Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
volvo-v40-l-01.jpg

Volvo V40

Volvo V40 áttekintés

4,3 (ratings)

Átfogó áttekintést talál az autóról Volvo V40, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Egy kis múltidézés

A Volvo autógyárat az SKF, a világ piacvezető csapágygyára alapította 1927-ben. A vállalat 1915-ben levédette a Volvo márkanevet, mely a latin volvere ige egyes szám első alakja, jelentése pedig: gördülök. Nem kell nagy fantázia tehát annak kitalálásához, hogy a Volvo márkanevet is csapággyártásra kívánták használni eredetileg. Azonban a gyárban még az alapítás évében elkészítették a Volvo első négykerekűjét, melynek emblémájaként a vállalat a Mars, azaz a vas szimbólumát választotta. Ez utalás volt a közismerten kiváló minőségű svédacélra, valamint érzékeltette, hogy autóik ahhoz hasonlóan szintén szívósak lesznek és jól tűrik majd a zord északi időjárást és a kedvezőtlen útviszonyokat. Ezek a kijelentések pedig nem bizonyultak légből kapottnak, mivel az elkövetkezendő évtizedekben a Volvo neve egyet jelentett a tartóssággal és megbízhatósággal. A gyártó stratégiáját inkább a biztonságos döntések meghozatala jellemezte, azonban így is számos előremutató megoldást alkalmaztak modelljeikben. A svéd márka volt például az első a világon, amely szabályozott katalizátort használt 1976-os kaliforniai típusaiban. Viszont ha van olyan terület, ahol a Volvo teljes mértékben úttörőnek számít, akkor az a biztonság. A márka autóiban alkalmaztak példának okáért a világon először ragasztott szélvédőüveget 1944-ben, illetve 1959-től minden Volvo modell első üléséhez hárompontos biztonsági övet szereltek. A biztonsági felszereltségeken felül a gyártó ügyelt arra, hogy autóinak karosszériáját úgy tervezzék meg, hogy az a különböző korszakokban mindig a lehető legnagyobb védelmet nyújtsa utasai számára.

A Volvo V40 első változata

A Volvo 1995-ben mutatta be először a V40-es típusjelzéssel ellátott modelljét, mely a kor minden igényének megfelelő kombi volt. Az autó megjelenésekor a gyártó szellemiségének és szokásainak megfelelően kimagaslóan biztonságosnak számított, és ma sem vall szégyent a teszteken. A Volvo akkori belépőmodelljeként számon tartott autó széleskörű felszereltséget kínált vevőinek, valamint nagy előnye volt a máig megbízhatónak mondott motorpalettája. Ez 11 fajta benzinüzemű és négyféle dízelüzemű erőforrást takart, melyek egészen sok változatban, akár 2,5 literes és 256 lóerős benzines, vagy 192 lóerős és kétliteres dízeles kivitelben is kaphatók voltak. A modell rendkívül nagy előnye, hogy máig átlagon felüli módon biztonságosnak számít és eleganciája is csak keveset kopott az évek alatt. Ezeknek a tényeknek a tükrében nem csoda, hogy a Volvo V40-es máig keresett a használtpiacon - egyrészt az említett jó tulajdonságai miatt, másrészt pedig egyre inkább vonzó árából kifolyólag. Az első generáció 2000-ben modellfrissítésen esett át, melynek eredményeképpen szinte minden téren fejlesztettek az autón, bővült a motorválaszték és a felszereltség is, valamint az autó küllemét is a kornak megfelelően alakították át. Ami kevésbé volt jellemző a kategóriára, az a még a korai modellekben is alapfelszereltségnek számító légkondicionáló berendezés volt, illetve a vérfrissítés után megjelent a járműben a függönylégzsák is. A 2004-ig gyártott első generáció fontos pozitív tulajdonsága volt ezen kívül a svédek renoméjának megfelelő minőségi anyaghasználat az autó megépítése során, melynek következtében manapság is ritkán rozsdásodnak a V40-esek.

A Volvo V40 második szériája napjainkban

Arra, hogy a Volvo V40 név újra bekerüljön a köztudatba, egészen 2012-ig kellett várni. A két generáció gyártása közötti viszonylag terjedelmes szünetet azonban a Volvo mérnökei teljes egészében kihasználták, és egy vadonatúj V40-est mutattak be a nagyközönségnek. A friss modell legszembetűnőbb újítása a kombi kialakítás elhagyása, melynek eredményeképpen az autó már a kompakt kategóriában indul. Az autóhoz elérhető motorválaszték igen széles és kizárólag turbós egységeket vonultat fel. Ez a gyakorlatban ötféle benzines (122-től 245 lóerőig terjedő változatokban, kézi- vagy automata váltóval) és háromféle dízelüzemű (120, 150 és 190 lóerős, szintén manuális vagy automata váltós) erőforrást jelent. A Volvo az új V40-nel egyértelműen a kompakt kategória felső szegmensét célozta meg, melyet a rendkívül igényes utastér és annak átlagon felüli személyre szabhatósága is jelez. A svédek modelljének azonban számos ellenfele is akad a használt- és új autók piacán egyaránt. Jó alternatíva válhat például hasonló áron az Audi A3-as típusból, vagy a szintén német BMW 1-es szériájából. Valamivel kedvezőbb árkategóriában indul, így szintén jó lehetőség lehet a Mazda 3, illetve Volkswagen Golf VII. Amiben viszont igazán kiemelkedőt nyújt a V40 és még túl is mutat kategóriáján, az a menetbiztonsági felszereltségeinek egész hada. Az EuroNCAP tesztjei szerint a Volvo V4 jelenleg osztályának legbiztonságosabb autójának számít. Ezt a kiváló eredményt többek között gyalogosfelismerő rendszerének és a világon elsőként a gyalogost védő légzsákjának köszönheti. Többek között ezeknek az innovatív megoldásoknak köszönhetően, a kategóriát jellemző verseny ellenére a Volvo V40-es eladásai stabilak és ez arra enged következtetni, hogy a Volvo taktikája a prémium kompakt autóval beválnak, így az új V40-es is csatlakozhat majd a sikerautók táborához.