dizájn is. A japán gyártó két generációban dobta piacra ezeket a motorokat, az első generációt 1999 és 2000 között, a másodikat pedig 2005 és 2014 között gyártották.

####Első generáció: 1999-2000 Az első generációs Suzuki Burgman 400 robogó egy folyadékhűtésű, négy szelepes SOHC motort kapott, mely 32 lóerőt adott le 7600-as fordulatszámon, s maximális 33 Newtonméteres nyomatéka 6000-es fordulaton jött elő. Az üzemanyag-befecskendezéséről elektronikus befecskendező rendszer gondoskodott, s automata váltóval érkezett mindegyik példány. A löket és furat értéke 83,8x71,1 milliméteres volt, míg kompressziós aránya 10,2:1-hez. Az acél vázat elöl teleszkópos villával készítették, melynek 100 milliméteres útja volt. Hátsó felfüggesztésként hagyományos rugóstag működött. A robogót elöl-hátul tárcsafék fékezte, elöl egy szimpla 260 milliméteres tárcsa, hátul pedig egy szimpla 210 milliméteres tárcsa. A teste 2261 milliméter hosszú és 765 milliméter széles lett, az üléspozíció pedig 696 milliméter magasra került. A robogó alja 119 milliméterre került az aszfalttól. A 174 kilogrammos saját tömeget 3,4 literes üzemanyagtank működtette, így egy átlagos testű motorral sem nőtt az össztömeg 250 kilogramm fölé. A 13 colos kerekekre elöl 11090-es, hátul 13070-es gumik kerültek.

####Második generáció: 2005-2014 A második generációs Suzuki Burgman 2005-ben került ki a piacokra, s hamar a maxi robogók etalonjává vált. Használata egyszerre volt kényelmes a vezetőnek és utasának, hiszen mindkettőjük számára párnázott háttámasz állt rendelkezésre. A magasabb szélvédő pedig rossz időben kiválóan védte a motorost a motorozás közben. A Burgman 400-as második generációját négyütemű, folyadékhűtésű, egycilinderes és négy szelepes SOHC motor működtette. A 385 köbcentis motor 83,8x71,1 milliméteres furattal és lökettel, illetve 10,2:1-hez kompressziós aránnyal rendelkezett. Az üzemanyag befecskendezését itt is elektronikus üzemagyag-befecskendező rendszer végezte. Az acélvázat elöl és hátul is szimpla hidraulikus tárcsafék fékezte. A 2261 milliméteres hosszhoz 759 milliméteres szélesség és 696 milliméteres ülésmagasság társult. A motor legalacsonyabb pontja 124 milliméter magasságban volt az aszfalt felett, a 184 kilogrammos test megmozgatására 3,4 literes tankot szerelt a robogóra a Suzuki. Az első változatok itt is 13 colos kerekeket kaptak elöl-hátul. A 14 colos első kerekek a Burgman 400-as 2006-as változatában jelentek meg először, ezután a gyártás végéig 14 colos kereket használt a japán gyártó. Hátul végig 13 colos kerekek maradtak. Az ABS a Burgman 2008-as változatában jelent meg először. Ennek elöl már dupla hidraulikus féktárcsái, hátul szimpla hidraulikus tárcsája volt, az ABS mindkettőt meg tudta fogni. Ennek a motornak elöl 14 colos 12080-as, hátul 13 colos 15070-es gumija volt. A japán gyártó minden évben kiadta a Suzuki Burgman 400-as aktualizált változatát, az utolsó változat 2013-ban jelent meg. A Burgman 400 gyártása 2014-ben fejeződött be. A Burgman 400-as egy speciális változata volt a Type S, melyet 2005 és 2006 között gyártott a Suzuki. Ez egy sportosabb megközelítést alkalmazott, alumínium légterelővel az utasülésnél, kisebb és színezett szélvédővel, króm betétekkel, fekete kerekekkel, s limitált példányszámú fehér műszerfallal. Ez a verzió sokkal ritkább a használt motor piacokon, s a Suzuki a többi modellévben már nem is gyártotta.

###Összegzés A Suzuki Burgman 400 hamar etalonná vált a városi robogók sorában, hiszen azóta is nehéz olyan robogót találni a használt motor piacon, mely ennyire kényelmes és jól vezethető lenne. Ereje, nyomatéka, alacsony tömege és jól megtervezett utasrésze mind nagyszerű városi motorrá teszik. Nem utolsó érv a Burgman megvásárlása mellett a divatos kinézete, ez teszi olyan keresetté akár a női, akár a férfi motorosok számára. A városban közlekedve a motor pedig mindent megad annak érdekében, hogy a közlekedés biztonságos és hatékony lehessen.