Használt BMW M6 keresése az AutoScout24 oldalon

BMW M6

BMW M6 – luxus és erő kéz a kézben

BMW M6: a kezdetek

Jónéhány ember felkapja a fejét, ha a BMW M sorozatáról hall. A nívós német márka autóinak sportváltozatai között azonban van egy modell, amely még talán a többinél is több elismerő sóhajtást kap, ez pedig a hatos szériára épülő M6. Azt azonban kevesen tudják, hogy elődjét már 1983-ban bevezették a piacra, akkoriban azonban még M6 és M635 CSi néven is ismerhették. A jármű esszenciáját a hatos sorozattól kölcsönvett és átdolgozott karosszéria, valamint az M1-es motorja jelentette, amellyel a 250 km/h végsebességű autó a korszak második leggyorsabb BMW-je volt. A kétajtós kupé ezt a 3,5 literes 282 lóerős motorjának köszönhette, ami a nehezebb és hosszabb karosszériát is olyan dinamizmussal tudta mozgatni, ami megalapozta az M6-os hírnevét. A tiszteletet parancsoló erő azonban csak az érem egyik oldalát adta. A másikon ott volt a „sima” hatostól örökölt luxusfelszereltség, amely minden a korszakban elérhető prémium felszereltséget magában foglalt, legyen az a teljes bőr belső vagy az ülésfűtés. Ez az egyedi párosítás és a BMW-től megszokott minőség jelentős sikert eredményezett, ami miatt az M6-osból a viszonylag magas árkategória és az exkluzivitás ellenére is több mint 7500 darab fogyott. Manapság a használtan megvásárolható darabokat ritkaságként tartják számon, a német vállalat azonban 2005-ben a modell új generációjával örvendeztette meg a sportos luxusautók rajongóit, mely napjainkban is a gyártó kínálatának részét képezi.

Az M6 az új évezredben

A BMW a 2005-ös Geneva Motor Show-n mutatta be a hatos széria izmosított változatát, az új M6-ost. Az új széria a 2004-ben megjelent E63/E64 kódjelű alapváltozatra épült, de attól külsőleg és a belsőt illetően is jelentősen eltért. A megjelenésbeli változások a karosszéria „agresszívabb” kialakításán felül a nagyobb kerékméretben és a különleges kialakítású felnikben nyilvánultak meg, a kocsin bizonyos helyeken fellelhető „M” embléma pedig a motorháztető alatti különbségeket sejtette. Nem is ok nélkül, mivel a második generációs M6-os szívét egy 5 literes, 500 lóerős erőforrás adta, ami az 520Nm-es nyomaték jóvoltából kevesebb mint négy és fél másodperc alatt gyorsította az autó tekintélyes méretű testét 100 km/h-s sebességre. A szekvenciális és manuális váltóval is elérhető M6-os súlyát a kívánt vezetési élmény elérése érdekében olyan anyagok használatával is csökkentették, mint a szénszál-megerősítésű tető és az alumíniumból készült ajtók. Az elegáns kinézettel hódító erőgép a hagyományosnak mondható kupé mellett elérhető volt vászontetős kivitelben egyaránt. Volt azonban közös tulajdonsága is a két verziónak, ez pedig az alapmodelltől megörökölt kiemelkedő minőségű beltér, ami a gyakorlatban számtalan színben elérhető fűtött bőrüléseket és bőr belsőt, tolatóradart, kormányváltót, elektromos ülésállítást, valamint GPS navigációt jelentett. A második széria gyártásának 2010-es befejezése után is népszerű maradt, a használtan meglehetősen ritkaságszámba menő autót sokan keresik, köszönhetően az említett jó tulajdonságainak és mára már sokkal kedvezőbb árának.

Frissen a mezőnyben: az M6 legújabb nemzedéke és versenytársai

Az M6-os legfrissebb nemzedéke 2012-ben debütált, a modell történetében először három kivitelben kínálva az M-széria csúcsát jelentő járműveket: a már többé-kevésbé megszokott kupé és kabrió kivitelek mellé megérkezett a négyajtós, négyüléses Gran Coupé is. Az aktuális irányzatoknak megfelelően divatosan elegáns és letisztult vonalakkal operáló autókon tovább könnyített a gyártó és már a motor sem a régi. Az új változatokat ugyanis 4,4 literes V8-as blokkokkal készíti a BMW, ami adott esetben 560 lóerőt szabadít az aszfaltra, 4,2 másodperc alatt repíti az autót 100 km/h sebeség fölé, mindezek tetejébe pedig az M Driver’s Package extrával akár a 305 km/h végsebességet is garantál a kocsinak. Elérhető továbbá az M6-oshoz egy úgynevezett „Competition Package” is, mellyel a gyorsulás 3,9 másodpercre rövidül, valamint lóerőkből is 17-tel több jut a motorba. Az M6-osban már az elődöktől is megszokott módon ezúttal is igen hangsúlyos szerepet kap a kényelem, amit a márkától már elvárható módon luxuskivitelben élvezhetnek a vásárlók. Ennek megfelelően tehát a minőségi utastér része a bőrkárpit és az ülésszellőztető rendszer, a Hi-Fi, a tolatókamera, valamint a napfénytető is. Ügyelt továbbá a BMW a biztonságra is, így függöny- és hátsó oldali légzsákokat, lassító funkciós tempomatot és még számos egyéb passzív és aktív védelmi funkciót épített be a járműbe. A viszonylag sűrű mezőnyben akad azonban jó pár ellenfele a bajor modellnek, amelyek között a Cadillac CTS-V, a Mercedes E63 AMG S, az Audi RS 6 jelentenek alternatívát, valamint a Gran Coupé ellenfeleként a Maserati Quattroporte és a Jaguar XFR is szóba jöhetnek. Az M6-os viszont három változatával sikeresen lefedi a szűk célközönség változatos igényeit, ebből kifolyólag pedig a használt modellek népszerűségén túl is nagy érdeklődésre tarthat számot a jövőben.