Ugrás a tartalomra
BMW 320

A legkedveltebb hármas szedán a BMW 320

A BMW 320 a müncheni gyártó legkeresettebb hármas szedánja. A sorozat egyetlen modellje volt, melyet már a termelés első évétől többféle motorral is kínáltak. A BMW 320 2,0 literes hengerűrtartalommal 1975-ben jelent meg négyhengeres motorral és 109 lóerővel, hathengeres motorral és 122 lóerővel, illetve befecskendezéssel BMW 320i néven 125 lóerővel, négyhengeres motorral is elérhető volt. A járművek a kezdeti években elérték a 172-182 km/h-s végsebességet. Az első E21 sorozat modelljeit 1975 és 1983 között gyártották, és kezdetben csak kétajtós szedánként készültek Regensburg és München gyártóüzemeiben. A BMW 320 eltért a kisebb BMW 316 és BMW 318 modellektől, mégpedig kettős, kerek fényszóróival, melyek a következő E30 sorozat 1982-1994 közötti modelljeinek arculatát is meghatározták a BMW 3-as sorozatában.

A BMW 320d a sportos dízelt képviseli

Bár a motor nem változott az E30 második sorozatában, a müncheni székhelyű gyártó sokat foglalkozott az új karosszériaváltozatokkal, hogy minél szélesebb vásárlói réteget tudjon megszólítani. 1982 után megérkezett az első kombi BMW 320 touring néven, illetve egy négyajtós szedán, egy kabrió, egy kupé modell és egy ferdehátú egyterű is piacra került. A BMW 320 külső jegyeiben csak kevésbé változott a következő E36 sorozathoz képest, mely 2000-ben jelent meg. Jelentős előrelépés volt a tervezésben és a motortechnológiában az 1998 és 2007 közt gyártott E46 sorozat. Ez volt az az idő, amikor a BMW az újdonsült dízelt először építette be a 3-as sorozatba közvetlen befecskendezéssel. A BMW 320d először szedánként és kombiként volt elérhető, 100 kW (136 LE) teljesítménnyel és 2001-ig gyártották. Ezután a 10 kW-tal erősebb dízel következett szedánként, kupéként, egyterűként, kabrióként és touringként. A BMW 320d volt az egyetlen hármas, melyet minden karosszériaváltozatban gyártottak. Benzinesként a BMW 320i 125 kW (170 LE) teljesítményre volt képes, 2,2 literes hengerűrtartalommal és hat hengerrel minden formában elérhető volt, kivéve BMW egyterűként.

A BMW 320 energiatakarékos technológiája a környezetet is figyelembe vette

Az E90 sorozat 2005-től a gazdaságos meghajtástechnikára helyezte a hangsúlyt, így a hármast is áthatották a modern környezetvédelmi jellemzők. A BMW 320 egy szabványos hatfokozatú váltót kapott, 2007-től pedig Start-Stop rendszert. A BMW 320d közös nyomócsöves dízelt is kapott, 2006-tól pedig részecskeszűrőt. A benzines BMW 320i új négyhengeres kétliteres motort kapott, teljesítménye 125 kW (170 LE), átlagfogyasztása 6,1 liter, CO2 kibocsátása pedig 146 g/km. A BMW 320d 130 kW (177 LE) teljesítményű motorral, 4,8 literes fogyasztásával és 128 g/km CO2 kibocsátással volt elérhető. Különkiadása, a BMW 320si 127 kW (173 LE) teljesítménnyel és 225 km/h végsebességgel 2006-ban érkezett, BMW Touring sportautóként. Ezenkívül összkerékmeghajtású BMW 320 xDrive is van a programban, melynek fogyasztása 5,4 liter gázolaj, CO2 kibocsátása pedig 143 g/km.