Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
ford-focus-l-01.jpg

Ford

Henry Ford 1903-ban alapította meg a Ford Motor Műveket, miután az első cégének modelljei már komoly versenyeket nyertek más autógyártók modelljeivel szemben. Az első cég, a Detroit-i Automobil Vállalat azonban az alapítást követő 3 év után csődbe ment. Az alapításhoz Childe Harolds Wills a "kék szilva" emblémát tervezte meg. Ezt az emblémát a nemzetiszocialisták Németországban betiltották, de az 1975-ben ismét eljutott Németországba.

A siker gyorsan érkezett Ford számára: az autóversenyző Barney Oldfieldet lenyűgözte a Ford Motor Vállalat első modellje, a 999-es, amely iránt nem sokkal később az amerikai lakosság is komoly érdeklődést kezdett mutatni. Több modellel való kísérletezést követően végül 1908-ban nyerte el végleges formáját a T-modell (amit Tin Lizzy-nek is neveztek), amelyet aztán elkezdtek sorozatban gyártani. Az első években Ford autóversenyzésből adódó növekvő népszerűsége kedvezett Tin Lizzy-nek, és a modellből több mint tízmillió darabot adtak el.

Henry Ford gyárai a jó munkafeltételekről voltak ismertek: a Ford alkalmazottak 8 órás munkanap szerint dolgoztak és magas fizetésben részesültek. Ennek ellenére Ford szigorú volt a szakszervezetekkel szemben, és az alkalmazottaival szembeni megértő hozzáállás mögött üzleti érzék rejlett: az ügyfelek vásárlóerejét erősíteni, az autók árát viszont csökkenteni kívánta. Mindenesetre Ford nagyon előremutató volt ilyen téren: 1918-tól néhány korszerűsítést követően a Ford Műveknél - elsőként az autógyártók között - bevezették a futószalagos termelést, ami akkoriban forradalmi újításnak számított.

Az 1917-1925 közötti időszakban a Ford Művek először gyártott teherautókat, traktorokat, hajókat és repülőgépmotorokat. Két évvel később, 1919-ben Ford fia, Edsel vette át a cégvezetést és 1927-ben apjával szemben is keresztülvitte akaratát, amikor egy új, műszakilag fejletebb modellt, az A-modellt piacra dobta. Edsel 1943-as halálát, valamint egy két éves átmeneti időszakot követően - amikor ismét Henry Ford volt a konszern vezetője - a vezetés az unoka, az ifjabb Henry Ford kezébe került. A Ford Motor Részvénytársaságot

1925-ben Berlinben alapították meg, de 1931-ben bezárták a gyárat és azt Köln-Niehlben építették újra. Ugyanebben az évben az A-modell gyártása is elkezdődött, amelyet 1935-ben az Eifel modell, majd 1939-ben a Taunus – amelyet púpnak is hívtak - követett. A Ford Művek Részvénytársaság ebben az évben jött létre a Ford Motor Művek Részvénytársaságból. Egy vállalati történelmi paradoxon, hogy a Ford Művek Amerikában a szövetségeseknek, míg Németországban a Wehrmachtnak termelt. A következő években születtek meg a Ford Taunus új verziói és 1958-ban a legyártott gépjárműszám először érte el a 100000-es határt.

Az 50-es években került le a gyártószalagról az Egyesült Államokban a Thunderbird sportkocsi, a vállalat pedig bejegyeztette magát a tőzsdén. 1964 volt a legendás Mustang születési éve. A Ford Europe 3 évvel később került megalapításra a kölni és a nagy-brittaniai Ford részleg összevonásával. Németországban egy évvel később indult meg a Ford Escort gyártása, amelyet 1976-ban a Ford Fiesta, mint a Ford első [ kisautója, majd ] 1982-ben a Ford Sierra, a Taunus modell utódja követett.

Az első nagy sorozatszámú, ABS rendszerrel ellátott modell a Ford Scorpio volt 1985-ben. A legendás Mustángnak is próbáltak méltó utódot tervezni: a Ford Probe 1988-tól vette át a Mustang örökségét a sportautó kategóriában.

1996-tól kezdődően gyárt a Ford ismét miniautót a Ford Ka modell gyártásával. 2002-ben együttműködés jött létre a Mazda és a Ford között , amely a Ford Maverick és a Ford első szabadidőautója kifejlesztéséhez vezetett. A Ford név alatt jelenleg olyan márkanevek is megtalálhatók, mint a Lincoln, a Mercury, a Mazda, a Jaguar, a Land Rover , az Aston Martin és a Volvo. Jelen pillanatban a Ford Motor Művek a General Motors után a második helyet foglalja el az autógyártás iparágban. A 90-es évek elejétől a vállalat igyekszik a környezetvédelemért is sokat tenni. Ennek megfelelően 1999-ben kifejlesztették a P2000-es hidrogén meghajtású autót, amely azonban még nem érhető el a piacon.