Használt Mazda keresése az AutoScout24 oldalon

Mazda

Mazda: a Zoom Zoom használtautó

Összehasonlítva a nagy autógyártókkal, a Mazda kis játékos. Mindazonáltal a japán cég évtizedeken keresztül - a márkaóriásokkal szemben - egyedül indította el a roadsterek reneszánszát. Emellett a hiroshimai autógyártó kis és takarékos autókkal meghódította az ártudatos egyedülállókat és családokat. Ugyanakkor a Mazda járművei - akár új vagy használt - szeretnek megnevettetni: a „zoom zoom“ hangot nemcsak a kicsik mondják, mikor játékautóikkal játszanak, hanem a felnőtt Mazda-modell tulajdonosok is.

A kedvenc Mazda-modellek rengeteg vezetési élményt kínálnak

”Mazda”Mazda

Zoom Zoom. Az évezredforduló óta így hangzik a Mazda szlogenje. A használt autóktól az új autókig a japán autógyártó a gyorsasági vezetési élményt barátságos árakkal kombinálja. A Zoom Zoom örömöt és lazulást jelent A Zoom Zoom már-már gyermeki örömöt jelent vezetés alatt. Milyen komoly a Mazda állítása? A használtautó-modell ranglisták tanúsítják: a japán autógyártó ugyanis tudatában van értékeinek és komolyan veszi a vezetési élményt. Nagyon komolyan. Zoom Zoom.

Mazda CX-3 : a sorban a mini SUV Mazda CX-3 valami igazán különleges: egy kisautó óriási ambícióval. Mindent összevetve a belső térben elég hely van, de egyben esztétikailag is kellemes élményt nyújt a városi nomádoknak. A CX-3 a sportos és elegáns modellek egyik legszebbje. A karosszériának szemet nyugtató hajlott formája van, miközben a belső tér egyszerű, de tetszetős modern dizájnt mutat. Az első generáció 2014 óta kapható, de a limitált motorválaszték mellett (két benzines 120 és 150 LE, egy dízel 105 LE) sportos vezetési élmény.

”Mazda”Mazda

Mazda CX-5 : a CX-5 olyan, mintha egy SUV kistestvére lenne, amely máskülönben a terep kedvelőinek lett kialakítva. A terepjáró 2011-ban lett a piacra dobva. Erőteljes motorok akár 175 LE-ig kitüntetik a Mazda CX-5 -öt, még a kormányzás a használtautók esetében is pontos, szilárdan tartja a futóművet. Mind a karosszéria, mind a meghajtás és futómű újan lett kifejlesztve - ez kivételes az autógyártásban. Köszönhetően az innovatív Skyactive technológiának a CX-5 kevesebb „kerozint” igényel, mint a közvetlen konkurenciája.

Mazda 6 : egy csatahajó kis kalózoknak és nagy felfedezőknek, ami a Mazda 6 a modell 2002-es bevezetése óta. Időközben már a harmadik generációs családi autó Mazda kapható. A saját fejlesztésű motorok a 260 LE-vel bármikor impozánsan mutatnak az utakon: gyorsulási, végsebességi és fogyasztási teszteken folyamatosan jól teljesít a modell. A harmadik generációs modellek lettek először az I-Eloop rendszerrel felszerelve: az autó fékezéskor energiát raktároz el, amit gyorsuláskor újra felhasznál.

Kicsi és okos - ez az, ami a Mazdát világszerte híressé teszi

”Mazda”Mazda

Még akkor is, ha a német autógyártók Wolfsburgból, Ingolstadtból és Sindelfingenből másképp gondolják: a nagyság nem egyenlő a sikerrel az autógyártásban. Az ügyesség és a jó időzítés - ugyanolyan fontos tulajdonságok. A Mazdánál mindkét erény a helyén van, amely jól jön a nehéz világpiaci viszonyok között. A vészmadarak károgásai ellenére a Mazda kiválóan megállja a helyét a nagy autógyártók mellett – amely annak tulajdonítható, hogy a vállalkozás több mint 90 éves történelme alatt megtanulta, hogy hogyan kell kevésből a legtöbbet kihozni.

A Mazda, mint parafa-helyettesítő cég lett alapítva

A Mazda 1920 januárjának végén Toyo Cork Kogyo Co. Ltd. néven lett alapítva a japán Hiroshima városában. Szó szerinti fordításban Toyo Kogyo „A Kelet Gyártóját“ jelenti és parafát gyárt, amelyre a középső név utal. Pontosabban mondva: egy parafát helyettesítő anyagot gyárt hazai növényekből, amelyre tömítőanyagként nagy igény van a feltörekvő Japán iparban, és előtte Európából importálták drágán. Az 1920-as évek alatt javult az ellátás. Toyo Kogyo kihúzta a Cork (parafa) elnevezést a nevéből és átlovagolt a gépgyártásra.

