Használt Yamaha MT-07 motorkerékpárok keresése az AutoScout24 oldalon

Yamaha MT-07

##YAMAHA MT-07 – EGY MEGBÍZHATÓ HYPER NAKED ELÉRHETŐ ÁRON Nem véletlenül az egyik legkeresettebb modell a Yamaha kínálatában az MT-07: meggyőző számadatai és vagány megjelenése már önmagukban egyértelmű magyarázatot adnak a sikerére, melyhez nagy mértékben hozzájárult kedvező ára is. Egy igazi belevaló hyper naked motor, melyet joggal tekinthetünk az MT-09 „kistestvérének”. A japán gyártó ezúttal egy kompromisszumképesebb, de továbbra sem hétköznapi gondolattal állt elő, ebből született meg az MT-07, amely az évek során letarolta az európai piacot.

###Az MT-széria sikertörténete A Yamaha MT-sorozatának története 1999-ben kezdődött, ekkor mutatták be a tanulmányt, ami később az MT-01 alapja lett. Létrejött az MT család, mely a márka prémium motorjait hivatott egy csokorba szedni. 2005-ben robbant be a piacra az MT-01, majd ezt követte az MT-03, nyolc évre rá pedig – 2016-ban – az MT-09, innen pedig már csak egy lépés volt, hogy megszülessen az MT-07, mely Észak-Amerikában egészen 2017-ig FZ-07 néven volt ismert. Az MT-07 a várakozásoknak megfelelően hamar nagy népszerűséget tudhatott magáénak, melyet legfőképpen a konkurensekhez viszonyított alacsony áraknak és a Yamahától elvárt minőségnek köszönhet.

####A motor felszereltsége és jellemzői A motor lelkét a soros, 2 hengeres, 689 cm³ lökettérfogatú erőforrás adja, mely egyszerre gazdaságos, ugyanakkor rendkívül mozgékony is. Száraz tömege mindössze 164 kg, így a 75 lóerő és a 68 Newtonméter nyomaték a két henger ellenére is kellő tartalékkal rendelkezik. Nagytestvéréhez képest nemcsak maga a blokk lett visszafogottabb, hanem a megjelenés is. Kevésbé jellemzőek rá a letisztult streetfighter vonalak, azonban a tervezők sokkal inkább belementek a részletekbe – és sok helyen újra is gondolták azokat. Végeredményben egy rendkívül kifinomult formát kaptunk, melyen a legapróbb részletek is rendben vannak. A váz – és különösen a hátsó lengőkar – szinte vonzza az ember tekintetét, az ülés méretéből pedig rögtön következik, hogy nem egy romantikus páros tengerparti túrához tervezték. A hátsó ülőhely inkább csak jelzésértékkel bír, de egy ilyen gépnél ennek viszonylag alacsony a jelentősége. A kormányon helyet kapott egy folyadékkristályos kijelző, ezen jelenik meg minden információ, amire a motorosnak szüksége lehet. Itt található többek között a sebességjelző, a fordulatszámmérő, a fokozatjelző, de jelzi emellett a pillanatnyi fogyasztást és egyéb fontos adatokat is. Első ránézésre talán nem tűnik egy vadállatnak, és a 75 lóerő nem olyan sok, de a nyeregben ülve hamar megváltozik az ember véleménye. Rendkívül fürge, a fordulatszám könnyedén feltornászható akár tízezer fölé is, a 68 Newtonméteres nyomaték pedig már 6500-as percenkénti fordulatnál a rendelkezésünkre áll. A megtankolt állapotban is csak 183 kg-os járgány ennek megfelelően egy rendkívül feszes és kezelhető konstrukció lett, amely városi használat során nagyszerű élményeket biztosít. A futóműnél is megtalálták a megfelelő egyensúlyt a sportos keménység és a lágy ringatózás között, ez is remekül passzol a karakterisztikájához. Kistestvérhez méltóan az irányítás is kevesebb energiát igényel, a kisebb méreteknek és tömegnek köszönhetően fordulékonyabb, kezesebb, könnyebben veszi a kanyarokat is. Fékrendszere kellő biztonságot ad, hogy meg is tudjunk állni, ha elkap a lendület, az első dupla féknyergekre nyugodtan rábízhatjuk magunkat. Szélvédelem ugyan nem található rajta, de erre a motor jellegéből fakadóan nincs is szükség. Tankjának 14 literes térfogatából szintén az következik, hogy nem hosszútávú túrákra tervezték, de 250 km-t ennyivel is gond nélkül megtesz két kút között.

###A konkurens modellek A Yamaha MT-07 legfőbb konkurenseiként talán a Kawasaki ER-6N-t vagy a Suzuki SFV650 Gladiust említhetjük. Előbbi három lóerővel kevesebbet ígér a Yamaha modelljénél, de a Suzuki SFV 650 teljesítménye is 4 lóerővel elmarad az MT-07-étől. A riválisok között szokás említeni még a Suzuki SV650S-et is, de a Kawasaki Z650 is remek választás lehet azoknak, akiknek az MT-07 elsőre valamiért nem nyerte el a tetszését. Fontos azonban szót ejteni arról, hogy ezek a típusok még használtan is jóval drágábbak lehetnek a Yamaha belépő kategóriás nakedjénél, és súlyban is kedvezőtlenebbek annál. A fenti motorokat már többször hasonlították össze a szaklapok, és legtöbbször a Yamaha MT-07 került ki győztesként a hyper nakedek csatájából.

###Annak, aki egy olcsó és megbízható útitársra vágyik Összességében a Yamaha MT-07 kitűnő választás lehet bárkinek, aki a hétköznapi motorozásnál többre vágyik, és nem riad vissza attól sem, ha a hengerek felemelik a hangjukat. Az MT-07 nem követeli, hogy tövig húzzuk a gázkart, fürgesége ellenére rendkívül praktikus és költséghatékony, azonban ha megindul, akkor tud meglepetéseket okozni. A külsején is tükröződő dinamizmus visszaköszön az általa nyújtott élményben is, garantáltan szórakoztató motor. A nyers és brutális MT-09 után most a fiatalabbak és a kezdő motorosok lettek a célközönség, ennek megfelelően a vételára és a fentarthatósága is kedvezőbb az elődjéhez képest. Belépő szintű motor lévén nem a versenysportból emelték át az alkatrészeket, de végeredményben egy rendkívül szórakoztató, és ugyanakkor megfizethető motort kaptunk. Kompakt méreteinek és könnyed irányíthatóságának köszönhetően a Yamaha MT-07-tel a munkába járás és a hétvégi örömmotorozás is egyformán nagyszerű élmény lehet.