Az első gépjármű, amely egy jeges és havas síugró pályán felment? Az Audi gyártmánya. A sofőr, aki elfelejtette hol van a kocsija tanksapkája? Egy Audiban ült. És hol vesztette el az arany Elvis a csípőmozgását? Egy Audi műszerfalán. Az ingolstadti prémium autógyártó nemcsak reklám történelmet írt, hanem új szintre emelte az előremutató technológiai újításokat, az elegáns dizájnt, az elsőosztályú kényelmet és a sportos vezetési stílust. A magas minőség és részletekbe menő tökéletesség garantálja az Audi gépjárművek hosszú és egészséges élettartamát. Szintén nem csoda, hogy az Audi modellek a német Dekra és ADAC használtautó-jelentéseiben rendszeresen a dobogós helyek valamelyikén végeznek. Legyen szó kis-, közép- vagy felsőkategóriáról, SUV-ról vagy szabadidőautóról, egy Audi még használtan is jó választás.
Aki használt autót keres, az Audival nem hibázhat: az érdeklődőknek nagy választékban áll rendelkezésére jármű a felső-, közép- és kompaktkategóriában egyaránt - különböző meghajtással, színben és lakkozással és olyan különleges felszerelésekkel, mint például az összkerékmeghajtás vagy a multimédiás rendszer. Ezenkívül az autók markáns dizánjukkal, jellemző egyedi hűtőrácsukkal , és ívelt formavilágukkal is kitűnnek, amelyek megkönnyítik a márka felismerhetőségét. A gépjármű élettartama magas , a német mérnöki zsenialitás az Audi márka jól ismert tulajdonsága. Akár alig használt vagy sok évet vezetett járműről legyen szó , az ingolstadti autógyártó kocsijai mindig tökéletesen vannak legyártva.
Egy kis Audi-modell ízelítő azokról a modellekről, amelyek az eladási listát vezetik az összehasonlító portálunkon
Haladás Technikája is jelzi: az Audi már évtizedek óta ezzel a szlogennel reklámozza termékeit. Ez nemcsak a prémium felsőkategóriás járművekre jellemző, hanem minden más alacsonyabb modellre is Kleinwagen. A technikai innováció befolyásolja az ingolstadti autógyártó jövőbeni modelljeit. Számos újítás, amely ma már alapfelszereltségnek számít a széria autóknál, először az Audinál lett bevezetve. Három területen játszik az Audi vezető szerepet: a permanens összkerékmeghajtásban a szériamodelleknél, a lehető leghatékonyabb és erősebb turbódízel motor technológiában és az innovatív világítási technológiában.
A működési elv alapja a különleges sportdifferenciál. Például, mikor az elülső kerekek a sáros talajon veszítenek a tapadásból, a differenciál gondoskodik arról, hogy a hátsó tengely átvegye az elülső tengelytől a meghajtást. Az előnye, hogy így gyorsuláskor a quattro meghajtás javít a hajtáson , ezáltal a tapadás mindig adott. A tovább fejlesztések közt szerepel a lamellás vagy viszkókuplung, illetve egy központi vagy koronás differenciál is. Több mint 5 millió quattro meghajtású Audi lett értékesítve világszerte és a használtautó-piacon az összkerékmeghajtás igencsak keresett jármű típus.
Az első direktbefecskendezésű turbódízel teljes elektronikus vezérléssel 1989-ben a frankfurt am maini IAA kiállításon lett először bemutatva. Az öthengeres motor szíve egy elosztó befecskendező pumpa volt, amely 900 baros nyomást biztosított a motorban. Ezután következett a változtatható turbó geometriájú (VTG) motor, a négyszelepes V6-os és a V8-as motorok Common-Rail-befecskendezéssel , amely akár 2000 bar nyomást is biztosítani tudtak.
Tipikus Audi jellemző, hogy még használtan is nagyon strapabíróak a motorok. Az AdBlue befecskendezési technológiával a TDI-motorok tisztábbak és a Biturbo változat és a clean diesel technológia még hatékonyabb.
Az Audi 2004-ben elsőként vezetett be LED nappali világítást azért, hogy a vezetést még biztonságosabbá tegye. Ezt további rendszerek követték, mint például a mátrix LED fényszóró. Ez a lehető legjobb módon megvilágítja az országutat - anélkül, hogy más gépjárművek vezetőit megvakítaná. A legújabb innovációk közé tartoznak a lézerspotok a tompított fényszóróhoz , amik olyan fénysugarat produkálnak, amely több száz kilométerre elér. A világítás a funkcionalitás mellett esztétikai értékkel is rendelkezik. A fényszórók formavilága nagyon karakterisztikus eleme az Audiknak és még az idősebb Audi modelleket is messziről fel lehet ismerni róla.
