Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
volvo-l.jpg

Volvo

A Volvo atyja Assar Gabrielsoon és Gustaf Larsson, akik mindketten a SKF AB (svéd csapágygyár) vállalatánál voltak alkalmazásban. A Volvo márka első gépjárműve az ÖV4 - egy négycilinderes nyitott kocsi - 1927-ben gördült le a futószalagról a svédországi Göteborgban. Nem sokkal ezután következett a PV4, mely szintén négycilinderes, ám ez alkalommal zárt személygépkocsi volt. Az 50-es évek végén a Volvo tíz további járműsorozatot fejlesztett ki, ám a vállalatnak kezdetben nem sikerült jelentős áttörést elérnie, ugyanis az eladási számok alacsonyak maradtak. Ez azonban az 50-es évek közepén hirtelen megváltozott. A tizenkettedik járműsorozat meghozta a Volvónak a nemzetközi áttörést: a PV444 és a PV544 Németországban feltűnő formájával ""púpos Volvo"" néven vált ismertté, és mintegy 440 000 példányt értékesítettek belőle. Világsiker. A Volvo autói biztonsági szempontból különösen kiemelkedőek voltak. 1955-től a ""púpos Volvo"" hárompontos biztonsági övek rögzítési pontjaival volt ellátva, 1959-től pedig az összes Volvo-modellre ez volt jellemző. A Volvo mérnökei által kifejlesztett és később szabadalmaztatott hárompontos biztonsági öv a Német Szabadalmi Hivatal alapján az elmúlt száz év leghasznosabb emberi találmányai közé tartozik. Azóta is a Volvo a legbiztonságosabb autók gyártója. Az 1956 és 1970 között gyártott P120-as sorozat - mely Volvo Amazonként vált ismertté – 660 000 darab járművel vetekedik a PV444/544 sikerével. Az alapfelszereltséghez tartoztak a fejtámlák, mely szintén a Volvo – mint különösen biztonságos autó - hírnevét erősítette. A Volvo az Egyesült Államokban családi autóként vált népszerűvé, így nagy piaci részesedésre is szert tett. Azóta a Volvo számára az amerikai értékesítési piac az egyik legfontosabb. 1967-ben végre megjelent a Volvo márkára jellemző szögletes, robosztus megjelenésű design, mégpedig a stílusformáló P140 sorozattal. A következő években a Volvo ismét visszatért a biztonsági pontok témájához: az 1974-ben megépített Volvo 240 számos díjat nyert, többek közt az akkori évek legbiztonságosabb autójáét. A 240-es volt az első gépjármű, melyet 1977-ben felszereltek katalizátorral. A 80-as évek végre elvezettek - ismét a biztonság tekintetében - az ABS és a légzsák beépítéséhez. A 90-es évek elején bevezették a Volvo 850-es modellt, melynek különösen a kombi változata aratott nagy sikert a felső középosztály körében. A 90-es évek közepén történt ráncfelvarrást követően megjelent az S70 limuzin és a V70 kombi. Az S40 és a V40 (később V50) középkategóriás modelleket költségtakarékossági okokból a Mitsubishivel együttműködve fejlesztették ki. Az autóipar jelenlegi trendjeit a Volvo például az SUV XC90-nel és annak kisebb off-road kombi XC70 változatával követi, melyeket 2002 óta gyártanak. Az Egyesült Államokban a Volvo XC70 különösen nagy sikernek örvend. A Volvo az alternatív meghajtórendszerek terén sem tétlenkedik, az S60, az S80 és a V70 modellek kaphatók gazdaságos Bi-Fuel motorral is, így működnek járműgáz és benzin felhasználásával is. A Volvo C70 kabrió-kupé a maga háromrészes fémtetejével egy igazán sportos változatot képvisel. 1999 óta a Volvo Car Corporation - a Volvo Group korábbi személygépjármű részlege - a Ford autóbuszokat, teherautókat, munkagépeket, ipari és tengerészeti használatra hajtóműveket, illetve repüléshez és űrhajózáshoz szükséges alkatrészeket gyárt. Minden Volvo márkajelzésű személygépjármű gyártása azóta a Ford-csoporton belül történik. A Volvo márka a Premier Automotive Group részét képezi, mely magába foglalja a Land Rover, a Jaguar és az Aston Martin márkáit is.