Ugrás a tartalomra

Használt Ford Grand C-Max keresése az AutoScout24 oldalon

Ford Grand C-Max

A Ford C-Max a gyártó belépő szintű modellje a furgonok osztályában

A kompakt egyterű Ford C-Max modelljét a gyártó 2007-ben mutatta be, a 2003-ban bemutatott Ford Focus C-Max utódjaként. Bár a Ford C-Max is a Ford Focus szedánjának platformja alapján épült, azonban új nevet kellett teremteni, hogy a sorozat egyedülálló legyen a Ford kompakt családi autói közt. Az ötajtós modell nagy hátsó ajtajával a Ford egyterű osztályának belépő szintű modelljévé vált, amely osztályban a gyártó már 1995 óta jelen volt a Ford Galaxy és a Ford S-Max egyterű modelljeivel.

Alternatív meghajtás a Ford C-Max számára

Az elődjéhez képest történt némi változtatás, főként a Ford C-Max dinamikus orr kialakításánál, ezen kívül felülvizsgálták a fényszórókat és LED hátsólámpákat is kapott, illetve optikailag továbbfejlesztették a belső teret. A felszereltségbeli változatok - az Ambiente, Style, Titanium és a Ghia - maradtak az új sorozatban. 2008 óta a Ford C-Max elsőként rendelhető LPG kétértékű meghajtással. Ehhez hozzájárult a 2,0 literes benzinmotor egy változata, mely 104 kW (141 LE) teljesítményre volt képes. Alternatív megoldásként a Ford a kompakt egyterűjéhez felajánlotta a földgázmeghajtást, így a padló alatt elhelyezkedő gáztartályt és a csomagtartó padlója alatt elhelyezkedő kisebb egyéb gáztartályokat is. Ezekben tizenhét kilogramm földgázt helyeztek el, mellyel nagyjából 300 kilométernyi utat lehet megtenni. A kettős meghajtással - tehát gázzal és benzinnel - a gyártó akár 1000 kilométert is képes volt lefedni. A bioetanollal való feltöltéshez a Ford 1,8 literes Flexifuel motort kínált, mely 92 kW (125 LE) teljesítményt nyújtott és 7,1 literes kombinált fogyasztása volt (169 g/km CO2). A Ford C-Max Flexifuel prémium benzinnel, bioetanollal vagy azok keverékével működik.

A Ford C-Max benzines modellje

Hagyományos motorral a Ford C-Max modelljét három benzines változattal kínálták. A belépőszintű modellje 1,6 literes benzinmotorral, 74 kW (100 LE) teljesítménnyel kapható, 164 g/km CO2 kibocsátással és 100 kilométeren 6,9 literes fogyasztással. Az 1,8 literes benzinmotor 92 kW (125 LE), 7,1 literes átlagfogyasztással (169 g/km CO2) kapható. A legerősebb benzines 2,0 literes és 107 kW (145 LE) is választható, mely 5 sebességes manuális váltót vagy 4 sebességes automata váltót kapott. Fogyasztása átlagosan 7,2-8,0 liter közt mozog, azaz CO2 kibocsátási szintje 171 g/km és 189 g/km.

A Ford C-Max négy dízelmotoros verzióban kapható

A Ford kompakt egyterűje négy dízel változatban kapható, melyek a legkisebb kivételével fel vannak szerelve részecskeszűrővel is. A Ford C-Max leggazdaságosabb változata 1,6 literes dízelmotorral kapható, 66 kW (90 LE) teljesítménnyel, 4,7 liter gázolajat fogyaszt (124 g/kmCO2). Az erősebb, 1.6 TDCi dízelmotor 80 kW (109 LE) teljesítményt nyújt. Átlagos fogyasztása 4,8 liter 100 kilométeren (126 g/km CO2). A motorválasztékot kiegészítették egy 2,0 literes 81 kW (110 LE) teljesítményű PowerShift automata váltóval ellátott 5,9 literes fogyasztású változattal, melynek 159 g/km CO2 kibocsátása van. A nagyobb teljesítményű, 2,0 literes változat 100 kW (136 LE) teljesítményre képes, és opcionálisan 6 sebességes kézi vagy automata sebességváltóval kapható. Az átlagos fogyasztása 5,7-5,9 liter közt mozog, aminek megfelel a 149 - 159 g/km CO2 kibocsátási szint.