Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
fiat-panda-l-01.jpg

Fiat Panda

Fiat Panda áttekintés

4,5 (ratings)

Átfogó áttekintést talál az autóról Fiat Panda, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Fiat történelemlecke

A Fiat (Fabbrica Italiana Automobili Torino) autógyárat 1899-ben több befektetőtársával együtt Giovanni Agnelli alapította, és a céget egészen 1945-ben bekövetezett haláláig igazgatta. 1903-ban már teherautók is készültek az üzemben és 1910-re Olaszország legkedveltebb márkája vált a fiatal vállalkozásból, viszont az első világháború során sok másik vállalathoz hasonlóan kénytelenek voltak átállni a hadianyagok előállítására. Ugyanakkor a Fiatot nem érte jelentősebb kár a háború során és az 1920-as évekre az olasz autópiacon vezető szerepet töltött be, így 1923-ban megépítették a korabeli Európa legnagyobb autógyárát, a Torino mellett található legendás Lingottót. A termelés hatalmas iramban emelkedett és a Fiatnak már módjában állt szélesebb tömegek számára is elérhető járműveket készíteni, például az 509-est, a Balillát vagy a híres Topolinót. A második világháború már jelentősebb mértékben visszavetette az olasz vállalatot, de az 1945-ben megkötött béke után a cég újra képes volt felvenni a fejlődés ritmusát és olyan sikeres autókat gyártottak, mint az 500-as vagy a 600-as típusok. Az 20. század közepén a Fiat az alapító Giovanni Agnelli unokájának irányítása alatt működött, ekkor rohamos fejlődésnek indult, melynek eredményeképpen 1967-ben felvásárolta a vetélytárs Autobianchit, ezt pedig két évvel később a Ferrari és a Lancia bekebelezése követte. Az egyre kiterjedtebb cég néhány év elteltével, 1986-ban megszerezte az Alfa Romeót is, a sorozatot pedig a Maseratival folytatta 1993-ban. 2000-ben a Fiat aláírt egy együttműködési megállapodást a GM-mel, ezt viszont öt esztendővel később felbontották, így a rövid életű kooperáció után az olasz cég voltaképpen napjainkig függetlenül tevékenykedik. Az első Fiat Pandát 1980-tól kezdődően 15 évig gyártották, majd egy hosszabb szünetet követően az ezredforduló után újraélesztették a modellt.

Az előd...

Az eredeti, 1980-ban megjelent Fiat Pandát a híres Giorgio Giugiaro tervezte, a kocsi pedig a 80-as évekre jellemző szögletes dizájnt kapott és a szerényebb anyagi körülmények között élő embereknek szánt, olcsón fenntartható konstrukció volt. Kizárólag háromajtós karosszériával gyártotta az olasz márka, de készült belőle vászontetős kabriókivitel is. A kisautó ennek tetejében meglepően tágas teret hagyott a csomagoknak is, és méretéből kifolyólag a parkolás is egyszerű műveletnek számított vele. Korában egyedülálló és a hasonló méretű járművektől szokatlan módon 3 évvel megjelenése után a Panda elérhetővé vált 4x4-es kivitelben is. A modell igazi második generációja 2003-ban érkezett és a méltó örökösévé tudott válni a népautóvá érett elődnek. Megjelenése illeszkedett a Fiatnál az ezredforduló után megszokott látványvilágba, modern hatású idomokkal és élénk színekben készült az új Panda. A friss típust 1,1 és 1,2 literes benzinesek, vagy 1,3 literes Mjet dízelmotorok hajthatták, és valamelyest a „nagy öreg” előtt tisztelegve ezek fogyasztása sem szökött az egekbe, így továbbra is alacsony költségek mellett volt üzemeltethető a modell. Megjelent még a hagyományos verziók mellett a sportos Panda 100HP is 1,4 literes motorral, illetve a különleges színeket kínáló Alessi kivitel, továbbá a patinás múlt előtt is lerótta tiszteletét a Fiat a kocsi 4x4-es változatával. A könnyen vezethető, komfortos rugózással készített kisautó méreteihez mérten terjedelmes helykínálattal készült és extraként a hátsó üléssor is mozgatható volt. Felszereltség tekintetében a második nemzedék esetén akár üvegtető is a vevők rendelkezésére állt, a harmadik széria képviselői pedig 2011-től gördülnek le az olaszok gyártósorairól.

...és az utód: a Fiat Panda és vetélytársai manapság

A Pandának akár öt személy szállítására is alkalmas legújabb verzióját minden dimenziójában áttervezte a gyártó, így a kompakt jármű nagyobb csomagtérrel és tágasabb belső térrel rendelkezik. Megjelenés terén a divatosan elegáns vonalak dominálnak, a lekerekített formák pedig egy kis terepjárós érzést biztosítanak. A belső teret még több tárolórekesszel tervezték, a különféle kárpitok pedig javítják az utastér komfortérzetét, a biztonság jegyében pedig utasoldali légzsákokkal is ellátták azt. Az ülések lehajtásával akár 870 literesre is bővíthető a csomagtér mérete, a Dualdrive szervokormány pedig városi és városon kívüli üzemmódokkal segíti a sofőrt. Felszereltség terén az öt különböző kivitel (Pop, Easy, Lounge, Climbing és Cross) mindegyike különböző extrákat kínál, ezek között megtalálható például a manuális vagy automata klíma, a fűzhető tükrök, az ESP, valamint akár a bőr kormányborítás és a LED nappali menetfény. Motorkínálat terén ezenfelül gazdaságos 1,2 literes 69, vagy 95 lóerős benzinesek és 1,3-as, 95 lóerős Mjet dízelüzemű erőforrások választhatók a Pandához, amely azonban nem egyedül harcol a vásárlókért. A vetélytársak táborában olyan autók sorakoznak, mint a Ford Fiesta, a Citröen C3 és DS3, a Suzuki Splash, valamint a Renault Clio. A Panda viszont máig őrzi előkelő pozícióját a kompakt autók versenyében, az egyre újabb változatok pedig lépést tartanak a konkurenciával, a Fiat modell ezért jó eséllyel sokáig a jövőben is a népautók táborában szerepel majd.