Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
Ford

Henry Ford 1903-ban alapította meg a Ford Motor Műveket, miután az első cégének modelljei már komoly versenyeket nyertek más autógyártók modelljeivel szemben. Az első cég, a Detroit-i Automobil Vállalat azonban az alapítást követő 3 év után csődbe ment. Az alapításhoz Childe Harolds Wills a “kék szilva” emblémát tervezte meg. Ezt az emblémát a nemzetiszocialisták Németországban betiltották, de az 1975-ben ismét eljutott Németországba.

A siker gyorsan érkezett Ford számára: az autóversenyző Barney Oldfieldet lenyűgözte a Ford Motor Vállalat első modellje, a 999-es, amely iránt nem sokkal később az amerikai lakosság is komoly érdeklődést kezdett mutatni. Több modellel való kísérletezést követően végül 1908-ban nyerte el végleges formáját a T-modell (amit Tin Lizzy-nek is neveztek), amelyet aztán elkezdtek sorozatban gyártani. Az első években Ford autóversenyzésből adódó növekvő népszerűsége kedvezett Tin Lizzy-nek, és a modellből több mint tízmillió darabot adtak el.

Henry Ford gyárai a jó munkafeltételekről voltak ismertek: a Ford alkalmazottak 8 órás munkanap szerint dolgoztak és magas fizetésben részesültek. Ennek ellenére Ford szigorú volt a szakszervezetekkel szemben, és az alkalmazottaival szembeni megértő hozzáállás mögött üzleti érzék rejlett: az ügyfelek vásárlóerejét erősíteni, az autók árát viszont csökkenteni kívánta. Mindenesetre Ford nagyon előremutató volt ilyen téren: 1918-tól néhány korszerűsítést követően a Ford Műveknél - elsőként az autógyártók között - bevezették a futószalagos termelést, ami akkoriban forradalmi újításnak számított.

Az 1917-1925 közötti időszakban a Ford Művek először gyártott teherautókat, traktorokat, hajókat és repülőgépmotorokat. Két évvel később, 1919-ben Ford fia, Edsel vette át a cégvezetést és 1927-ben apjával szemben is keresztülvitte akaratát, amikor egy új, műszakilag fejletebb modellt, az A-modellt piacra dobta. Edsel 1943-as halálát, valamint egy két éves átmeneti időszakot követően - amikor ismét Henry Ford volt a konszern vezetője - a vezetés az unoka, az ifjabb Henry Ford kezébe került. A Ford Motor Részvénytársaságot

1925-ben Berlinben alapították meg, de 1931-ben bezárták a gyárat és azt Köln-Niehlben építették újra. Ugyanebben az évben az A-modell gyártása is elkezdődött, amelyet 1935-ben az Eifel modell, majd 1939-ben a Taunus – amelyet púpnak is hívtak - követett. A Ford Művek Részvénytársaság ebben az évben jött létre a Ford Motor Művek Részvénytársaságból. Egy vállalati történelmi paradoxon, hogy a Ford Művek Amerikában a szövetségeseknek, míg Németországban a Wehrmachtnak termelt. A következő években születtek meg a Ford Taunus új verziói és 1958-ban a legyártott gépjárműszám először érte el a 100000-es határt.

Az 50-es években került le a gyártószalagról az Egyesült Államokban a Thunderbird sportkocsi, a vállalat pedig bejegyeztette magát a tőzsdén. 1964 volt a legendás Mustang születési éve. A Ford Europe 3 évvel később került megalapításra a kölni és a nagy-brittaniai Ford részleg összevonásával. Németországban egy évvel később indult meg a Ford Escort gyártása, amelyet 1976-ban a Ford Fiesta, mint a Ford első [ kisautója, majd ] 1982-ben a Ford Sierra, a Taunus modell utódja követett.

Az első nagy sorozatszámú, ABS rendszerrel ellátott modell a Ford Scorpio volt 1985-ben. A legendás Mustángnak is próbáltak méltó utódot tervezni: a Ford Probe 1988-tól vette át a Mustang örökségét a sportautó kategóriában.

1996-tól kezdődően gyárt a Ford ismét miniautót a Ford Ka modell gyártásával. 2002-ben együttműködés jött létre a Mazda és a Ford között , amely a Ford Maverick és a Ford első szabadidőautója kifejlesztéséhez vezetett. A Ford név alatt jelenleg olyan márkanevek is megtalálhatók, mint a Lincoln, a Mercury, a Mazda, a Jaguar, a Land Rover , az Aston Martin és a Volvo. Jelen pillanatban a Ford Motor Művek a General Motors után a második helyet foglalja el az autógyártás iparágban. A 90-es évek elejétől a vállalat igyekszik a környezetvédelemért is sokat tenni. Ennek megfelelően 1999-ben kifejlesztették a P2000-es hidrogén meghajtású autót, amely azonban még nem érhető el a piacon.