Használt Fiat 500 keresése az AutoScout24 oldalon

Fiat 500

A Fiat első generációja 1977-ben épült meg

A kompromisszumok nélküli gömbölyű Fiat 500, amely az 1950-es években kezdte uralni Olaszország utcáit, évtizedekig a [Fiat]() autógyár egyik legjellemzőbb modellje volt. Ugyanakkor az első generációs járművek egészen a háború előtti időszakra nyúlnak vissza, amikor a turini tervezők megalkották a Fiat 500 elődjét, a Topolinót, mely a szó szoros értelmében az egyik első európai Vokswagen volt. Az utódja mintegy 20 évvel később épült meg és az 1970-es évek óta szinte semmit sem változott. A gyártó bármilyen modellt készített, a Fiat 500-hoz hasonló alakja sem a Fiat 126-nak, sem a[Fiat Pandának]() nem volt. Az új évezredben a kisautó kategóriában hirtelen népszerű lett a retro stílus, a Fiatnak pedig nem kellett sokat gondolkoznia azon, hogy melyik modelljével robbanjon be a retro kisautó-őrületbe.

A Fiat 500 2007-ben kétségkívül újból retro modell lett

Az első generációs Fiat 500 utódjának tervezésekor az olasz autógyártó kisebb hangsúlyt fektetett az érzelmekre. A legkisebb Fiat-modellek abban az időben gyakorlatilag az árral tudtak versenyezni Franciaországban. Egy retro modell esetében ez másként működik. Itt a tervezés során elsősorban azt a módot kell megtalálni, amely a nosztalgikus stílust megfelelően ábrázolni tudja. A modern technológia tekintetében pedig a vezetési élményt és a biztonságot kellett megfelelően elhelyezni a [ kisautóban](), hogy az ““lifestyle”” autó érzését keltse. A fenti elgondolások eredménye a Fiat 500 új generációja lett, amely 2007-ben került első alkalommal kereskedőkhöz.

A Fiat 500 egy kis szedán és lifestyle kabrió

A gömb alakú testtel és a nagy szemekkel a Fiat 500 teljesítette a tervezéssel szembeni feltételeket, annak ellenére, hogy a történelmi sorozatok modelljei általában sikerre vagy kudarcra vannak ítélve. Nyilvánvalóan látható, hogy a Fiat 500, kis szedán létére szignifikánsan nagyobb volt, mint a klasszikus Fiat 500 második generációja, 3,55 méter hosszúságával és 1,62 méter szélességével. Az építési technológia a 2007-es évtől kezdődően több alkatrészt is átvett a Fiat sorozat Pandájától. Mindezek ellenére a Fiat 500-ra egy sportos alternatívaként lehet tekinteni a kisautók szegmensében. Ezért is készült a Fiat 500 2009-es változata széles, nyitható textiltetővel. Vizuálisan a Fiat 500 majdnem egy [kabrió]() lett, ám szerkezetileg egy napfénytetős szedán.

A Fiat 500 motorja

A 2007-ben épült Fiat 500 két benzinmotoros verzióban készült, 51 kW (69 LE) és 74 kW (100 LE) teljesítménnyel, ami hozzájárult a Fiat 500 182 km/h végsebességéhez. A hagyományos Fiat 500 csúcsmodellje az Abarth sportmotorral került piacra, mely teljesítménye 118 kW (160 LE). Megépítették két dízelmotoros változatot is, mely 1,3 literes hengerűrtartalommal 70 kW (95 LE) teljesítményre képes.