Már több mint 100 éve jelent az Audi márka magas hozzáadott értékű prémium autókat. A vállalati alapokat August Horch rakta le, aki a szász Zwickau városában alapította meg a céget 1909-ben. A márkanév egy szójáték, egy latin kifejezés Horch általi fordításából ered: hallgattasék meg a másik fél - audiatur et altera pars. Innen ered az Audi szó jelentése. A mérnök ezzel egy márkanév vitát is magára akasztott régi vállalatával, az „August Horch & Cie Motorwagenwerken céggel. A nagy gazdasági válság után 1932-ben a négy szász autógyártó, az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer egy márka alatt egyesült: szoros kapcsolatuk emlékére az Auto Union AG négy egymáshoz csatolt gyűrűt választott a márka logójának. Minden márka más vásárlóközönséget célzott meg:
Aki használt Audit keres, leggyakrabban az újabb modellek iránt érdeklődik. Hogy egy szép, ápolt és olcsó példát találjunk, érdemes az Autoscout24 különböző keresési funkcióit használni. A tavalyi, egynapos modellek és a több éves használt autók mellett igazán különleges Audi-modelleket is talál az ember: klasszikusokat és oldtimereket, amelyek a dizájn és technikai történelmét is megalapozták az autógyártásban. Különböző modelleket ajánlunk:
Audi 100 Coupé S | Audi 50 | Audi quattro | Audi 200 Turbo | |
---|---|---|---|---|
Piaci bevezetés éve | 1972 | 1974 | 1980 | 1983 |
Motor Típusa | Négyhengeres | Négyhengeres | Öthengeres turbófeltöltős | Öthengeres turbófeltöltős |
Kapacitás | 1871 ccm | 1092 ccm | 2144 ccm | 2144 ccm |
Teljesítmény | 112 LE | 50 LE | 200 LE | 182 LE |
Meghajtás | Elsőkerék | Elsőkerék | Permanens összkerék | Elsőkerék |
0-ról 100 km/h-ra | 11,5 s | 18,3 s | 7,4 s | 8,7 s |
Végsebesség | 183 km/h | 142 km/h | 222 km/h | 232 km/h |
Fogyasztás | 12 liter Super / 100 km | 8,5 liter Normal / 100 km | 16,6 liter Super / 100 km | 9,4 liter Super / 100 km |
Különleges Ismertetőjele | Az Audi dizájnja még ma is lenyűgöző | Az Audi áttürése a kompaktosztályban | Forradalmi sportcoupé az Auditól | A leggyorsabb középkategóriás szedán a maga idejében |
Mindig egy lépéssel előrébb: ez volt és marad is az Audi mottója. A holnap közlekedési problémái megoldásának kutatásaiban az Audi erősen kiveszi a részét .Új járművek és koncepciók kifejlesztésén dolgozik , amelyek a jövő közlekedési problémáit fenntarthatóan és hatékonyan kezelni tudják. Ez nemcsak a futurisztikus ötletekre - mint például az Audi RQS, egy üvegszálas sportkocsi négy szabadon mozgó golyón, amivel Will Smith az Én, a Robot filmben 2035 során robotokra vadászik - korlátozódik. Az Audi a közeljövőt is szem előtt tartja; az Audi Connecttel az autómárka készen áll a digitális érára.
Az Audi folyamatosan dolgozik azon, hogy modelljei fenntartható alternatívát kínáljanak a vásárlóknak. Sportosság, elegancia és környezettudatosság együttesen - ez jelenti a kihívást. Az eredmény: az ultra modellek. Ezek a könnyűszerkezetes építésnek és a jobb aerodinamikának köszönhetően energiát nyernek vissza és jelentősen csökkentik a kártékony CO2 kibocsátást. És mindezt anélkül, hogy a kényelem vagy a dinamika kárára menne.
Egy sikert az ultra modellek már elkönyvelhettek: 2014 közepe óta több tucat Audi A6 2.0 TDI ultra rója az utakat a német Bundestag járműflottája színeiben. Az ultra kategóriából olyan modellek is elérhetők az Auditól, mint A3, A4 és A5 – ezek a használtautó piacon szintén kaphatók.
A felhasználásnak és annak köszönhetően, hogy a károsanyag-kibocsátás folyamatosan csökken, az ingolstadti konszern további technológia innovációkat mutatott be.
Sportosság és dinamika : ezért áll ki az Audi. Hogy a márkát egy nemzeti vagy nemzetközi audenciának prezentálni tudja, az autógyártó a Sportművészetet pénzügyileg, de még technikai know-how-val és tapasztalattal is támogatja. A tehetségek a világ minden tájáról elkísérik és támogatják a csapatokat és erősítik a csapatszellemet. A motorsport melletti elkötelezettség mellett más sportágnak is élvezik Audi partnerségét a sok más kulturális rendezvény mellett. Az Audi az ArtExperience szlogent használja arra, hogy a kulturális ágakat és eseményeket szimbolizálja. A szponzori elkötelezettség az innováció körül mozog, és egy másik márkajellemzője a cégnek. A cél: új tehetségeket felfedezni, impulzust adni a jövőnek, csúcsteljesítményt elérni.