Az 1930-as évek elején indult a Mazda gépjármű története

Az első projekt 1930-ban a tricikli motorral ellátott gépkocsi volt, amelynek pár évvel később Mazda-GO néven indult a sorozatgyártása. A névadó az óperzsa fényisten, Ahura Mazda. A japánok a szimbólumukkal a keleti és nyugati kultúra közös örökségét szeretnék kifejezni. A hasonlóság az egykori vállalati elnök nevével - Jujiro Matsuda - a másik érv volt a névválasztás mellett. A cargo biciklik olyan sikeresek voltak, hogy 1936-ban Toyo Kogyo új lógót prezentált: a stilizált M a Mazdát jelenti, ahol a szárnyak reprezentálják a vállalati lendületet.

A hiroshimai régió ideális autógyártó helynek bizonyult. A helyi acélgyártók és hajóépítők munkaerővel és alapanyaggal látták el a Toyo Kogyo gyárat. 1940-ben történt az első személygépkocsi prototípus gyártása , de a második világháború megakadályozta a sorozatgyártást. A vállalatot hadiipari termelésre állították át. Az amerikai atombomba ledobása Hiroshimára az autógyártás átmeneti megszűnését jelentette a régióban. Először 1950-ben indult meg újra a tehergépkocsi-gyártás a régióban három- és négykerekű kiszerelésben.

15 évvel a második világháború után mutatja be a Mazda a saját tervezésű autóját

”Mazda”Mazda

Az autógyártás újraindulása az 1960-as évekre datálható. Az első modell az R360 kisautó , egy kétüléses, amely kívánságra automata sebességváltóval is kapható volt. A fogyatékkal élő autóvezetők pont ezért az R360-at felettébb kényelmesnek találhatják. Egyazon időben a német NSU autógyártóval folytatott tárgyalásoknak köszönhetően – amely 9 évvel később egyesült az Audival – a cég megszerezte egy licensz Wankel-motor gyártási jogát. Az eredmény a Mazda 110 S Cosmo volt, amely 1967-től kezdődően a világon elsőként sorozatgyártású autóként kétmotoros Wankel-motorral került a piacokra.

Toyo Kogya sikerek az exportban. 1967-tól kezdődően kaphatók az autók Európában és 1970 óta az USA-ban. Németországban a Mazda modellek 1972 óta kaphatók. Időközben a vállalat a 10. helyre küzdötte fel magát a világ legnagyobb autógyártóinak ranglistán. 1984-ben végérvényesen átnevezésre került a vállalat Mazda Motor Corporation-re ,japánul pedig a neve: Matsuda K.K. 1989 tetőpont volt a vállalat életében, az MX-5 piacra dobása miatt. Az árbarát roadster nagy feltűnést keltett és azóta a Mazda termékpaletta gerincét képezi.

A Mazda kerek 40 éve dolgozik szorosan együtt az amerikai Ford autógyártóval

”Mazda”Mazda

1970 és 2010 között a Mazda szorosan együttműködött a Ford autógyártóval. Pénzügyi nehézségek miatt az 1960-as évek végén az amerikai cég részesedést szerzett a japán gyártóban. Az együttműködés eredménye: közösen kifejlesztett járműplatformok vagy támogatás az új modellek kifejlesztésénél. A 2008-as pénzügyi válság után a Ford fokozatosan csökkentette részesedését a cégben. A Mazdának újra a saját erősségeire kellett fókuszálnia: nem kell mindent gyártani, mint a nagyoknak, de helyette inkább a sikeres szegmensekre, mint a terepjárók vagy kabriók gyártására kell koncentrálni.

A kultklasszikusok a Mazdától: az MX-5 újjáéleszt egy teljes járműosztályt

Az MX-5 modell első generációja a használtautó rajongók között kultikusnak számít. Melyik más modellnek sikerült egyedül egy kihalófélben lévő járműosztályt - azaz a roadstert - újraélesztenie és mi több, a halásos ágyán lévő típusba új, friss életet lehelni? Kereken 950000 alkalommal került eladásra a sportautó és mindmáig a világ legsikeresebb roadstere.

A sikerének titka: „Jimba Ittai“ – a ló és lovas uniója. Az MX-5 autentikus vezetési élményt kínál. Az elsőkerék-meghajtás hátsó motorral, a könnyű karosszéria, a sportos-kerek dizájn , a két markáns összecsukható fényszóró – mindezen elemek hozzájárultak ahhoz, hogy az MX-5 bestseller legyen. A siker nem utolsó sorban az olcsó vételi árnak is köszönhető, amit a Mazda mindmáig képes fenntartani. Ápolt használtautók az első generációból viszonylag olcsón kaphatók.

MX-5 generáció Gyártási év Motorteljesítmény Végsebesség
Típus NA 1989-1998 115-130 LE 185-197 km/h
Típus NB 1998-2005 110-139 LE 190-208 km/h
Típus NC 2005-2015 126-160 LE 200-215 km/h
Típus ND 2015 óta 131-160 LE 204-214 km/h