Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
ford-focus-l-01.jpg

Ford Focus

Ford Focus áttekintés

4,4 (ratings)

Átfogó áttekintést talál az autóról Ford Focus, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Henry Ford és a Ford Motor Company

Egy hatgyermekes család elsőszülött fia, Henry Ford - aki már gyerekként elkészítette első gőzgépét - 30 éves volt, amikor a detroiti Edison Illuminating Company főmérnökének nevezték ki, s végre megtehette, hogy régóta dédelgetett álmának, a belsőégésű motorokkal való kísérletezésnek hódoljon. Rövidesen meg is született első járműve, a Quadricycle, amit újabb modellek (például versenyautók) kifejlesztése követett, míg végül Ford 40 éves korában, 1903-ban néhány társával együtt megalapította Amerika fejlődésének egyik zálogát, a Ford Motor Company-t. Első járművüket 1903. július 23-án adták el, amit újabb automobilok összeszerelése követett - az első hat évben az ábécé betűit használták a modellek jelölésére. Végül 1908-ban napvilágot látott a Tin Lizzie-nek (Bádog Böskének) becézett legendás T-modell, melyből a következő mintegy 20 év alatt több mint 15 millió darabot értékesítettek. A T-modell mérföldkővé vált a személyszállítás történetében, mert megbízható, könnyen karbantartható és irányítható, valamint megfizethető alternatívának bizonyult. Páratlan sikertörténetének köszönhetően a vállalat rövidesen az egyik legjelentősebb autógyártóvá nőtte ki magát. 1914-ben, egy évvel az első mozgó gyártósor felállítása után, a világ minden második autóját a Ford gyártotta. A tömegtermelés elindításának köszönhetően pedig 1925-re már napi 9-10 ezer T-modell is legördült a gyártósorról, s ezzel a darabszámmal egészen 1972-ig csúcstartó maradt a Ford (ekkor szárnyalta túl először a 47 éven át tartott rekordot a Volkswagen Bogár). A töretlenül felfelé ívelő népszerűség következtében rövidesen a külföldi terjeszkedés is szükségessé vált: az első Amerikán kívüli gyárakat Kanadában és Németországban nyitották meg. A második világháború alatt a Ford is átállt a hadiipari termelésre: bombázó repülőgépekkel (több mint 8000-et gyártottak például csak ezekből), dzsipekkel, tankokkal, repülőgépmotorokkal látták el az amerikai hadsereget. A Ford Motor Company ma is a világ legnevesebb autógyártói között foglal helyet. Személyautók és haszongépjárművek széles választékát kínálja a vásárlóknak, palettáján szerepel többek között a Fiesta, a Focus, a B-MAX, a C-MAX, az S-MAX, a Mondeo, a Mustang, a Transit - hogy csak néhányat említsünk.

A Ford Focus története

Bár Henry Ford – azt feltételezve, hogy ez a profit csökkenését is óhatatlanul magával vonná - először tiltakozott a kisebb autók gyártása ellen, a gyár 1973-ban végül mégis előrukkolt egy kisebb méretű autóval az európai piacon, amely olyan átütő sikert aratott, hogy azóta számos hasonló modellt is piacra dobtak. A Focus első generációja 1998-ban jelent meg, s két év elteltével a világ legkelendőbb autójává vált. Három-, négy- és ötajtós, limuzin, ferdehátú, lépcsőshátú, illetve kombi karosszériával juthattak hozzá a vásárlók, majd rövidesen megjelent az első sportmodell is, először 173, majd 215 lóerős változatban. A második széria gyártását 2004-ben indították el az akkor egy éve forgalomba került C-MAX padlólemezén, s ennek a nemzedéknek köszönhető a fémtetős kupé-kabrió (Focus CC), valamint további sportautók (ST, RS) létrejötte is. A Focus 2008-ban jelentős modellfrissítésen esett át, majd 2010-ben a harmadik generáció is forgalomba került: négy- és ötajtós, továbbá kombi változatban. A negyedik generációt is rövidesen bemutatja a gyár, amelyet nagy valószínűséggel 2018-tól vásárolhatnak majd meg az érdeklődők. A Focus harmadik nemzedékét, mely leginkább az extrafelszerelések terén hozott újdonságot, a 2010. évi Detroiti Autószalonon mutatták be először. A levegőt csak szükség esetén beáramlani engedő aktív hűtőrács, az indexelés nélküli sávelhagyásra figyelmeztető és az autót vissza is kormányzó sávtartó automata, az előző jármű sebességéhez igazodó adaptív tempomat, a bizonyos sebesség alatt működésbe lépő koccanásgátló, az automata távfénykapcsoló, az elektromos szervokormány, az automata parkolást is lehetővé tevő parkolássegítő rendszer, a PowerShift sebességváltó, a Ford SYNC hangvezérlés, a 8"-os érintőképernyő csak néhány példa a modell és későbbi változatai új extráinak palettájáról, melyek kategóriája egyik legélvezetesebben vezethető típusává teszik a Focust. Nem meglepő hát, hogy 2014-ben mintegy 1,1 millió darabot értékesítettek belőle a világ több mint 140 országában.

A Focus és kategóriatársai

A Focus különböző térfogatú, világszínvonalú benzines és dízelmotorai tökéletes egyensúlyt teremtenek a teljesítmény és az üzemanyag-takarékosság viszonylatában. A 2016-os választékban az 1 és 1,5 literes EcoBoost benzinmotor és az 1,5 literes TDCi dízelmotor is helyet kap, mindegyik Auto Start-Stop funkcióval, valamint megfeleltetve az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási norma előírásainak. Lóerő tekintetében 95-182 LE-s változatok közül válogathatunk, s a legtöbb opció hatsebességes, manuális vagy automata váltót kínál. Az itt felsorolt paramétereket és az autó méreteit tekintve a Focus vetélytársai közé tartozhat – az új és használt autók piacát is figyelembe véve – például a Citroën Xsara, a Fiat Stilo, a Honda Civic, a Nissan Almera, az Opel Astra, a Peugeot 306 és 307, a Renault Mégane, a SEAT Leon, a Skoda Octavia, a Volkswagen Golf, a Volvo 60 és a legnagyobb rivális, a Toyota Corolla is. Ennek ellenére a Focus derék módon állja a sarat, s továbbra is a piac egyik legkeresettebb, legmegbízhatóbb és legjobb futásteljesítményt produkáló kompakt autójaként tartják számon.