Sehol másutt nem olyan intenzív az adrenalinhullám, mint a motorsportban. Az Audi Sport TT Kupa az autógyártó sikermodelljeinek versenyszériát kínál. Az istállók egyedi tervezésű Audi TT-ket fejlesztenek ki, amelyek a DTM (Deutsche Tourenwagen-Masters rövidítése) szervezésében kiválasztott versenyeken futnak. Valamint saját gyári csapattal az Audi részt vesz DTM versenyeken és a BMW-vel és a Mercedes-Benz-zel- egész évben izgalmas versenyeket produkál Európa-szerte. Emellett az ingolstadti gyártó részt vesz és prototípusokkal képviselteti magát a lélegzetelállító 24 órás le mans-i versenyen és a WEC világbajnokságon.
A technikai versenysportágakban összegyűjtött know-how jól jön az Audinak akkor, amikor a vevői igényeket igyekszik maximálisan kielégíteni. Az innovációs technológiákat, az ultra elv alapján az extrém hatékony járműveket a versenyeken tesztelik, amelyeket később sorozatgyártásra fejlesztenek tovább. Nemcsak a sportkocsik, mint az Audi R8 vagy a RS modellek profitálnak ebből, hanem végső soron az Audi összes modellje.
Az ingolstadti konszernből származó használtautókban legtöbbször olyan technológiát találunk, amelyet először versenykörnyezetben lett tesztelve: példaként álljon itt az önfenntartó karosszéria Audi Space Frame (ASF) technológiával , amely minden generációnak jól ismert az A8 modellnél 1994-től kezdődően. Eközben sok A2 modell felettébb takarékos háromliteres verziójánál az 1,2 literes turbódízelnél ASF karosszéria található.
A konszern ismert az FC Bayern München focicsapat szponzoráláról , amelyet szolgálati kocsikkal támogat, valamint az Audi Kupa bajnokságnak is a cég a névadója. Az Audi Kupa focifesztiválon kétévente top fociklubbok szerepelnek a világ minden tájáról, mint például az AC Milan, a Boca Juniors Buenos Airesből vagy a FC Sao Paulo. Az Audi továbbá a síben is érdekelt. Támogatója a német síválogatottnak, valamint névadója a FIS Ski Cross világkupának is. A német autógyártó német olimpikonokat és paraolimpikonokat is elkísér versenyeikre és a Nemzetközi Olimpiai Bizottságot (IOC) szolgálati gépjárművekkel támogatja.
Az ingolstadtiak nemcsak a focit, a sít, az olimpiai és paralimpiai játékokat támogatják, hanem ezek mellett sok más egyéb sportágban is érdekeltek. Az Audi ezeken a sportrendezvényeken igyekszik dinamikus top márkaként prezentálni magát. Nemzetközi, nemzeti vagy regionális Az Audi többek között a következő egyesületeket és rendezvényeket támogatja:
A kulturális eseményeket az Audi szintén nagyra értékeli. A hangsúly a klasszikus zenén és képzőművészeten van. A számos Audi kulturális elkötelezettség közé tartozik a Salzburgi és Bayreuthi Fesztiváljátékok, a Schleswig-Holstein Zenefesztivál és a Bajor Állami Opera. Az Audi az Operagála aranyfokozatú támogatója, amelyet a Német AIDS Alapítvány minden évben megrendez. Ingolstadtban a vállalat nyaranta egy saját koncertsorozatot szervez, ahol már a neves Sir Simon Rattle és Daniel Barenboim is felléptek. Számos kulturális intézménynek nyújt támogatást helyben a cég. Egy igazán nívós intézmény a Reihe Solo für Stars amely során ismert színészek lépnek fel a városi színházban.
A Haladás Technikája szlogent az Audi komolyan veszi, amire szüksége is van az autógyártónak a „Holdmisszióhoz“. 2007 óta az autógyártó egy űrhajó építő csapatot támogat, amelynek a célja, hogy elnyerjék a Google által létrehozott Lunar XPRISE díjat. A cél: az Audi Lunar quattro Rovert a holdra szállítani, ahol 500 métert tesz meg és HD minőségű videót készít, amit a Földre sugároz. A részmunkaidőben dolgozó tudósok jól állnak a versenyben, amelyet nem utolsó sorban az Audi tapasztalatának köszönhetnek. Az a használtautó a Holdon, amely Ingolstadban kerül legyártásra, a sikereknek köszönhetően nem utópia többé.