Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
ferrari-ff-l-01.jpg

Ferrari FF

Ferrari FF áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Ferrari FF, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Annak ellenére, hogy az olasz sportautógyártó Ferrarinál a négyajtós kupék hagyományosan inkább kisebb szerepet töltöttek be, mint a konkurens Maseratinál, a Gran Turismók a Ferrari 365 GT bemutatása óta rendszeresen jelen voltak a maranellói gyártó programjában. Egy rövid megszakítás után, az 1990-es években az olaszok bemutatták a Ferrari 456 gyártási sorozatukkal a 2+2 üléses kupéjuk modernizált változatát, melynek formatervezése a GT kupékat egészen a Ferrari 612-ig meghatározta. Amikor a Scaglietti gyártása 2011-ben lejárt, a készítő teljesen új akcentusokat használt a Gran Turismóknál. A 2011-ben piacra vitt, Ferrari FF néven bevezetett négyüléses két szempontból is fontos újításokat hozott magával: megváltozott a karosszéria formája és a meghajtástechnológia, az olaszok először használtak sorozatgyártásban egy saját maguk által kifejlesztett négykerékmeghajtást.

A Pininfarina a Ferrari FF-t Shooting Brake-ként alakította ki

Míg a maranellói Gran Turismók eddig a kupék klasszikus formáját használták fel, addig a Ferrari házi tervezője, a Pininfarina az FF-nél egy Shooting Brake formájú kupét formált meg. Ennek a Ferrarinál használt hátsórész-konstrukciónak az előnye: a Ferrari FF-nek egy jó 450 literes térfogatú csomagtartó állt rendelkezésére. A hátsó ülések hátrahajtásával akár 800 literes rakodótér is felszabadulhatott.

A Ferrari FF formatervezési koncepciója

A korábbi GT gyártási sorozatok fejlesztéseiből a Ferrari FF hátsó részénél csak a kerekített fényszórók maradtak meg. Az elölnézetet tekintve azonban az FF még mindig az elődjénél ismert karakterisztikus, ovális arcát mutatta. Viszont a szellőzőnyílások vékonyabbak és ezáltal elegánsabbak is lettek. Sportos ellenpontként hatottak az extrém magasra elhelyezett elülső fényszórók, melyek vertikális építési formáját a Ferrari 458 Italiától kölcsönözték.

A Ferrari FF a V12-es aggregátorból 660 lóerőt tud előhívni

A maranellói négyüléses kupékat már hagyományosan a tervező legerősebb motorjaival szerelték fel. Az FF-nél is egy V12-es aggregátorra esett a választás, mely 485 kW-ra (660 LE) tud visszanyúlni és 6,3 literes lökettérfogattal rendelkezik. Ezzel szemben az elődnél használt V12-es hajtómű teljesítménye szinte szerénynek mondható: a Ferrari 612 Scaglietti 5,7 literes lökettérfogatából 397 kW-ot (540 LE) tudott meríteni.

Négykerékmeghajtás a Ferrari FF számára

A gyártó eddigi leggyorsabb modelljeként a Ferrari FF 3,7 másodperc alatt érte el állóhelyből a százas értéket. A kupé csúcssebességét a gyártó 335 km/órában határozta meg. A sportos csúcsteljesítmény mellé még egy újítás jutott a Ferrari FF-nél: ez a maranellói kupé volt az egyik első sorozatban gyártott modell, mely négykerékmeghajtással volt felszerelve.