Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
cadillac-l.jpg

Cadillac

A Cadillac a nagy amerikai luxusautók megtestesítője, mióta a General Motors (GM) az 1930-as években piacra dobta a nagy lökettérfogatú V16 motorokkal felszerelt Cadillac 452 sorozatot vagy a 60/62-őt. 1902-ben lett alapítva majd 6 évvel később a GM felvásárolta. Az 1950-es években élte fénykorát, mikor olyan személyautók, mint a Cadillac Eldorado vagy DeVille az amerikai luxusálom szerves részét képezték. A Cadillac az Eldorado modellel a legdrágább sorozatgyártású autót tudhatta magának minden más gyártóval szemben. Az európaiaknak a 8,2 lökettérfogattal rendelkező autók mindig is kicsit túlméretezettnek tűntek. Miután az 1990-es években csak a Cadillac STS volt aktív a piacon, a GM offenzívába kezdett az európai piacokon. Sikeres modellek jöttek a piacra a Cadillactől a kisautó kategóriában. A Cadillac márkajelzése: V-alakú krómozott rácsegységek, jellemző céges írással és tipikus függőleges hátsó lámpákkal.

Cadillac középkategória

A Cadillac a középkategóriában a BLS Sedan modellel a szedán kategóriában és a 410 literes csomagtérrel rendelkező BLS Wagonnal a kombi kategóriában 2007-ben lépett be az európai piacra. A Cadillac BLS volt az első kombi a Cadillac történetében. Egy másik újdonságnak a 2008-ban bemutatott bioetanol meghajtású Flexpower motor volt, ami 147 kW (200 LE) teljesítményre volt képes. A választékhoz tartozik még két benzines, 2,0 és 2,8 literes 120 kW (175 LE) és 188 kW (255 PS) közötti teljesítményre képes motor valamint az 1,9 literes turbódízel, amelynek maximális teljesítménye elérte a 132 kW-ot (180 LE). A Cadillac BLS hatfokozatú manuális sebességváltóval vagy ötfokozatú automatával volt elérhető, négy különböző felszereltséggel. Kifejezetten a külföldi piacokra lett tervezve, és különösképpen Európára tekintettel lett kifejlesztve.

Cadillac felső középosztály

A felső középosztályban a Cadillac 2007-ben mutatkozott be Németországban az új Limousine Cadillac CTS változattal. Két V6 motor, 2,8 literes (155kW/211 LE) és a 3,6 literes (229 kW /311 LE) változatban kapható, amelyek fogyasztása 11 liter (263 g/km CO2) és 12 liter (285 g/km CO2) volt, míg a végsebessége elérte a 249 km/h-t. A 2009-es gyártási évben jött ki az új 2,9 literes dízel 184 kW (250LE) teljesítménnyel. A Cadillac nagy teljesítményű sorozatában, a V-sorozatban, a CTS sport szedán 2008 óta V8-as 410 kW (550 LE) 6,2 literes motorral fut. Választható össz- és hátsókerék-meghajtással is. Mint négyüléses kupé, a Cadillac CTS modellt 2008 óta V6-os benzinmotorral és 2,9 literes dízellel ajánlják, mindkettő hatfokozatú manuális sebességváltóval van felszerelve. A Cadillac prémiummodellje a felső középkategóriában a Cadillac STS. A modell V8-as motorokkal és 239 kW (325 LE) teljesítménnyel szabadon választható összkerékmeghajtással is. A hátsókerék-meghajtás mellett a Cadillac STS egy kisebb V6-os, 189 kW (257 LE) teljesítményű motorral is elérhető volt. A csúcsmodell Cadillac STS-V kompresszorral 350 kW (476 LE) teljesítményre képes.

Cadillac felsőkategóriás SUV

A SUV-kategóriában a Cadillac az Escalade modellt kínálja már 1999 óta az USA-ban, és az újabb változat 2007 óta kapható a német piacokon is. A Cadillac Escalade hátsókerék-meghajtással vagy összkerékmeghajtással kapható, maximális 2565 kg vontatókapacitással rendelkezik, továbbá nyolc utas fér el benne kényelmesen. A V8-as 6,2 liter lökettérfogatú 301 kW (409 LE) teljesítményű modell átlagos fogyasztása 16,2 liter (382 g/km CO2). A Cadillac Escalade 2008-tól először 6 literes hibridmeghajtásos változatban lett értékesítve. A hibrid-modellek különlegességei: az elektromos motor használata a hosszú utazások során bekapcsolja a nyolc henger felét, hogy csökkentse üzemanyag-fogyasztást. A Cadillac Escalade technikai platformján alapul a GM Hummer modellje H2.

Cadillac Crossover és Roadster

A Cadillac Crossover modellje az SRX 2004-ben született meg, mint kisebb Escalade SUV. Az SRX V6-os 3,6 literes (239 kW 325PS) és nagyobb V8-as 4,6 literes (190 kW / 258PS) változatban kapható. A fogyasztása 13 liter (309 g/km CO2) és 14 liter (331 g/km CO2) között mozgott. 2004 óta a Cadillac XLR-V roadster hidraulikusan lenyitható keménytetővel is kapható Európában. A 2009-ben megjelent új változat 4,4 literes V8-as kompresszoros motorral 331 kW (450 LE) teljesítményre képes, és egy hatfokozatú automata sebességváltóval van ellátva. A végsebessége 250 km/h-ra lett leszabályozva.