Használt Audi A4 vásárlása az AutoScout24-en keresztül

Találja meg álmai járművét

A keresésnek megfelelő járművek

A keresésnek megfelelő járművek

Audi A4 – az ellenállhatatlan középkategóriás

Az Audi szövevényes története

A történet Karl Benz vállalatánál kezdődik, ahol egy August Horch nevű konstruktőr 1899-ben úgy határozott, hogy inkább saját céget alapít, és Horch Und Cie elnevezésű üzemében 1901-ben már elő is rukkolt egy „rángatásmentes”, kéthengeres, újszerű, tengellyel hajtott kerekű, 32 km/h végsebességű modellel, majd ezt követően további, még modernebb változatokkal. Saját cége azonban mégsem volt elégedett az eladási mutatókkal, ezért az alapítót elbocsátották saját vállalatától, aki azonban azonnal új cég létesítésébe fogott, melynek fia ötlete alapján egy idő után az Audi (a latin audire, „hallgatni” jelentésű ige töve) nevet adta. Időközben előző cége sikere szépen ívelt felfelé, de ő sem tétlenkedett, és kiváló motorokkal és fékrendszerrel felszerelt modelljei egyre jelentősebb erőt képviseltek a nemzetközi versenyeken. A világgazdasági válság azonban mindkét céget arra kényszerítette, hogy 1932-ben beolvadjon az Auto Unionba, a dán származású Rasmussen vállalatába. Az így létrejött megakonszernből piacra kerülő termékek négykarikás emblémája az alkotó négy céget szimbolizálta: Audi, DKW, Horch és Wanderer. A márka sikerét nem kisebb nevek, mint például Ferdinand Porsche garantálták, aki az Auto Union motorjainak fejlesztéséért felelt. A gyár 1949-ben Ingolstadtba helyezte át központját, majd hat éven keresztül a Mercedesszel is szövetségre lépett, 1965-ben pedig a Volkswagen vette át a márkát. Az első Audi a lóerőszáma után a 72-es, az első úgynevezett „nagy” Audi pedig a 100-as nevet kapta. A cég végül 1985 óta őrzi változatlanul az Audi nevet, s egyik akkori modelljük, az Audi 200 5T piacra kerülése megalapozta a vállalat helyét a felsőkategóriában is.

Az Audi A4 fejlődésének története

Az Audi A4 az Audi 80-ast váltotta fel, s első generációját 1994-től 2001-ig gyártották. A hosszában beépített motorral felruházott modellt a Volkswagen B platformjára építették, s négyajtós, kombi, két- és négykerékmeghajtású változatban is árusították. Ebben az időszakban jelent meg az Audi automata váltója, a Tiptronic, amely rövidesen az A4-eshez is elérhetővé vált, de ekkor debütált a modell sportváltozata (S4) is. A második generáció - a VW B6 padlólemezére épülve – 2000 és 2005 között gördült le a gyártósorról, s egyéb jelentős fejlesztések mellett egy kabrió típussal és a Multicronic (fokozatmentes váltó) opcióval is bővítette a palettát. A 2004-ben bemutatott harmadik nemzedéknek köszönhetően a 200, valamint 250 LE teljesítményre képes 2.0 TFSI és 3.2 V6 FSI motorok is elérhetővé váltak, egy új fejlesztés, a.2.0 (PD)TDI is megjelent meg a dízelpalettán, s az RS4 is komoly áttörést jelentett. A 2008-ban leleplezett negyedik generációs változat méreteiben jelentősen meghaladta az elődöket (12 cm-rel hosszabbították meg a tervezők, hogy az utastér méretét is megnövelhessék), s továbbra is a prémium márkától elvárható motorkínálattal és felszereltséggel került a vásárlókhoz. Az Audi A4 ötödik nemzedéke 2015-ben látott napvilágot, és minden apró részletével a vállalat precizitását és eleganciáját hirdette. Újítottak a külső és belső dizájnon, valamint a motorikán is: például új fényszórót terveztek hozzá, több mint 20 cm-rel megnövelték a hosszúságát (miközben a súly 120 kg-mal csökkent), javítottak a fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási mutatókon, s az extrafelszereltség opcióit is a legmodernebb kor igényeihez alakították.

Az Audi A4 kategóriatársai között

A 2016-os év első felében többek között a Limusine, az Avant, az all road quattro és a sportváltozatok között válogathattunk, továbbá számtalan extra is rendelkezésünkre állt a 12,3 colos színes központi LCD-kijelzőtől és az androidos és iOS infotainment rendszertől kezdve a programozható színárnyalatú belső hangulatvilágításon és az érintőképernyős adatbevitelen át egészen a luxuskategóriák szintjével felérő biztonsági lehetőségekig (több mint harminc különféle típusú vezetősegítő-rendszer rendelhető a modellhez az eleve széles spektrumot kínáló alapfelszereltségen felül is). Bár az új A4-es gépkocsik 80 százaléka cégautóként kerül forgalomba, a használt autók piacán jelentős szegmenssel bír a középkategóriát kereső magánszektor is. A világ számos országában (például Magyarországon, Belgiumban, Kínában, Brazíliában, Indonéziában, Oroszországban és így tovább) leányvállalatokkal rendelkező Audi neve garancia a minőségre, így versenytársai, például az Opel Insignia, a Volkswagen Passat, a Ford Mondeo, a Mazda 6, a BMW 3, a Mercedes-Benz C-osztály, a Cadillac CTS, a Volvo S40, V50, S60 és XC90, a Lexus IS, a Subaru Legacy, a Jaguar X-Type, a Honda Accord, valamint a Citroen C5 mellett is meggyőzőnek bizonyul a középkategóriás járművek széles spektrumában.