Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
fiat-barchetta-l-01.jpg

Fiat Barchetta

Fiat Barchetta áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Fiat Barchetta, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Fiat Barchettától biztos, hogy erősebben kezd el verni minden olasz sportautó rajongó szíve. A Barchetta, melynek neve olaszul kis hajót jelent, nevéhez hűen valóban erre emlékezteti a szkeptikus vásárlót is: gyönyörű, kerek formák, hosszú motorháztető, alacsony padló, és a legfontosabb: mindez tető nélkül, ha az ember úgy kívánja.

Történelme 1995-ig nyúlik vissza, és egészen 2005-ig gyártották, bár 2002-től egy 2 éves gyártási szünet következett a Maggiora csődje miatt. A karakteres, pofás küllemért egy nagy nevű emberekből álló dizájner csapat felelt, Andreas Zapatinas és Alessandro Cavazza közösen alkották meg a roadster formatervezését Peter Barrett Davis felügyelete alatt a Fiat főhadiszállásán. Zapatinasnak egyébként nem ez volt az egyetlen nagyszabású kabriója, amit tervezett, a BMW Z8-cal is letette később a névjegyét az asztalra. Az 1-es Punto alapjaira épülő Barchettát a Maggiora karosszériagyártó rakta össze, mégpedig nagyrészt kézzel a chivassói üzemükben. Ehhez a csodálatos, kicsit a Mazda MX5-re emlékeztető külsőhöz motorikusan egy 1,8-as négyhengeres szívómotor tartozik. 1056 kilogrammos tömeg, 164 Nm forgatónyomaték, 200 km/órás maximális sebesség, 8,9 másodperces gyorsulás 0-ról 100-ra, 8,4 literes átlagfogyasztás, 131 lóerő: ilyen technikai adatokat lehet találni a Barchetta prospektusában. Ezekre az adatokra egyáltalán nem lehet panasz, sőt, nagyon is rendben vannak, az egyetlen olyan szám, ami aggasztó lehet a Barchetta kapcsán, az a kicsi csomagtere, amelybe összesen három rekesz fér bele, de akinek az elsőszámú szempont a nagy csomagtér, az úgysem ezt az olasz csodát fogja választani. A motor ismerős lehet a Fiat rajongóknak: számtalan Fiat (például a Fiat Coupé) és a Lancia Lybra is erre az Alfa Romeo koncepcióra épül. Az idő folyamán a motorból több változat is került a Barchettákba, ezek azonban csupán apró részletekben és kibocsátási értékekben tértek el egymástól, teljesítményben nem. Számos különleges változat jelent meg a roadsterből, amelyek színükben, karosszériájukban, vagy belső kialakításukban különböztek. 1998-ban és 1999-ben egy Limited Edition, 2000-ben a Lido, a Riviera és az Amalfi, 2001-ben a Naxos és a Milano, 2004-ben pedig az Adria került piacra. 2000-ben az alapmodellt felszerelték egy harmadik féklámpával, 2003-ban pedig átdolgozták az autó elejét és hátulját is. A két éves kényszerpihenő a Maggiora csődeljárás alá helyezése miatt volt szükséges, és a 2003-as visszatérés megújult lökhárítókat hozott. Azonban az alkalmazott technológiákon és a motor kialakításán a gyártás ideje alatt nem sokat, szinte semmit nem változtatott a Fiat. Viszont egy jól működő koncepción nem kell változtatni, és egy biztos: a Fiat Barchetta az. Az autóról a leghíresebb teszttel valószínűleg a Top Gear csapata rukkolt elő 2010 decemberi adásában. Betlehemi vándorútjukon a bölcsek útját követték. Jeremy Clarkson egy Mazda MX5-öt, James May egy BMW Z3-mat vezetett, ilyen konkurens autók mellett pedig külön nagy szó, hogy a műsor győztesének egyértelműen a Richard Hammond által vezetett Fiat Barchettát választották. De nemcsak a három híres, arrogáns brit tesztjében, hanem a legtöbb autós szakértő szemében megállta a helyét: mindenhol külön kiemelik a tökéletes futóművét, a közvetlen kormányzását és a tökéletes vezetési élményt. Ez az első meghajtással rendelkező kocsi sok sportautó-kedvelőnek adott már felejthetetlen élményeket. 1995-ben még az év kabriójának is megválasztották, ez is mutatja jelentőségét és népszerűségét. 57 521 eladott példány után a gyártást 2005 júniusában állította le a Fiat.

Amellett, hogy a Barchetta egy igazán jól vezethető roadster, igazi különlegességnek is számít. Használtautó-vásárlók meglepve tapasztalhatják, hogy csak pár darab eladó van az országban, így érdemes lecsapni a megfelelőre. Aki használtautót vesz, annak az egyik legfontosabb kikötése az ár szokott lenni, és ezen a téren sem okoz csalódást a Barchetta, ugyanis az átlagosnál alacsonyabb áron lehet hozzájutni ehhez az olasz kuriózumhoz. Aki pedig valamiért mégsem találna egy minden kritériumnak megfelelő Fiat Barchettát, annak még mindig ott van a konkurencia válogatni: a már említett BMW Z3 vagy a Mazda MX5, a Rover MGF, a Mitsubishi 3000 GT vagy talán még a Hyundai Scoupe. Ebben a kategóriában viszont Barchetta az egyik, hacsak nem a legjobb választás a sebesség, a napfény és a süvítő szél szerelmeseinek.