Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
volvo-s80-l-01.jpg

Volvo S80

Volvo S80 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Volvo S80, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Volvóról

A Volvo nevű svéd autógyártó cég alapítási dátumának 1927-et tekintjük. A vállalatot a világ akkori élvonalába tartozó SKF alapította, azonban a járműveket gyártó divízió később levált az elsőrban csapágyakat gyártó társaságról és önállóan működött tovább. A néhai anyacég még 1915-ben védette le a latin „gördülök” igéből származó Volvo nevet, amelyet eleinte szintén csapággyártáshoz akartak használni. Ennek ellenére a Volvo csak rövid ideig gyártotta a kis alkatrészeket, és még az alapítás évében elkészítették első modelljüket, melynek emblémájaként a Mars, azaz a vas szimbólumát választották. Ez burkolt utalás volt a legendás minőségű svédacélra, érzékeltetve, hogy a cég négykerekűi is hasonlóan ellenállók és szívósak lesznek, ezért kiválóan tűrik majd az útviszonyok, vagy az északi időjárás viszontagságait. A reklám szavai pedig valós súllyal bírtak, tekintve, hogy az első darabok legyártása után következő esztendőkben a Volvo név szinte a minőség és megbízhatóság szinonimájává vált. Stratégiáját tekintve a svédek inkább a biztonságos döntéseket pártolták, de így is számos meghatározó technológiát fejlesztettek ki, továbbá ma már teherautókat és tengerészeti alkatrészeket is gyártanak. Erre csupán egy példa a sok közül, hogy a Volvo alkalmazott először szabályozott katalizátort 1976-os típusaiban. Azonban ha valahol úttörőnek számít a svéd vállalat, akkor az a biztonság területe. Nekik köszönhető például a világ első ragasztott szélvédőüvege, valamint 1959-től a Volvokban rendszeresítették először a hárompontos biztonsági öveket. A biztonsági felszereltségek mellett kiemelt figyelemmel jár el a társaság járművei karosszériájának kialakításánál is, törekedve arra, hogy az a minden körülmények között a legteljesebb védelmet biztosítsa az utasoknak. A gyártó amerikai terjeszkedésében meghatározó, a hajdani S90-est leváltó Volvo S80 1990-ben jelent meg.

Klasszikus és biztonságos – egy igazi limuzin

1990-es megjelenésekor a Volvo S80 a svéd vállalat amerikai zászlóshajója volt, és mint az S család legnagyobbika, húzónévként jól is szerepelt a tágas autókhoz szokott amerikai közönség köreiben. Legfeltűnőbb tulajdonsága az elsőre szembeötlő kortalan, klasszikus megjelenés, mely rendelkezett olyan tipikusan Volvós elemekkel, mint a hűtőrács jellegzetes formája vagy az hátsó rész lépcsőzetes kialakítása. Azonban elődjénél jóval kerekebb, a korszakban modernebbnek számító vonalakkal bírt, emiatt a se nem extravagáns, se nem unalmas forma miatt pedig még manapság is tetszetősnek számít. A közép-felsőosztályban induló jármű belső terét is a gondos kivitelezés jellemzi, a komfortos ülések, a minőségi anyaghasználat, és a tágas tér együttese jól biztosítja a maximum öt utas kényelmét. Az kocsi kategóriájának megfelelően felszereltség terén sem szenvedett hiányt, így a sebességtartó automatika, az ülésfűtés valamint a teljesen bőr belső és a faberakások sem hiányoztak a listáról. A Volvo autóinak már hagyományosan erőssége a biztonságosság és ez S80 esetén sincs másképp. Az olyan alapok mellett, mint az ABS és az elektronikus fékerőelosztás, elérhető volt a WHIPS, azaz az ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelem, ami balesetek esetén előre mozdítja a fejtámlákat, amelyek így hamarabb nyújtanak védelmet a fejnek és a nyaknak. Egyebek mellett az ilyen extrák és a minőség miatt vált népszerűvé az autó az új- és használtautók piacán is, továbbá hozzátettek értékéhez a 2,4 literes, öthengeres, 140 vagy 170 lóerős megbízható benzinmotorok is. Kapható volt turbós kivitelben és dízelblokkal is a kocsi, a csúcs viszont a 2003-as modellfrissítés után érkezett 2,5 literes turbó volt 210 lóerővel és összkerékmeghajtással.

Az S80 és kihívói napjainkban

Az S80 következő, egyben utolsó generációjának első képviselői az előd által kitaposott utat követve visszafogott, de stílusos külsővel kezdtek 2006-ban legördülni a gyártósorokról. Több új motorblokk is elérhetővé vált az autóhoz az új széria megjelenésével, köztük egy izmos 4,4 literes V8-assal és egy 3,2 literes soros hathengeressel bővült az amúgy is széles kínálat, majd 2009-től egy takarékos 1,6-os turbódízel is a vásárlók rendelkezésére állt. A gyártótól már megszokott módon az új S80-as kényelmére sem lehetett panasz, erről például a kényelmes, akár masszázsfunkcióval is ellátott ülések gondoskodtak, valamint az akár több utastérbeli képernyő szintén hozzátett a kocsi presztízséhez. 2011-ben formai ráncfelvarráson átesett autónak elődjeihez hasonlóan kiemelkedő mennyiségű és minőségű aktív és passzív biztonsági rendszerrel védte az utast, illetve az egyre gazdaságosabb motorok a fogyasztást is hatásosan csökkentették. Mindazonáltal az S80 a többi nagy márka modelljeivel együtt küzdött a vásárlók kegyeiért, az Audi A6, az 5-ös BMW-k, az S-osztályos Mercedesek, továbbá az alacsonyabb árkategóriában induló Opel Insignia és VW Passat mellett igen telített volt már a szegmens. Az S80-t azonban a zsúfolt piac ellenére évről évre nagy számban értékesítették, időtálló és minőségi kialakításának hála pedig a limuzin használtan egyaránt népszerűvé tudott válni, kitaposva az utat 2016-ban megjelent utódja, az S90-es előtt.