Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
tata-nano-l-02.jpg

Tata

Jóval azelőtt, hogy európai autógyártók a dinamikusan növekedő indiai autópiacot felfedezték volna kis- és kompaktautóiknak, az 1870-es évekre visszavezethető indiai Tata konszern kihasználta azt az ezen a területen rejlő gazdasági potenciált, amit a gyorsan fejlődő szubkontinens kínálni tudott. Az 1945-ben alapított Tata Motors Ltd. céggel kezdődőtt minden. Az autógyártó először vonatok, építési munkagépek és haszongépjárművek gyártására fókuszált. A technikai know-how akkor még nem volt kéznél, így az 1950-es évektől kezdődően elkezdtek a német Daimler-Benz vállalattal együtt dolgozni. Ezt a kooperációt Tata és Daimler az 1990-es évek közepén új szintre emelte, mivel akkor indult meg a Mercedes-Benz személykocsik licenc alapján történő előállítása.

Az első saját fejlesztésű gépjárművek a Tatától

Az 1980-as évektől fogva a Tata az együttműködő partner szerepéből egyértelműen a gyártó szerepre váltott, amely saját termékeket és modelleket dob a piacra. 1971 évében a Tata mérnökök már saját koncepción alakuló benzines motorral rukkoltak elő. Nem kevesebb, mint 10 évvel később legurultak az első saját gyártású tehergépkocsik a szalagról. Az 1990-es években a gyártó bemutatta a Tata Sumo és Tata Indica modelleket, amelyek az első saját fejlesztésű hobbiterepjáró és személygépkocsik voltak. Azóta a Tata India legnagyobb autógyártója. A haszongépjárművek, a kistehergépkocsik és a buszok mellett a személygépkocsi-gyártás került a középpontba.

A Tata felvásárlásokkal erősíti nemzetközi pozícióját

Ugyanakkor az indiai gyártó egyre jobb helyet vív ki magának a nemzetközi porondon. A haszongépjármű-alkatrészeket gyártó dél-koreai Daewoo mellé megszerezték Európában a Jaguárt és a Land Rovert is, amellyel Észak-Amerikában is megvetette a cég a lábát. A cél az, hogy az időközben terebélyesre nőtt modellpalettát nemsokára a külföldi piacokon is árulják. Európában a Tata először Olaszországra, Spanyolországra és Lengyelországra koncentrált. A piacra törés szerepét a Tata Nano kisautóra bízná a gyártó, amelyet az Indiaiak mint a világ legolcsóbb autóját reklámoznak, és amely hazájában felettébb sikeres volt.

Kis- és kompaktautók a Tatától

A 2009 óta gyártott Tata Nano a gyártó bevezető modellje lett. Ezt előzte meg az 1998 óta gyártott Tata Indica kisautó, amit jó 10 évvel később követett a Tata Vista. A 2002-ben bemutatott ferdehátú szedán és a kombiként bemutatott Tata Indigót 2009 óta kínálja a cég, amelynek új generációs neve Tata Manza és lépcsős hátú modellként kapható.

Terepjáró és SUV a Tatától

A Tata Sumo terepjáróval kiegészült a termékpaletta, amely 2008-ban Sumo Grande néven új generációs modellként lett ismert, és egy új kényelmi fokozatot jelentett a [szabadidős terepjárók (SUV)] sorában. Egy nagy SUV-val már 1998 óta rendelkeztek az indiaiak a program keretében, melynek neve Tata Safari, amit később felváltott a kisebb Tata Aria. A Tata Xenon és Tata 207 modellel a gyártó beszállt a pick-up járműosztályba.

Kistehergépkocsi, kisautók és vanok a Tatától

A használtautó szegmensben a Tata minden súlycsoportban képviselteti magát. A beszálló modellt a könnyű súlyú kategóriában a kistehergépkocsi Tata Ace jelenti, amit különböző felszerelésekkel gyártanak. Az előbbit egészítik ki a programban a Tata Magic és Tata Winger minibuszok, amelyek 7 üléses változatban érhetőek el.